Criminelen laten het lijken alsof Ziggo is overgestapt op een nieuwe ‘webmailserver’. Om je mailaccount actief te houden dien je deze bij te werken met je mailadres en wachtwoord.
Als je klant bent bij Ziggo kan het voorkomen dat je enkele gegevens dient in te vullen in ‘Mijn Ziggo’. “Geef alleen je gegevens als je echt zeker weet dat je te maken hebt met Ziggo”, laat het bedrijf weten via zijn website. Een manier hoe je dit zeker kunt weten is door zelf naar de officiële website van Ziggo te gaan via je webbrowser en daar in te loggen op je account.
Voorkom dat jouw gegevens in handen vallen van oplichters en blijf via onze gratis Opgelicht?!-app op de hoogte blijft van actuele phishingberichten (te downloaden via de App Store en Play Store).
Tijdsdruk
In het bericht staat dat als je weigert om binnen 48 uur je mailadres te verifiëren, dat je je mailaccount permanent verliest. Deze bangmakerij is enkel een manipulatieve truc van de oplichters om je sneller te laten handelen.
In de phishingmail getrapt?
Tips van Ziggo:
- Wachtwoord ingevoerd? Verander je wachtwoord direct.
- Bankgegevens verstrekt? Breng je bank of creditcardmaatschappij op de hoogte.
- Doe digitaal aangifte bij de politie.