www.lustly.nl. List, bedrog en misleiding, leugens. Heet nu https://www.gready.nl/

Plaats reactie
Marsja
Berichten: 595
Lid geworden op: 16-04-2020 00:18

www.lustly.nl. List, bedrog en misleiding, leugens. Heet nu https://www.gready.nl/

Bericht door Marsja »

www.lustly.nl

Bied als dropshipper middels bemiddeling producten aan Aan consumenten voor een bedrag exclusief B.T.W. Dit is wettelijk verboden. Wellicht denkt de “ondernemer” dat er op deze manier geen omzetbelasting hoeft te worden afgedragen.

Houder Privacy Protected by Hostnet
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Hostnet B.V. De Ruijterkade 6 1013AA Amsterdam Nederland
Misbruik contact +31.207500800 [email protected]
Technische contactpersoon
[email protected]
DNSSEC ja
Domeinnaamservers
ns1.hostnet.nl
ns2.hostnetbv.com
ns3.hostnetbv.nl
Registratiedatum 2020-09-22
Datum laatste wijziging 2020-09-22
Laatst gewijzigd door Marsja op 17-10-2020 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Marsja
Berichten: 595
Lid geworden op: 16-04-2020 00:18

Re: www.lustly.nl. List, bedrog en misleiding, leugens. Heet nu https://www.gready.nl/

Bericht door Marsja »

Quote...

Door dagelijks bezig te zijn met deze vraag hebben we door de jaren heen een drietal speerpunten opgesteld. Lustly ademt deze speerpunten en neemt ze mee bij elke keuze die gemaakt moet worden.

*nee!! Je bent pas vanaf 22-09-20 geregistreerd.

Quote...

Ons klantenbestand (50.000+ klanten) geeft aan dat ze het liefst bij Lustly winkelen, omdat ze het gevoel hebben dat ze begrepen worden. En natuurlijk lopen sommige bestellingen niet zoals we willen, maar door ons volledig in jouw in te leven komen we altijd tot een gepaste oplossing.

* Kan never nooit niet. Pas 22-09-2020 geregistreerd.

Marsja
Berichten: 595
Lid geworden op: 16-04-2020 00:18

Re: www.lustly.nl. List, bedrog en misleiding, leugens. Heet nu https://www.gready.nl/

Bericht door Marsja »

KVK: 76432805 Bestaat niet dit KVK- nummer

Postbus 1128LO (?)

De kosten van het terugsturen zijn voor eigen rekening. (Duur grapje hoor)

Je kunt een retour melden bij onze klantenservice, via e-mail: [email protected]

Een order annuleren kan alleen op de dag zelf! (Verboden)

Lustly
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-10-2020 10:41

Re: www.lustly.nl. List, bedrog en misleiding, leugens. Heet nu https://www.gready.nl/

Bericht door Lustly »

Beste Marja,

Ten eerste wil ik graag hierbij vermelden dat wij even hebben gekeken of u een van onze producten gekocht heeft, dit is helaas niet het geval. Wij hebben ook even gekeken wat de mogelijke reden zou kunnen zijn waarom u een negatieve reactie plaatst over onze website. Wij zien dat u dagelijks 5 - 10 webwinkels pakt en deze (vaak zonder goede reden) in een compleet kwaad daglicht zet. Wij vragen u dan ook om deze post te verwijderen en de volgende keren goed na te denken voordat u een website in een kwaad daglicht zet.

Ik zal de feiten 1 voor 1 uitschrijven voor u:

KVK nummer: Wij hebben recentelijke (vorige maand) een grote verandering in onze bedrijfsstructuur gemaakt, wij zijn inmiddels naar een B.V. gegaan door de enorme toename in bestellingen en door het groeien van ons team. Hierbij is het KVK nummer op de site nog niet aangepast en moet dit nog gedaan worden.

Postbus: U heeft duidelijk niet goed gekeken, als u in onze algemene voorwaarde kijkt ziet u duidelijk het adres dat bij deze webwinkel hoort.

Retourneren: De kosten van retourneren zijn 5.95 euro, dit is een vrijwel normale prijs. Als de klant er voor kiest om een bestelling online te plaatsen (i.p.v naar een fysieke winkel te gaan) is het logisch dat er een prijs vastzit aan het retourneren. Wij maken zelf ook kosten voor elke bestelling.

Registratie: Wij zijn inmiddels al ruim 2 jaar een respectabele webwinkel die nooit problemen heeft gehad, vandaar dat wij het ook enorm vervelend vinden dat er nu iemand een negatieve reactie plaatst over onze webwinkel zonder daadwerkelijk klant te zijn bij ons.

