Nieuwe airfryer, Quooker of een ander huishoudelijk apparaat aangeschaft en snel opzoeken hoe alles precies werkt? Download deze liever niet bij ‘Fix it faster’ blijkt uit vele meldingen en reviews.
Online zijn veel gebruikershandleidingen te vinden, waaronder op platform ‘Fix it faster’. “Vind jouw handleiding binnen 2 minuten”, staat er in het groot op de ‘over ons’ pagina.
Je denkt even snel je gegevens in te vullen om de gebruikershandleiding te downloaden, maar zonder dat je het weet ben je akkoord gegaan met een abonnement van dertig euro per maand. Op de site is niet snel en duidelijk te vinden dat je aan abonnementskosten verbonden zit, indien je een handleiding wilt downloaden.
Opgelicht?! en Radar ontvingen meerdere klachten
De Opgelicht?!-redactie ontving meerdere meldingen over ‘Fixitfaster.nl’ en ook Trustpilot staat vol negatieve reviews. “Ik krijg ineens een betaalherinnering van Fix it faster met incassokosten. Geen idee wat het is en waar het over gaat”, meldt een gedupeerde.
De handleidingen zijn normaal gratis beschikbaar, dus het voelt erg onrechtvaardig dat je als consument ineens vastzit aan een abonnement van een product dat normaal vrij verkrijgbaar is. Radar ontving ook veel klachten en heeft in samenwerking met de Consumentenbond aandacht besteed aan de oneerlijke handelspraktijken van deze partij.
Je kunt je geld terugvragen middels deze brief
Bedrijven dienen duidelijk te vermelden wanneer er kosten verbonden zijn aan het gebruik van hun producten en diensten. Volgens de Consumentenbond schiet ‘Fixitfaster.nl’ hierin tekort. Radar heeft, in samenwerking met advocaat Casper Janssen, twee brieven opgesteld voor gedupeerden. Deze brieven kun je gebruiken om je geld terug te vragen als je al hebt betaald of voor als je nog niet hebt betaald en de zogenaamde overeenkomst wilt ontbinden.
LEES OOK: