Naam telecombedrijven misbruikt door oplichters

Fraudeurs blijven de naam van telecombedrijven misbruiken in phishingmails. De Fraudehelpdesk waarschuwt voor nepmails uit naam van Ziggo, Zeelandnet en KPN.

De nepmails worden verstuurd met als onderwerp 'betalingsachterstand' of 'betaalherinnering'. De automatische incasso voor het termijnbedrag zou mislukt zijn. De ontvanger wordt dringend verzocht het bedrag te betalen op last van verhogingen van het bedrag.

Advies

Ontvang je een dergelijke mail, klik dan niet op de link in het bericht. Maak ook geen geld over naar rekeningnummers die in sommige van deze mails genoemd worden. Neem bij twijfel contact op met het telecombedrijf waar je klant bent. Haal de contactgegevens van de officiële website van het bedrijf.

Bron: Fraudehelpdesk / Opgelicht?!

Meer alerts.

Download de app

En blijf op de hoogte van de meest actuele alerts!