Let goed op! In een e-mail van 'ABN AMRO' die momenteel rondgaat, staat dat je niet meer veilig kan internetbankieren na een nieuwe update. Dit bericht is vals en de afzenders zijn uit op jouw bankpas!

Volgens het bericht is de online omgeving van de ABN AMRO onlangs geüpdatet. Daarom is het voor sommige klanten zogenaamd niet meer mogelijk om veilig gebruik te maken van internetbankieren. Je wordt verzocht om je oude betaalpas te vervangen. Dat kan via de link in het bericht. Doe dit niet!

Toegang tot jouw internetbankieren

Je wordt doorgestuurd naar een zeer realistische phishingsite waar je moet inloggen met je bankgegevens. Deze informatie komt echter niet terecht bij de bank zelf, maar bij oplichters. Vervolgens moet je inloggen met je E.dentifier en je responscode invullen. Door deze af te geven aan de oplichters, krijgen zij alle informatie in handen om in te loggen op jouw internetbankieren.

Bankpas opsturen

Uiteindelijk vragen de fraudeurs om je bankpas op te sturen. Als deze ontvangen is, krijg je zogenaamd een nieuwe betaalpas. Op de phishingsite staat een adres van een 'inleverpunt', maar als je dit adres opzoekt op Google Maps blijkt dat dit het adres van een bloemist is. Hier wordt jouw bankpas waarschijnlijk uit de brievenbus gehengeld.

Stuur nooit je pas op

Gerelateerd