Yourhosting

Plaats reactie
Eurik

Yourhosting

Bericht door Eurik » 24-05-2016 11:09

Ik wil bij deze melding doen van oplichting door Yourhosting, een dubieus hostingbedrijf. Volgens de wet van Dam is het zo dat een stilzwijgende verlenging van een jaarcontract voor onbepaalde tijd is. Dus na een jaar kun je maandelijks opzeggen. Dit geldt ook voor registratie van domeinnamen. Yourhosting echter blijft zelfs na opzegging klanten factureren voor één vol jaar. Zij stellen dat de wet van Dam niet op hen van toepassing is omdat de klant bij aanvang van het jaarcontract een vinkje in een checkbox heeft gezet waarbij hij instemt af te zien van zijn rechten onder de wet van Dam. Dit kan natuurlijk niet. Een bedrijf kan niet zelfstandig een wet buiten werking stellen. Yourhosting houdt echter vast aan dit standpunt en gaat vervolgens agressieve herinnering en aanmaningen sturen waarbij zij ook dreigen met inschakeling van een incassobureau. Ik heb vernomen dat zij dit ook daadwerkelijk doen. Voor de rechter brengen ze de zaak niet omdat ze heel goed weten dat ze fout bezig zijn. Het verbaast me dat hierover nog niemand een topic heeft aangemaakt op deze site aangezien een zoekactie met google veel klachten over de oplichtingspraktijken van Yourhosting oplevert. Maar bij deze staat de handelingswijze van Yourhosting dan ook hier geregistreerd.

Eurik

Re: Yourhosting

Bericht door Eurik » 25-05-2016 12:16

Ik ben bij de politie geweest om aangifte te doen. Helaas vindt de baliemedewerker daar het een civiele zaak. Jammer want zo geven ze de boeven van Yourhosting toch een beetje vrij spel. Gelukkig wilde de Autoriteit Consument & Markt mijn melding wel aannemen. Maar of ze er iets mee gaan doen weet ik niet.

maredo

Bericht door maredo » 07-09-2016 15:09

Zodra je betaald hebt voor een jaar en je wilt tussentijds opzeggen kan dat gewoon. Als ze dat niet doen dan doen ze het verkeerd. Domeinnaam word altijd vooruit betaald voor een jaar. Hosting zelf kan vaak maandelijks of jaarlijks. Indien maandelijks is het na een jaar maandelijks opzegbaar. Althans zo hoort het officieel

renée.müller
Contacteer:

Bericht door renée.müller » 08-09-2017 11:21

Ik heb precies hetzelfde!

Vreselijk ontevreden over dit bedrijf. Ondanks dat ik een consument ben, werd mijn contract gewoon met een jaar verlengd en was ik verplicht voor een jaar te betalen. Ook al heb ik opgezegd! Ze omzeilen de Wet van Dam met een misselijk trucje. Vervolgens wordt mijn website uit de lucht gehaald en als ik hem terug wil moet ik nog eens 50 euro betalen. Alles voor het geld en de service is belabberd. Ze sturen allemaal aanmaningen maar reageren op de mail is te moeilijk. Ben gewoon opgelicht.

Plaats reactie