MANGO stelt klanten op de hoogte van datalek waar persoonsgegevens zijn buitgemaakt
Kledingbedrijf MANGO heeft klanten per mail op de hoogte gesteld van een hack waarbij persoonlijke gegevens van klanten zijn gelekt. Dit is er aan de hand.
Een van MANGO's externe marketingdiensten heeft ongeautoriseerde toegang gehad tot bepaalde persoonlijke klantgegevens, meldt MANGO in een mail aan zijn klanten. Bij de hack zijn persoonsgegevens buitgemaakt die worden gebruikt in marketingcampagnes. MANGO deelt niet hoe de hackers binnen konden komen.
Welke gegevens zijn gelekt?
Het gaat om de voornaam, land, postcode, mailadres en het telefoonnummer. "In geen enkel geval zijn je bankgegevens, creditcards, ID/paspoort of inloggegevens of wachtwoorden in gevaar gekomen", stelt het modebedrijf in de mail.
Deze stappen heeft MANGO genomen
Nadat het bedrijf lucht kreeg van de situatie heeft het volgens het bericht direct alle beveiligingsprotocollen geactiveerd. Ook zou MANGO het agentschap voor gegevensbescherming en de autoriteiten op de hoogte hebben gebracht.
MANGO’s advies aan klanten
Klanten van MANGO krijgen het advies om alert te zijn op verdachte mededelingen of verzoeken om ongebruikelijke handelingen, zowel per mail als telefonisch.
Mocht je zelf nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen via [email protected] of 900 0401 630.
