www.gameboss.nl www.winkel-reus.nl

DaanV

Re: www.gameboss.nl www.winkel-reus.nl

Bericht door DaanV »

Cocacola schreef:
13-01-2020 17:20
DaanV schreef:
13-01-2020 15:17
Het kan natuurlijk toeval zijn maar als ik op google zoek op het 06 nummer wat hij gebruikte bij richardgamer 0630174747
Dan kom ik alleen berichten tegen van nepwekker over Richard

Maar als ik zoek op dat zelfde 06 nummer maar dan met een - na 06
Dan komt er meteen als eerste hit een Richard koenders uit Molenhoek te staan bij de telefoongids
Helaas is in deze gids niets meer te vinden maar het is wel erg toevallig dat er onder dat nummer met een - na de 06 ook een Richard naar voren komt.
Ik ben hier nog wat voorzichtig mee en wil niet de verkeerde beschuldigen maar toeval dat die naam meteen boven aan staat ?

https://www.google.nl/search?q=06-30174747
Dat is een flauwekulpagina..

Open het maar eens. Ze willen graag dat je a 0,90 per minuut gaat bellen.
https://www.telefoonboek.nl/zoeken/rich ... molenhoek/
Oke het is dan erg toevallig dat er ook de naam Richard als eerste naar boven komt.
Maar ik ben ondertussen verder gaan zoeken en ben er achter gekomen dat ik aan de verkeerde kant aan het zoeken ben.
Ik ben er nu achter dat deze hele oplichting van Gameboss / RichardGamer nog groter is dan wij denken.
Ik kom binnenkort met mijn bevindingen en zal toch verrassend zijn.
Eerst wil ik hier de politie over inlichten.

renzov

Bericht door renzov »

Ook wel toevallig dat Molenhoek meteen naast Grave ligt

Ricardogemma

Bericht door Ricardogemma »

Hier ook opgelicht door gameboss op 20 dec een PlayStation besteld ,was niet voorradig,kon ff duren want ze waren overgestapt naar een andere leverancier weer gemaild voor de derde keer ja kreeg een controller gratis daarna weer gemaild kreeg mijn geld terug nu nog steeds niets ontvangen ook al aangifte gedaan ben benieuwd

Moonthijssen

Bericht door Moonthijssen »

MIjn zoon heeft op 20 december hier een playstation gekocht voor 150 euro. Ook hij kreeg een mail dat de levering vertragingen had en dat hij kon annuleren en zijn geld kon terugkrijgen. Hier heeft hij toen voor gekozen alleen tot op heden heeft hij geen geld terug gehad. Op mail wordt niet gereageerd en telefonisch is alleen het antwoordapparaat te horen.
IK vind het heel erg dat er personen zo misbruik maken van geld van een ander. IK ga aangifte doen en zal daarbij het aangiftenumnmer erbij vermelden zoals dit in een van de onderstaande meldingen geplaatst is. 2019194788. Zijn er al mensen die iets teruggehoord hebben van de politie of misschien iets verder zijn gekomen met hun eigen onderzoek?

Ruben Muis

Bericht door Ruben Muis »

Precies op dezelfde manier opgelicht door Richard neijenesch. Eerst heeft hij lang uitgesteld het product te versturen. Vervolgens kreeg ik de tegemoetkoming van een extra controller t.w.v. €34,-. De bezorging bleef uit. Ik heb wederom contact opgenomen. Hierop werd gereageerd met het smoesje over drukte. Weer een week later kreeg ik te horen dat hij niet kon leveren vanwege een wisseling van leveranciers voor zijn bedrijf en gaf hij mij de mogelijkheid mijn geld terug te krijgen. Dit is echter nooit op mijn rekening gestort. Oftewel opgelicht! Vandaag de dag is zijn site gameboss.nl 'toevallig' offline en heeft webwinkelkeur het keurmerk ingetrokken.

jeroenharlem

Bericht door jeroenharlem »

idem voor iedereen hier boven op exact dezelfde wijze belazerd.
Onder het mom van een andere leverancier vertraging opgelopen en ter compensatie extra controller.

schandalig dat dit anno 2020 nog mogelijk is en vraag me werkelijk af wat dan zo'n webwinkel keurmerk behelst en hoe dit getoetst wordt. Want op basis de uitstraling van de website en keurmerk besloot ik om te bestellen ter goede trouw.

