www.gameboss.nl www.winkel-reus.nl

HenkC

Re: www.gameboss.nl www.winkel-reus.nl

Bericht door HenkC »

Ook ik heb iets besteld bij Gameboss.nl (op 4 januari) en niets ontvangen, behalve de factuur. Een verschil met andere verhalen hier is dat ik helemaal geen contact heb gekregen, niet via de mail en niet telefonisch. Deze persoon of personen hebben geprobeerd eerst mensen aan het lijntje hebben gehouden om te voorkomen dat er al snel aangifte gedaan zou worden. Hierdoor konden er nog meer mensen opgelicht worden.

Helaas is een webwinkel keurmerk ook geen garantie. Ik vraag me af wat dat keurmerk gedaan heeft om de betrouwbaarheid te controleren. Waarschijnlijk niet veel, zolang de klant maar betaalt...

Ik zal zeker aangifte doen.

DaanV

Bericht door DaanV »

R wijnalda schreef:
15-01-2020 15:26
Ook ik ben opgelicht door richard neijenesch .

Bestelling op 31 december gedaan alles goed gecheckt dacht ik!

Hij reageerde 1 week na de bestelling dat het product niet meer op voorraad was dus kon ik kiezen om de bestelling te laten staan of mijn geld terug maar nooit meer er iets over gehoord 😤
Ik verzoek je wel om echt aangifte te doen op politie.nl
Hoe meer aangiftes er komen hoe beter.

esmeestooker

Bericht door esmeestooker »

Op 20 december 2019 kocht ik een tweedehands playstation 4 voor €149.95, op de site Gameboss.nl. Ik heb de betaling voldaan via iDeal en dit werd vervolgens overgeschreven op naam van Richard Neijenesch, IBAN: DE38700111106021878691. Dit deed mij al ernstig twijfelen dus ik heb nogmaals alles gecontroleerd op internet. Deze onderneming was geregistreerd bij de KvK en droeg een webshopkeurmerk, erg betrouwbaar dus, tenminste dat dacht ik. Onder het product dat ik kocht was aangegeven dat deze op voorraad was en dat het product binnen 3 dagen geleverd kon worden. Dit gebeurde niet. Via de site heb ik contact opgenomen d.m.v. een chat. Hier werd mij verteld dat mijn bestelling wat vertraging had opgelopen door de feestdagen. Vervelend, maar hier kan ik mij uiteraard iets bij voorstellen. Na de feestdagen nog steeds niets vernomen, er werd geen contact met mij opgenomen en ik kreeg ook de beloofde 'track & trace' code niet toegestuurd. Wederom contact opgenomen via de chat op de website Gamboss.nl. Er werd vervolgens via de mail excuses gemaakt en ik kreeg er een gratis product bij t.w.v. €39.95 voor de vertraging die er inmiddels was opgelopen. Ook werd mij toegezegd dat het product die ik besteld had gegarandeerd op 6 januari bezorgd zou worden. Op 6 januari nog steeds niets bezorgd! Via de mail heb ik laten weten dat ik mijn geld terug wilde. De website is inmiddels offline gehaald en het telefoonnummer is onbereikbaar. Ook via de mail blijven mijn berichten onbeantwoord. Op internet is op verschillende websites te lezen dat dit een oplichter betreft. Richard Neijenesch laat een spoor van vernieling achter. Conclusie: Ik heb nu mijn aankoop niet ontvangen en het geld wordt niet teruggestort. Op internet las ik dat er inmiddels een dossiernummer is aangemaakt betreft deze zaak en werd mij geadviseerd deze bij te voegen: 2019194788.

Cocacola

Bericht door Cocacola »

www.winkel-reus.nl is geregistreerd door Richard Nijenesch

NL93INGB0750581727

BE29973138266864

DE38700111106021878691

NL56KNAB0259319570

Cocacola

Bericht door Cocacola »

www.reux.nl geregistreerd door Richard Nijenesch

Domeinnaam
reux.nl
Status
actief
Administratieve contactpersoon
[email protected]
Registrar
Cronon AG Pascalstrasse 10 10587 BERLIN Duitsland
Technische contactpersoon
[email protected]
DNSSEC
nee
Domeinnaamservers
docks02.rzone.de
shades07.rzone.de
Registratiedatum
2020-01-14
Datum laatste wijziging
Administratie door
NL Domain Registry

DaanV

Bericht door DaanV »

Cocacola schreef:
20-01-2020 10:13
www.reux.nl geregistreerd door Richard Nijenesch

Domeinnaam
reux.nl
Status
actief
Administratieve contactpersoon
[email protected]
Registrar
Cronon AG Pascalstrasse 10 10587 BERLIN Duitsland
Technische contactpersoon
[email protected]
DNSSEC
nee
Domeinnaamservers
docks02.rzone.de
shades07.rzone.de
Registratiedatum
2020-01-14
Datum laatste wijziging
Administratie door
NL Domain Registry
Beste Cocacola,
Ik heb dit op een andere pagina ook gezien.
Hebben jullie enig bewijs dat Richard achter deze domeinnamen zit ?
Of ik moet er overheen kijken maar ik kan de link naar Richard nog niet leggen.
Enig bewijs zou welkom zijn om toe te voegen aan mijn onderzoek.

Cocacola

Bericht door Cocacola »

NL93INGB0750581727 is van www.winkel-reus.nl

Richard is momenteel bezig op Marktplaats met Nintendo Switch en andere dure spullen.

Via de failliete winkelreus.nl vindt er op marktplaats oplichting plaats.

O.a. onder naam van RICHARDGAMER EN GAMEBOSS

Ze gebruiken een mailadres wat erg lijkt op het echte mailadres van de winkelreus.
Ze adverteren met pc producten en Nintendo switch e.d. zogenaamd dat de laatste winkelvoorraad weg moet.
Je zou via marktplaats nog kunnen bestellen.
Maar je raadt het al , er wordt niets verzonden.

Het hele verkoopverhaal klopt dus niet en maakt men misbruik van een Failliet bedrijf.

Deze manier van oplichten gebeurt helaas vaker op marktplaats.

Wees dan ook op je hoede bij zulke koopjes.

Cocacola

Bericht door Cocacola »

NL93INGB0750581727 Geeft meldingen

annie.gembey

Bericht door annie.gembey »

Hoi! Bij mij is helaas precies hetzelfde gebeurd als bij jullie. Ik heb op 21 december besteld, maar nooit wat ontvangen. Ik heb ook aangifte gedaan bij de politie met het dossiernummer wat eerder is aangegeven.

Plaats reactie