We krijgen opnieuw meldingen over een misleidende winactie: je hebt zogenaamd een Samsung Galaxy S10+ gewonnen. Ga je erop in, dan zit je vast aan een abonnement waar maar liefst 80 euro per maand voor op je creditcard in rekening wordt gebracht. En zie er maar eens vanaf te komen..
Helaas: deze onduidelijke 'abonnementsdienst', waar geen enkele tegenprestatie voor wordt geleverd, is het enige dat je wint. Het is zowaar nóg duurder dan vorige keer dat we over deze 'actie' berichtten. Uiteraard krijg je ook geen telefoon toegestuurd.
De mails zijn afkomstig van verschillende - niet-bestaande - Belgische mailadressen en hebben onderwerpregels als 'Onze koerier heeft geprobeerd uw pakket af te leveren', 'Wij kunnen u nog steeds niet bereiken' en 'Neem alstublieft contact met ons op'.
Je moet een bedrag van € 1,00 overmaken, en dat betreft zogenaamd een administratieve formaliteit. Wie de kleine lettertjes leest, snapt echter waarom je dit kleine bedrag moet voldoen: zo beschikt men over je creditcardgegevens en kan er doodleuk € 80,- per maand in rekening worden gebracht. Vermoedelijk is het ook ontzettend moeilijk om de juiste contactgegevens te vinden om een eenmaal lopend abonnement daadwerkelijk stop te kunnen zetten: het gaat hier om een Cypriotisch bedrijf en wij denken dat het om een brievenbusfirma gaat.
Kleine lettertjes
Alle nieuwe klanten doen mee aan de loterij van het weergegeven actieproduct. We nemen rechtstreeks contact met u op via e-mail als u de gelukkige winnaar bent. Dit speciale aanbod gaat gepaard met een proefversie van 4 dagen voor een bijbehorende abonnementsdienst. Daarna wordt de maandelijkse abonnementsbijdrage (80 EUR) automatisch in rekening gebracht op uw creditcard. Als u, om welke reden dan ook, niet tevreden bent met onze dienstverlening kunt u uw account annuleren binnen de 4 dagen. De dienst wordt maandelijks verlengd tot u annuleert.