Vanwege een onjuist adres kon jouw DHL pakket zogenaamd niet bezorgd worden. Je dient je adresgegevens te actualiseren via de link in het bericht, staat in de phishingmail.
Om een ‘succesvolle bezorging van je pakket te garanderen’ dien je je adresgegevens bij te werken via de link in het bericht. Dit is alleen een vals webadres. De link begint met ‘https://www.crmst.it’, dat is geen legitieme DHL-link. Bovendien komt nergens in de link ‘DHL’ voor.
Daarnaast is het bericht afkomstig van het mailadres ‘[email protected]’. DHL laat op zijn website weten: “E-mails van DHL ontvang je altijd vanaf een e-mailadres dat eindigt op dhl.com, dhl.nl, dhlparcel.nl of dhlecommerce.nl.”
Check het in jouw DHL-account
Zoek de website van DHL zelf op in je browser en log daar in op je account of open de DHL-app en controleer of jouw gegevens kloppen. Zo niet, verander het dan via je account en niet via een onbekende link in een bericht.
Gegevens bijgewerkt via de link?
- Ten eerste, schaam je niet. Dit kan iedereen overkomen. Voorkom wel dat het in de toekomst weer gebeurt en blijf via de gratis Opgelicht?!-app op de hoogte van actuele phishingberichten (iOS en Android). Vergeet niet om de categorie 'Bezorgdiensten' aan te vinken.
- Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij indien je bankgegevens hebt gedeeld.
- Verander het wachtwoord van je DHL-account en andere accounts waar je dezelfde inloggegevens gebruikt. Stel waar mogelijk tweestapsverificatie in.