Sieradenmerk Pandora meldt slachtoffer te zijn geworden van een datalek

Pandora.jpg

In een servicemail informeert Pandora zijn klanten over de cyberaanval waarvan het bedrijf slachtoffer is geworden. Dit is er aan de hand.

Volgens deze mail zouden aanvallers toegang hebben gekregen tot klantinformatie via een platform van derden dat door Pandora wordt gebruikt. "Wij hechten zeer aan de bescherming van uw privacy. Dergelijke incidenten komen de afgelopen jaren helaas steeds vaker voor, met name bij internationale bedrijven, en wij nemen deze zaak dan ook zeer serieus", meldt het sieradenbedrijf.    

Welke gegevens zijn buitgemaakt?

Er zouden alleen algemene gegevens door de aanvallers zijn gekopieerd, zoals namen en mailadressen. "Wij willen bij dezen benadrukken dat er geen wachtwoorden, creditcardgegevens of soortgelijke vertrouwelijke gegevens werden buitgemaakt."

Het bedrijf verzekert zijn klanten dat de aanval werd gestopt en dat ze naar aanleiding van deze situatie hun veiligheidsmaatregelen verder hebben opgeschaald.

Wat is er met de gegevens gebeurd?

Pandora heeft volgens de servicemail uitgebreide controles uitgevoerd en stelt dat er tot op heden geen bewijs is dat de buitgemaakte gegevens werden gedeeld of gepubliceerd. 

Schrijf je in voor de Nieuwsbrief

Meld je aan en blijf op de hoogte van online oplichting.

Advies van Pandora

Het sieradenmerk adviseert klanten om als voorzorgsmaatregel extra alert te zijn op verdachte mails of online activiteiten waarin om je gegevens wordt gevraagd. Dit zouden volgens het bedrijf phishingpogingen kunnen zijn van derden die zich voordoen als partner van Pandora. Het bedrijf raadt af om op links te klikken of bijlagen te downloaden van onbekende afzenders.

Heb je toch op een verdachte link geklikt? Voer dan direct een virusscan uit in verband met mogelijke malware en verander eventueel ingevoerde wachtwoorden. Neem daarnaast contact op met de klantenservice van Pandora voor verdere vragen en hulp.

Ook interessant.