Adidas meldt dat een ongeautoriseerde externe partij bepaalde klantendata heeft verkregen via een externe klantenservice. De Duitse sportkledingfabrikant is een onderzoek gestart.
Adidas bevestigt dat de gestolen gegevens geen wachtwoorden, creditcardgegevens of andere betalingsgegevens bevatten. “Het gaat voornamelijk om contactgegevens van consumenten die in het verleden contact hebben opgenomen met onze klantenservice”, meldt Adidas in een verklaring op zijn website.
Onderzoek gestart
De sportkledinggigant geeft aan onmiddellijk maatregelen te hebben genomen om het incident te beheersen. Ook zou er een uitgebreid onderzoek zijn gestart, samen met vooraanstaande experts op het gebied van informatiebeveiliging.
Inlichten van getroffenen
Adidas geeft aan bezig te zijn met het informeren van mogelijk getroffen consumenten. “Wij blijven ons volledig inzetten voor de bescherming van de privacy en veiligheid van onze klanten en betreuren oprecht eventuele overlast of zorgen die door dit incident zijn veroorzaakt.”