KPN mailt je zogenaamd dat jouw factuur dubbel is betaald. Het te veel betaalde bedrag wordt binnen drie werkdagen teruggestort op je rekening.
Er gaan momenteel verschillende phishingberichten rond namens KPN met als onderwerp ‘Herinnering: Haal uw terugbetaling op’. KPN bevestigt aan de Opgelicht?!-redactie dat het een phishingmail betreft en waarschuwt zijn klanten hiervoor.
Op de hoogte blijven van dit soort frauduleuze berichten? Met onze gratis Opgelicht?!-app maken oplichters bij jou geen kans (iOS en Android).
Zo herken je een phishingmail namens KPN
- De mail is niet afkomstig van een ‘@kpn.com’ of ‘@campagnes.kpn.com’ mailadres.
- Het webadres in het bericht leidt niet naar een ‘kpn.com’-pagina.
- Er staat een ander type bestand dan een pdf in de mail.
Op de link geklikt?
- Scan je apparaat met een virusscanner, want je apparaat kan zijn geïnfecteerd met een virus.
- Verander je wachtwoord als je inloggegevens hebt gedeeld. Doe dit op alle plekken waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt.
- Financiële informatie doorgegeven? Neem direct contact op met je bank.