Knab mailt jou zogenaamd dat jouw telefoonnummer nog niet geverifieerd is. Om je account actief te houden dien je uiterlijk 20 februari je nummer te bevestigen.
‘Beste klant’, begint het bericht namens de bank. Valt je al iets op? Legitieme mails van Knab zijn altijd persoonlijk aan jou gericht. Je kunt er dus vanuit gaan dat dit een phishingmail betreft. Ook wordt in de valse mail gedreigd met gevolgen als je niet je telefoonnummer verifieert. Dit zal een betrouwbare bank als Knab nooit doen. Deze truc gebruiken oplichters alleen om je snel en ondoordacht te laten handelen.

Herken een legitieme mail van Knab
De bank noemt op zijn website enkele kenmerken waaraan je een phishingmail kunt herkennen:
- Berichten van Knab bevatten nooit directe links naar je persoonlijke bankomgeving of de Knab-app.
- Legitieme mails worden verstuurd vanuit mailadressen die eindigen op ‘@knab.nl’.
- Heb je een verzoek van Knab gekregen om je opnieuw te identificeren? Dan vind je hier ook een melding over in de Knab-app en de persoonlijke bankomgeving.
- De bank vraagt in hun contact met klanten nooit in een mail of sms naar jouw persoonlijke gegevens en cardreader-, pin- of QR-codes.
Toch je telefoonnummer geverifieerd?
- Voer een virusscan uit in verband met malware.
- Verander eventueel ingevoerde wachtwoorden en activeer direct je tweestapsverificatie om je bankrekening extra te beveiligen.
- Neem contact op met het alarmnummer van Knab voor de juiste hulp, ook als je twijfelt of je met oplichting te maken hebt.