Waar dien je de aangifte in ? Ik zal in ieder geval refereren naar het zaaknummer in een eerdere post

DaanV

Bericht door DaanV »

jeroenharlem schreef:
14-01-2020 13:55
idem voor iedereen hier boven op exact dezelfde wijze belazerd.
Onder het mom van een andere leverancier vertraging opgelopen en ter compensatie extra controller.

schandalig dat dit anno 2020 nog mogelijk is en vraag me werkelijk af wat dan zo'n webwinkel keurmerk behelst en hoe dit getoetst wordt. Want op basis de uitstraling van de website en keurmerk besloot ik om te bestellen ter goede trouw.

Waar dien je de aangifte in ? Ik zal in ieder geval refereren naar het zaaknummer in een eerdere post
Je dient aangiften te doen op www.politie.nl Goed dat je aangifte gaat doen, hoe meer des te beter. Vermeld idd even het dossiernummer er bij wat in de topic staat.

Lizzjuh

Bericht door Lizzjuh »

Zojuist contact gehad met Flexas, de verhuurder van het pand dat werd gebruikt in Rotterdam.

Dit pand hebben ze echter al enige tijd in de verhuur, helaas heeft hij enkel het adres van het pand gebruikt.
Ze waren hiervan niet op de hoogte & vinden het ontzettend kwalijk dat hun adres is gebruikt.
Ik denk dat zij ook zullen onderzoeken of zij een aangifte kunnen doen, ze wilde er in ieder geval wel wat mee.

Ben benieuwd naar je bevindingen Daan, geval van topje van de ijsberg?

Zie nu dat het originele bericht ook van jouw afkomstig was.
Complimenten voor het onderzoek dat je al hebt verricht.

Richardsnels

Bericht door Richardsnels »

Ook ik ben opgelicht door Richard neijenesch via gameboss.nl . Bestelde product wel betaald maar niet geleverd gekregen. Ook aangifte gedaan

Lizzjuh

Bericht door Lizzjuh »

Nog ook even verder gekeken naar het webwinkelkeurmerk dat je de winkel had.

Het was voor mij een eye-opener dat het keurmerkwereld concurrent is.

Dit was het keurmerk dat gameboss.nl op zijn site had, officieel herkent.
https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/pakketten/

Zoals je ziet kan je voor een ontzettend klein prijsje voor 5 webwinkels een keurmerk verkrijgen.
Ze zeggen uitgebreid te controleren op een aantal bepaalde gegevens, maar verder niet.

Als je kijkt naar het betrouwbaarste keurmerk, thuiswinkel keurmerk, liggen de kosten behoorlijk wat hoger & dat alleen voor 1 site!

https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/l ... dmaatschap
Zij kijk ook naar dezelfde gegevens, maar daarnaast wordt de site zelf nog enige tijd gemonitord (wat ik eruit haal).

Lang verhaal kort,

KEURMERKEN ZIJN DUS OOK NIET BETROUWBAAR !

DaanV

Bericht door DaanV »

Lizzjuh schreef:
14-01-2020 18:53
Zojuist contact gehad met Flexas, de verhuurder van het pand dat werd gebruikt in Rotterdam.

Dit pand hebben ze echter al enige tijd in de verhuur, helaas heeft hij enkel het adres van het pand gebruikt.
Ze waren hiervan niet op de hoogte & vinden het ontzettend kwalijk dat hun adres is gebruikt.
Ik denk dat zij ook zullen onderzoeken of zij een aangifte kunnen doen, ze wilde er in ieder geval wel wat mee.

Ben benieuwd naar je bevindingen Daan, geval van topje van de ijsberg?

