Opgelicht?! opgelicht-logo

meer NPO start
Opgelicht?!
  • Waarschuwing voor Ziggo-klanten! Er zijn valse mails in omloop over je account

    Waarschuwing voor Ziggo-klanten! Er zijn valse mails in omloop over je account

    De afgelopen dagen zijn er meerdere valse e-mails verstuurd uit naam Ziggo. Klanten worden in deze mails 'gewaarschuwd' voor opvallende veranderingen in hun account, zoals een recente inlog via een nieuw apparaat of een mislukte synchronisatie van de mailbox.

    Het schreeuwende onderwerp van de mails trekt meteen de aandacht: "Belangrijk Ziggo-bericht! Om je account te activeren, heb je 48 uur!" Sta je hierdoor gelijk in de actiestand? Klik niet op de ingevoegde link! Deze leidt namelijk niet naar een site van Ziggo, maar naar een site van oplichters.

    Mailbox valideren

    Eén van de valse e-mails die in omloop is, wekt de indruk dat er iets mis is met de synchronisatie van je e-mail account. Inkomende berichten zouden worden geretourneerd en daardoor zou je belangrijke contactpersonen en documenten kunnen kwijtraken. Om dat te voorkomen, kan je via de ingevoegde link je mailbox opnieuw valideren.

    info
    clockOval 6 20 okt 2022, 13:45

    Volledige tekst van valse mail

    Klant-ID: 196*******Ziggo

    Klantaccount: *Email**

    Het synchroniseren van uw postvak is mislukt en heeft (7)inkomende e-mail geretourneerd. Deze fout is opgetredendoor uw e-mailservice. Om te voorkomen dat u belangrijkecontactpersonen en verwante documenten kwijtraakt, moet uw postvak opnieuw valideren. U kunt uw berichten ophalen door ze opnieuw te valideren. klik hier (Link) om uw account te valideren.

    Nieuwe login op ander apparaat

    Ook gaat er een valse mail rond over een recente inlog op je account. Zogenaamd zou er met een ander apparaat zijn ingelogd en dat vindt 'Ziggo' zorgelijk. Vervolgens kan je via de ingevoegde link je inloggevens opvragen. Pure bluf; ook deze link leidt naar een neppe omgeving.

    info
    clockOval 6 20 okt 2022, 13:45

    Volledige tekst van valse mail

    Mijn Ziggo

    Melding bij een nieuwe login

    Even een seintje. Er is net ingelogd op je Mijn Ziggo account via een ander apparaat dan we gewend zijn. Heb je dit zelf gedaan? Of weet je ervan? Dan is het prima.

    Heb je niet zelf ingelogd? Dan kun je beter je logingegevens opvragen (link)

    Nog een vraag? We zijn online dag en nacht open. Kom je er niet uit of wil je iets anders weten? Bekijk onze contactgegevens.

    Fijne dag,

    ****** *******

    Directeur Consumentenmarkt

    Herken een valse mail

    Ziggo heeft op haar website een handige overzichtspagina van actuele phishing berichten. Twijfel je over een ontvangen bericht? Neem dan altijd contact op met de klantenservice van Ziggo. 

    Updates ontvangen over dit onderwerp?

    Wil je op de hoogte blijven van dit onderwerp? Download de gratis Opgelicht-app en volg het onderwerp.

  • Ook interessant