‘Your account is on hold’, proberen cybercriminelen je wijs te maken namens Netflix. Probeer niet om opnieuw te betalen, want dit is een phishingmail.
Netflix zou zogenaamd problemen hebben met jouw huidige betaalinformatie. De Amerikaanse streamingdienst vraagt je in een valse mail of je opnieuw wilt betalen. De informatie van jouw betaalkaart zou zogenaamd op de plek van de zwarte bolletjes staan. Een bericht waarin wordt gevraagd naar jouw betaalmiddel voor je Netflix-account is waarschijnlijk nep, schrijft de streamingdienst op zijn website. Klik dus nergens op, want dit is een valse link.

Hoe weet ik of een mail echt van Netflix komt?
De streamingdienst geeft op zijn website enkele tips om een legitiem Netflix-bericht te herkennen.
- Netflix vraagt nooit naar je persoonsgegevens in een sms of mail. Denk aan je credit- of debitcardnummer, bankrekeninggegevens of je Netflix-wachtwoord.
- Het bedrijf zal ook nooit vragen om een betaling via een externe leverancier of een andere website dan Netflix zelf.
- Als de sms of mail een link bevat die je niet herkent: tik of klik er dan niet op. Heb je dat wel gedaan? Vul dan in ieder geval geen gegevens in op de website die wordt geopend.
Heb je betaalgegevens ingevuld?
Neem direct contact op met je bank of creditcardmaatschappij. Verander ook direct je Netflix-wachtwoord als je dat hebt ingevoerd en activeer gelijk tweestapsverificatie. Neem daarnaast contact op met Netflix als je verdere vragen hebt en voer een virusscan uit op je apparaat in verband met malware.