Gebaseerd op het aantal meldingen kunnen we gerust stellen dat deze phishingmail van 'SNS' hardnekkig is verspreid, de afgelopen uren. De oplichters gebruiken deze keer echter wel een originele smoes: 'Uw digipas schijnt signalen uit te sturen die voor een lichte storing zorgen in het Mijn SNS-systeem. Dit kan komen door een lege batterij, een defecte digipas of een verouderde digipas'. Zoals doorgaans het geval is, kun je het 'probleem' gelukkig ook ditmaal oplossen 

De mail is afkomstig van sns-klantenservice@dkg.nl en probeert je naar het domein sns.nl.iod-wo.com/digi/ te lokken. Wellicht overbodig om nog te vermelden, maar vanzelfsprekend zijn dat geen officiële domeinnamen van SNS: wij raden dan ook ten strengste af om hier inloggegevens in te voeren.

Het idee is dat je het serienummer van je digipas in moet voeren om 'de storing op je digipas te controleren'. Vervolgens krijg je een scherm te zien met de melding dat jouw gegevens geverifieerd worden en dat dat tien minuten kan duren. Wel wordt aangeraden om je digipas bij de hand te houden, want je moet 'de aanvraag ondertekenen' om het proces af te ronden. Je raadt het al: dat betekent in werkelijkheid 'je moet ons je rekeningnummer en je pincode even doorsturen zodat wij direct je rekening kunnen plunderen'.

Meer weten over phishing? Volg onderstaande button.

Wat moet ik weten over phishing?

E-mail 'SNS'
Website 'SNS' - Landingspagina
Website 'SNS' - 'verificatie' gegevens