'Mobiel bevestigen vervangt je TAN-codes', zo staat in een bericht, zogenaamd afkomstig van ING. Volgens de mail moet je via een link inloggen om zo de oude sms-methode te deactiveren. Ga daar niet op in: het bericht is vals!
'Opdrachten bevestigen in Mijn ING verandert, dat heb je vast al wel gemerkt of gezien. Straks heb je geen TAN-code nodig maar onze mobiel bankieren App als je in Mijn ING een opdracht wilt bevestigen. Mijn ING (internetbankieren) werkt veder net als altijd. Activeer de mobiel bankieren App om opdrachten goed te keuren', aldus het bericht, waar ook nogal wat spelfouten in zijn te lezen.
'Wij verzoeken u om af te melden voor onze sms diensten', zo staat ook in het bericht. Klik niet op de link waar je dat zogenaamd zou kunnen doen. Het bericht is vals. Je geeft mogelijk kwaadwillenden zo toegang tot je internetbankieren.
Geen TAN-codes meer bij ING
Het is inderdaad niet meer mogelijk gebruik te maken van TAN-codes als je wil internetbankieren bij ING. Je kunt de app van ING downloaden in de Googe Play Store (als je een Androidtoestel hebt) of in de App store (als je een iPhone hebt). Heb je geen geschikte smartphone of tablet, dan kun je een ING Scanner aanvragen. Let op: doe dat alleen via de website van de ING, die je zelf op zoekt (ga dus niet af op links in mailberichten).
BRON: Fraudehelpdesk