Zoals eerder aangegeven hebben wij vorige maand een herstructurering gehad en zijn wij daarbij ook van hosting veranderd (allemaal details die wij eigenlijk niet zouden hoeven uit te leggen maar puur voor u doen om het duidelijk te krijgen).

Ook de term "dropshipper" vinden wij vrij aanmatigend, wij werken al ruim 2 jaar samen met 2 zeer goede fulfillment centra waar onze voorraad opgeslagen ligt. Wij verkopen nooit iets dat wij zelf niet op voorraad hebben.

Producten zonder BTW verkopen is voor ons nog steeds een groot vraagteken, hoe komt u hierbij of waar heeft u dit gelezen? Wij kunnen producten simpelweg niet zonder BTW verkopen tenzij een zakelijke klant ons een e-mail stuurt en naar de mogelijkheden vraagt.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht u nog vragen hebben kunt u ons mailen op [email protected]

Met vriendelijke groet,
Team Lustly

Moderator
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 24-05-2006 12:59

Re: www.lustly.nl. List, bedrog en misleiding, leugens. Heet nu https://www.gready.nl/

Bericht door Moderator »

Altijd hetzelfde verhaal. Altijd dezelfde Shopify-webshopjes met dezelfde nikszeggende teksten en gejatte plaatjes die uit hetzelfde knip-en-plakwerk bestaan, altijd weer hoog van de toren blazen over de vele tienduizenden tevreden klanten, maar als puntje bij paaltje komt, blijkt het keer op keer allemaal toch echt anders te zitten. Er is nauwelijks reden om te denken dat het dit keer wel anders zit.

Wat is dit bijvoorbeeld maar weer voor een belachelijke tekst, zeg? Dat je het zonder schaamte op je website durft te zetten.. ik zit hier zó verschrikkelijk hard van me af te kijken van de plaatsvervangende schaamte dat ik pardoes een hernia oploop.

In het hedendaagse leven blijken er veel mensen negatief na te denken. Dit kan op langere duur zorgen tot depressie en ongelukkig zijn. Hier willen wij een verandering in maken. Dankzij onze unieke en innoverende aanpak willen wij ervoor zorgen dat dit een community wordt. Positiviteit is dan ook ons streven. Ons doel voor het aankomend jaar is om minimaal 100.000 mensen een glimlach op hun gezicht te laten toveren!

Het waarschuwen voor dropshippers is hier wat mij betreft gewoon toegestaan. De reden is in praktisch alle gevallen namelijk heel terecht, het zijn altijd jochies die goedkope troep voor tien keer de nieuwprijs denken te verkopen en het vaker wel dan niet compleet af laten weten als er enige invulling moet worden gegeven aan het concept 'klantenservice'. Een ronduit waardeloze manier van zaken doen die voor de klant niks, maar dan ook niks van enige waarde toevoegt, en dat weet je zelf donders goed.

Wel wat huisregels: privéadressen en Facebook- / Instagramprofielen van degenen achter deze 'winkels' (het gaat negen op de tien keer toch maar om jonge snotneuzen die zichzelf een heuse ondernemer wanen met hun Shopify-winkeltjes, maar ondertussen gewoon nog bij papa en mama wonen) is niet toegestaan.

Openbare informatie uit de registers van de KVK (bedrijfsgegevens), het SIDN (domeingegevens) of legitieme recensies van andere sites? Ga je gang (mét bronvermelding).

Ook hier zitten weer de nodige haken en ogen aan:

- Op de website staat nu KVK-nummer 76432805. Trek ik dit nummer na op kvk.nl, dan levert dit nummer geen resultaten op: het nummer is niet bekend. En dat excuus 'geen tijd hebben om het nummer aan te passen' is natuurlijk ook onzin, dat is een handeling die binnen een minuut is afgerond.

- Het adres uit de algemene voorwaarden (Huizerweg 8, 1261AW te Blaricum) is een Albert Heijn, en als ik het me goed herinner, zitten daarnaast inderdaad wat postbusjes. Volgens mij - ik ken de locatie, maar ben er een poosje niet geweest - is dat halletje waar de postbussen staan echter niet groot genoeg om dagelijkse retouren van 'een gerenommeerd bedrijf met 50.000 klanten' te kunnen verwerken. Is dat nou serieus het postadres van een groot bedrijf met tienduizenden klanten dat al twee jaar succesvol is? Nou. Doe je volgende keer de groeten aan Gordon als je koffie gaat drinken bij de buurman? En struikel je niet over het ijs van ijssalon De Hoop?

