KPN heeft veel te maken met internetoplichters die hun bedrijfsgegevens gebruiken om mensen op te lichten. Ook nu is er weer zo'n valse e-mail in omloop. Trap hier niet in. En geef oplichters niet de kans om er vandoor te gaan met jouw gegevens.

De e-mail ziet er verdacht echt uit. Dus er gaan misschien niet meteen bellen bij je rinkelen. Gelukkig geeft KPN een aantal tips aan hun klanten om phishingmails te herkennen:

  • Wees voorzichtig met e-mails die zinnen bevatten als: 'je account wordt gesloten.
  • Geef geen wachtwoord, pincode of andere vertrouwelijke gegevens via e-mail.
  • Wees alert op e-mails met een algemene groet zoals 'Geachte klant'.
  • Pas op met e-mails waarin spelfouten, slechte grammatica of vreemde afbeeldingen voorkomen.
  • Vermijd het klikken op links in e-mails. Typ in plaats daarvan het webadres van de website die je wilt bezoeken in de adresbalk van je internet browser. Als je met de cursor op de link gaat staan zonder deze aan te klikken, zie je of het de juiste link is.
  • Open de bijlage van een e-mail alleen wanneer je de afzender vertrouwt. Een bijlage kan een virus bevatten.

Op onze website vind je meer tips en informatie over phishing.