In het sms-bericht namens PostNL staat dat je het pakket pas in ontvangst kunt nemen, nadat je de verzendkosten hebt betaald.
De verzendkosten kun je betalen via de link ‘https://sorteercentrum-help.click/process/kala.php’. PostNL laat weten op hun website: “Wij vragen je nooit in een e-mail of sms om te betalen via een betaallink.” Bovendien eindigen echte websites van PostNL bijna altijd op ‘postnl.nl’, laat het postbedrijf weten. In de link uit het bericht komt de naam van het postbedrijf niet eens voor.
Veilig je pakket ontvangen
Om er zeker van te zijn dat je geen onnodige verzendkosten betaalt, kun je het best de PostNL-app downloaden of naar de track & trace pagina gaan op hun website. Zo weet je precies welke pakketjes daadwerkelijk jouw kant op komen. Ook op de hoogte blijven van welke phishingberichten je kunt verwachten? Installeer dan onze Opgelicht?!-app (voor Android en iOS).
Geklikt op de link?
Tips van het postbedrijf:
- Controleer het apparaat waarmee je de link hebt geopend met een virusscanner.
- Wachtwoord ingevuld? Verander deze zo snel mogelijk.
- Bankgegevens ingevoerd? Neem direct contact op met je financiële instelling.