Zie nu dat het originele bericht ook van jouw afkomstig was.
Complimenten voor het onderzoek dat je al hebt verricht.
Beste Lizzjuh, wat raar dat Flexas aan geeft dat ze niet op de hoogte waren. ik had ze namelijk al laten weten dat hun adres misbruikt werd en ze gingen er wat aan doen.
Verder ben ik veel meer te weten gekomen er zijn nog een stuk of 10 webwinkels die op de zelfde wijze werken. allemaal komen ze op 1 naam uit en dat is niet Richard maar op een andere naam die toevalligerwijs connecties heeft met Richard Neijenesch alhoewel ik zelf denk dat dit een fictieve naam is.
Verder kan ik lopende het onderzoek bij de politie nog niet te veel melden, ze willen zelf eerst mijn bevindingen inlezen. Voor mij is het duidelijk genoeg wie hier achter zit. Mocht ik groen licht krijgen zal ik het hier melden.

renzov

Bericht door renzov »

Maar nog even over het nummer 06-30174747 dat ons oplichtertje gebruikt, toevallig is dit nummer van ene Richard uit Molenhoek zoals in de telefoongids te lezen is en heeeel toevallig ligt Molenbroek hemelsbreed 6 km bij Grave vandaan waar het biljart en dart café op de hamstraat 30 is dat "onze" Richard gebruikt heeft als zijn adres. Zou hij dit café kennen omdat het een klein stukje fietsen is vanaf Molenhoek en zou hij daarvoor dit adres uitgekozen hebben?

DaanV

Bericht door DaanV »

renzov schreef:
14-01-2020 20:41
Maar nog even over het nummer 06-30174747 dat ons oplichtertje gebruikt, toevallig is dit nummer van ene Richard uit Molenhoek zoals in de telefoongids te lezen is en heeeel toevallig ligt Molenbroek hemelsbreed 6 km bij Grave vandaan waar het biljart en dart café op de hamstraat 30 is dat "onze" Richard gebruikt heeft als zijn adres. Zou hij dit café kennen omdat het een klein stukje fietsen is vanaf Molenhoek en zou hij daarvoor dit adres uitgekozen hebben?
Beste renzov, Dit is wat Google je wilt laten geloven. De naam komt inderdaad in Google bij de telefoongids naar boven
maar zijn nummer wordt daadwerkelijk niet getoond. De telefoongids zelf geeft op de naam van Richard uit Molenhoek geen resultaten.
Het is inderdaad wel toevallig dat de naam Richard naar boven komt en dat het om de hoek is bij Grave.
Maar het onderzoek wat ik gedaan heb kom ik steeds maar op een naam uit en daar komt Richard uit Molenhoek niet in voor.
Richard uit Molenhoek op Facebook opgezocht en geen enkele connectie met de persoon waar alles naar toe verwijst.

Leddiedm

Bericht door Leddiedm »

Bij mij precies hetzelfde als bij andere gedupeerden. Ik heb de playstation 4 besteld op 22-12-2019 via de webshop Gameboss, kreeg bericht per email van de aankoop en factuur van de bestelling. Na kerst contact opgenomen. Kreeg zelfde verhaal als de anderen. drukte, kerst etc. etc., maar de playstation zou uiterlijk 6 januari geleverd worden. Ter compensatie voor de lange wachttijd werd me een gamecontroller aangeboden. Na 6 januari nog een paar dagen gewacht en zag dat de website offline was. Ik heb toen een email gestuurd, maar kreeg hierop geen reactie. Zag enkele dagen later de berichten bij opgelicht en zag dat er meer gedupeerden zijn. Besloten om aangifte te doen.

R wijnalda

Bericht door R wijnalda »

Ook ik ben opgelicht door richard neijenesch .

Bestelling op 31 december gedaan alles goed gecheckt dacht ik!

Hij reageerde 1 week na de bestelling dat het product niet meer op voorraad was dus kon ik kiezen om de bestelling te laten staan of mijn geld terug maar nooit meer er iets over gehoord 😤

Plaats reactie