Oplichters zijn weer actief met valse e-mails uit naam van telecomprovider T-Mobile. De phishing mail waar wij nu voor waarschuwen, wekt de indruk dat je vanwege een update jouw T-Mobile account eenmalig moet verifiëren.
Het zou zogenaamd gaan om een update voor zowel de site als de app. Na deze update, kan de klant meerdere abonnementen tegelijk beheren en veiliger inloggen met behulp van tweestapsverificatie (2FA).
Account eenmalig verifiëren
Tot nu toe klinkt het allemaal best logisch én veilig. Maar om dit allemaal mogelijk te maken, is het alleen even van belang om eenmalig je account te verifiëren. Daarna kunnen al jouw financiële zaken automatisch geregeld worden.
Malafide link
Gelukkig wordt het al snel duidelijk dat het hier gaat om een phishing mail. De link in de e-mail verwijst namelijk niet door naar een betrouwbare omgeving van T-Mobile, maar naar een site van cybercriminelen. Na het invullen van je gegevens, kunnen oplichters dus met je account aan de haal. Controleer daarom altijd eerst of de site begint met htpps:// www.t-mobile.nl of https: //abonnee.t-mobile.nl.
Valse mails van T-Mobile herkennen
Naast bovenstaande tip, kan je een e-mail van T-Mobile ook herkennen aan het e-mailadres van de afzender. Echte mails van de telecomprovider eindigen altijd op @t-mobile.nl of @t-mobilethuis.nl. Vertrouw je een e-mail niet? Verwijder deze mails dan direct uit je inbox.
Volledige tekst van valse mail
Beste relatie,
T-mobile krijgt een update zowel online als in de app. Je kunt nu meerdere abonnementen tegelijk beheren en inloggen gaat met een e-mailadres. Ook kun je nog veiliger inloggen door tweestapsverificatie 2FA aan te zetten.
Uw T-mobile account is nog niet geverifieerd. Ter controle is het van belang om eenmalig eenverificatie te volbrengen. Nadien zullen alle financiële zaken automatisch geregeld worden.
Maak een nieuwe login met uw e-mailadres (Link)
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
T-mobile Klantenservice