Afgelopen maandag is de campagne Alert Online gestart. Dit is een intitiatief van partijen zoals de overheid, bedrijven en organisaties. Doel: het vergroten van de kennis over online veiligheid.

Marjolijn Bonthuis is adjunct directeur van het Platform voor de InformatieSamenleving, dit platform coördineert de campagne. Zij vertelt dat het met de 'awareness' van mensen over cybercriminaliteit niet zo goed gesteld is. Volgens Bonthuis is er wel kennis over gevaren op het web, maar gedragen mensen zich daar nog niet naar.

Thema

Daarom wordt voor het vierde achtereenvolgende jaar de campagne Alert Online gehouden. Dit jaar is het thema 'Digitaal Verantwoord Ondernemen'. De focus wordt met name gelegd op de midden- en kleinbedrijven in Nederland. Volgens Bonthuis betekent dit overig niet dat mensen die niks met MKB's te maken hebben, niks kunnen leren van de campagne.

Partners

De campagne wordt door veel verschillende partners opgezet. Activiteiten worden door elke partner georganiseerd en medewerkers en klanten van bedrijven worden bijvoorbeeld via een workshop bewust gemaakt van de gevaren van internetten.

Wil jij meer weten over deze campagne of je inschrijven voor een activiteit? Kijk dan op de site van Alert Online. De campagne duurt nog tot 6 november.