Er zijn veel phishing e-mails in omloop die afkomstig lijken van de ABN AMRO bank. In deze berichten wordt u in gebrekkig Nederlands gevraagd om in te loggen op een website, die zogenaamd van de ABN AMRO is.
Er wordt u, ter beveiliging van uw account, gevraagd uw gegevens te verifiëren. Let op: deze mail is NIET afkomstig van de ABN AMRO. Klik dan ook niet op de link en vul nooit uw persoons- en bankgegevens in naar aanleiding van een dergelijke e-mail. Er gaan regelmatig phishingmails rond met verschillende teksten. Heeft u ook dit soort mail ontvangen? U kunt deze mail doorsturen aan valse-emai(a)nl.abnamro.com. Kijk hier wat ABN AMRO hiertegen doet.Een voorbeeld van een dergelijke phishing e-mail:
From: ABN AMRO Sent: Thursday, December 15, 2011 8:18 PM To: Subject: Betreft: Account Verificatie Uw Online Banking is geblokkeerd Amsterdam, 14 December, 2011 Geachte klant, Uw Online Bankieren wordt geblokkeerd We hebben onlangs uw account, en vermoedt dat uw ABN AMRO Bank account zouden zijn benaderd door een onbevoegde derde partij. De beveiliging van uw account is onze primaire zorg. Daarom, als een preventieve maatregel, hebben we tijdelijk beperkte toegang tot gevoelige account functies. Te herstellen toegang tot uw account, we hebben u nodig om uw identiteit te bevestigen. Om dit te doen moeten we u naar de onderstaande link te volgen en overgaan tot de bevestiging van uw gegevens: verifieren door op de volgende link te klikken: htttp://abn.nl/verificatie Dank u voor uw geduld terwijl wij werken samen aan het beschermen van uw account. U kunt ons helpen u te voorzien van de meest relevante informatie door het nemen van een moment dat u ons uw e-mail voorkeuren. En natuurlijk kunt u op elk moment uitschrijven. Vergeet niet, is ABN AMRO Bank zich in voor uw veiligheid en bescherming. Voor meer informatie, neem een kijkje op onze Informatie sectie Beveiliging het kader van privacy en veiligheid op de website. abnamro.nl Met Vriendelijke groten, Klantenservice, 2011 ABN.AMRO Bank Amsterdam Nederland