Let heel goed op als je een e-mail ontvangt waarin bol.com meldt dat je account is geblokkeerd wegens misbruik en je vraagt in te loggen om je gegevens te verifiëren. Dit is namelijk een phishingmail. Trap er niet in!
Opgelicht?! krijgt meldingen over een valse e-mail uit naam van Bol.com. In het bericht staat de volgende boodschap:
Uw account is geblokkeerd vanwege misbruik. We vermoeden dat derden toegang hebben tot uw account en gegevens. De blokkade kunt u simpelweg opheffen door uw account te verifiëren.
Valse website
De link in het bericht verwijst niet naar de website van Bol.com, maar naar een nagemaakte inlogpagina. Als je hier je e-mailadres en wachtwoord invoert, vallen deze in handen van kwaadwillenden. Zij kunnen vervolgens bijvoorbeeld aankopen doen op jouw naam. Als je dezelfde inloggegevens voor andere websites gebruikt, is het mogelijk dat de criminelen ook daar inloggen.
Advies
Heb je deze e-mail ook ontvangen, gooi deze dan direct in de digitale prullenmand en voorkom dat jouw gegevens in verkeerde handen vallen. Vermoed je dat je ingelogd hebt op een valse website van bol.com, neem dan direct contact op met de klantenservice van de webwinkel. Wijzig ook je wachtwoord op andere websites, indien je daar dezelfde inloggegevens gebruikt.