John de Mol en Facebook gaan verder praten over de nepadvertenties waarin de Talpa-oprichter bitcoin-producten aanprijst. Dat werd donderdag bekendgemaakt in het televisieprogramma 6 Inside.

'Partijen hebben besloten om de gesprekken voort te zetten en daarom is besloten de zaak aan te houden tot 15 juli', liet een woordvoerder van de mediamagnaat weten aan het showbusinessprogramma van SBS6. 'De contacten zijn zodanig geweest dat we de mogelijkheden om tot overeenstemming te komen verder willen bekijken.'

Lees ook: Talpa-baas John de Mol sleept Facebook voor de rechter

John de Mol klaagt al een lange tijd over de bitcoin-advertenties, waar oplichters achter schuilgaan. Hij liep bij Facebook naar eigen zeggen 'tegen een muur van onwelwillendheid' aan en stapte daarom naar de rechter. Die riep beide partijen begin deze maand op met elkaar in gesprek te gaan.

Lees ook: Talpa-baas De Mol en Facebook alsnog in gesprek over nep-advertenties

Niet alleen De Mol heeft last van de nepadvertenties, ook onder anderen Waylon en Humberto Tan worden ongewild gebruikt. De Mol eist onder meer een filter waardoor de advertenties met zijn naam en portret worden geblokkeerd op Facebook en Instagram.

Bron: ANP