- Je zegt dat je in die twee jaar nog nooit problemen hebt gehad met al die tienduizenden klanten, maar dat is statistisch gezien gewoon onmogelijk: als je echt zoveel verkoopt, zitten er altijd wel klanten bij die ergens om wat voor reden dan ook niet tevreden over zijn. Trage levering, schade, kwijtgeraakt pakket, niet tevreden over de kwaliteit van het geleverde prul, noem maar op. Dat is onvermijdelijk, en beweringen die impliceren dat er twee jaar lang nooit iets mis is gegaan, verwijs ik dan ook naar het rijk der fabelen.

- Het domein Lustly.nl bestaat inderdaad sinds 22 september 2020. Ja, dat is net drie weekjes. De zoekterm 'Lustly' levert bovendien niets op (over de naam gesproken: ook weer zo'n random naam waar geen enkele gedachte achter zit, ook dat kunnen dropshippers goed. Volgens mij wordt de cursus dropshippen afgesloten met een soort tombola waar dan een willekeurige naam op een briefje uit komt rollen: 'Sla je vleugels uit, ga naar Shopify en wacht tot het geld binnen komt stromen met deze debiele webshopnaam'). Waarom zou je als bedrijf met twee jaar historie ineens een andere, totaal willekeurige bedrijfsnaam kiezen? Daar klopt niets van.

- Nul reviews op Trustpilot (https://nl.trustpilot.com/review/lustly.nl). Tsja, dat is ook niet zo gek. De Chinese rotzooi is dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog niet bezorgd bij de eerste sukkels die hier iets hebben gekocht.

- Je laat niet weten of klanten die ontevreden zijn de plastic troep naar China moeten terugsturen of dat er een Nederlands retouradres is. Je spreekt over een bedrag van 5,95 euro aan verzendkosten, dus dat zal Nederland zijn? Volgens de Autoriteit Consument & Markt moet je dat duidelijk op de website zetten.

En dan tot slot, ik heb enorme pret om dit. De prijs voor dit waardeloze prul op Lustly:

Afbeelding

En de échte prijs bij Ali. Dat zal wel één van die 'fulfillment centers' zijn waar je het over hebt, maar jij snapt zelf ook wel dat het feit dat jij iets op AliExpress bestelt niet betekent dat jij een gerespecteerde en gewaardeerde handelspartner van ze bent, wat je met die term natuurlijk wel probeert te suggereren.

Op je site staat bovendien dat je niks verkoopt dat je niet zelf op voorraad hebt, maar wie de levertijden bekijkt, komt tot een andere conclusie: 'Gemiddelde levertijd: 5-12 dagen excl. Verwerkingstijd, die kan bedragen van 3-5 dagen'. Ja, 2-3 weken wachten voor iets dat een Nederlands 'bedrijf' zogenaamd op voorraad heeft, hou toch op. Ga iemand anders vervelen met je onzin.

Afbeelding

Marsja
Berichten: 595
Lid geworden op: 16-04-2020 00:18

Re: www.lustly.nl. List, bedrog en misleiding, leugens. Heet nu https://www.gready.nl/

Bericht door Marsja »

Quote...

De in het aanbod vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege alsmede verzend- en eventuele vervoers- en verpakkingskosten, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Voor consumenten wordt de prijs exclusief btw getoond.

Verboden om exclusief BTW aan te bieden aan consumenten.
Gemeld bij de ACM.. kap ermee met misleiden, leugens, en bedrog.

Marsja
Berichten: 595
Lid geworden op: 16-04-2020 00:18

Re: www.lustly.nl. List, bedrog en misleiding, leugens. Heet nu https://www.gready.nl/

Bericht door Marsja »

www.lustly.nl heet nu https://www.gready.nl/

Domeinnaam gready.nl
Status actief
Houder Privacy Protected by Hostnet
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Hostnet B.V. De Ruijterkade 6 1013AA Amsterdam Nederland
Misbruik contact +31.207500800 [email protected]
Technische contactpersoon
[email protected]
DNSSEC ja
Domeinnaamservers
ns1.hostnet.nl
ns2.hostnetbv.com
ns3.hostnetbv.nl
Registratiedatum 2020-10-17
Datum laatste wijziging 2020-10-17
Administratie door NL Domain Registry

Hele Zaterdag bezig geweest om waar eerst Lustly stond te veranderen in Gready... je bent nog iets vergeten..

Een product bij ons retourneren is super eenvoudig, je hoeft ons alleen maar een mail te sturen op [email protected]. Wij zullen hier uw verzoek behandelen, de retour arrangeren en proberen z.s.m het geld terug te sturen. U kunt ons ook contacteren door het 'contact' formulier op onze site te gebruiken.
U kunt meer over ons retourbeleid leren door op de site de pagina 'retourbeleid' te openen.

Plaats reactie