Opgelicht?! opgelicht-logo

meer NPO start
Opgelicht?!
  • De Consumentenbond waarschuwt voor woonwebshop ‘Woneninterieur.nl’

    De Consumentenbond waarschuwt voor woonwebshop ‘Woneninterieur.nl’

    De Consumentenbond waarschuwt klanten: “Wees voorzichtig met bestellen bij Woneninterieur.nl.” De webwinkel zorgt al langere tijd voor veel klachten.  

    ‘Hoge kwaliteit meubels tegen toegankelijke prijzen’, klinkt ideaal. Hoewel de webwinkel er op het eerste oog betrouwbaar uitziet, heeft de Consumentenbond de afgelopen tijd veel klachten ontvangen over ‘Woneninterieur.nl’. Ook de politie heeft verscheidene meldingen ontvangen en de webwinkel gemarkeerd als malafide in hun database. Koop daarom je meubels liever ergens anders. Wil je toch een bepaald product uit de webshop hebben, kies dan voor achteraf betalen of betalen met creditcard om jezelf financieel te beschermen.

    Negatieve klantbeoordelingen op Trustpilot

    De webwinkel heeft een score van 1,7 sterren op Trustpilot, ruim 70 procent van de 700 reviews is negatief. Meerdere klanten geven aan na betaling nooit hun product te hebben ontvangen. Ook zijn er veel reacties van klanten die na het annuleren van hun bestelling hun geld niet terug ontvangen.

    Herken malafide webwinkels sneller en beter met deze tips én blijf via pushberichten op de hoogte van nieuwe valse webwinkels via onze gratis Opgelicht?!-app (iOS en Android).

    Zogenaamde beloften van Woneninterieur

    Eind 2023 sprak de webshop met de Consumentenbond af om maatregelen te treffen. Zo werd er beloofd om een externe klantenservice in te zetten vanaf januari 2024. Ook beloofde Woneninterieur een verbeterd beleid wat betreft de levertijden en waren ze van plan om betalingsachterstanden te corrigeren. Woneninterieur biedt zijn klanten, op basis van de afspraken, nu wel aan om achteraf betalingen te doen.

    Woneninterieur blijft doorgaan

    De webshop is nog steeds online en blijft op vrijwel dezelfde voet doorgaan. Eind 2023 heeft Thuiswinkel Waarborg hun certificaat ingetrokken. Toch bleef de webshop doorgaan en namen de klachten in maart en april 2024 verder toe, aldus de Consumentenbond. De webshop heeft vrijwel alle negatieve recensies op Trustpilot gerapporteerd. Dit was in het merendeel van de gevallen ongegrond. Inmiddels is er ook een melding gedaan bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

    Opgelicht?! garandeert niet de volledigheid van de webshop alert. Webshops waarover geen alert wordt gegeven, zijn niet per definitie betrouwbaar. Opgelicht?! is dan ook niet aansprakelijk voor de gevolgen van aankopen bij malafide webshops. Gaat dit over jouw webshop en heeft u vragen over dit bericht of ben je van mening dat het niet klopt? Neem dan contact met ons op.

    LEES OOK:

    Updates ontvangen over dit onderwerp?

    Wil je op de hoogte blijven van dit onderwerp? Download de gratis Opgelicht-app en volg het onderwerp.

  • Ook interessant