LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.dixons-shop.com legitiem of niet?

Plaats reactie
Mailman

www.dixons-shop.com legitiem of niet?

Bericht door Mailman » 06-01-2015 00:06

Te mooi om waar te zijn? Zeer waarschijnlijk wel, en ben ik er met open ogen ingestonken.

Via marktplaats zag ik een advertentie, soort van nieuwjaarsactie van een PS4 met spel en controllers via dixons-shop.com.

Op de site aangekomen lijkt het een soort van aanbiedingsite te zijn.
Op de site was live helpdesk ondersteuning aanwezig, die ik nog een aantal vragen gesteld heb.
Het zou gaan om een speciale 'aanbiedingen' site van Dixons met speciale acties buiten de normale website om.

Na nog eens gegoogled te hebben op de naam, ben ik eigenlijk niks geks tegen gekomen, heb ik een PS4 besteld via Ideal.
Maar nu komt het, nadat ik via ideal betaald had, zie ik tot mijn schrik dat het geld is overgemaakt naar http://www.smsbeltegoed.nl. rekening nummer 6080785 (ing)
Ik maak me nu grote zorgen of het allemaal wel goed gaat en of ik niet met open ogen in een malafide site ben gestonken en dus naar mijn geld kan fluiten.

Dus zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met dixons-shop.com? of ben ik nu echt de pisang?
De online helpdesk van de site vind het raar dat het geld op rekening van smsbeltegoed.nl is overgemaakt en is op dit moment offline.

Hopelijk valt het mee, maar vrees het ergste...

14peter

Re: www.dixons-shop.com legitiem of niet?

Bericht door 14peter » 06-01-2015 11:12

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bent u er met open ogen ingestonken, en waarschijnlijk heeft u ook de twijfelachtige eer een van de eersten te zijn.

Het domein heb ik opgevraagd op www.scamadvisor.com en volgens hen bestaat het domein nog maar 1 dag. Het staat op naam van "Whoisguard". Dat is een dienst die zorgt dat de werkelijke eigenaar anoniem blijft. Dergelijke diensten worden door normale bedrijven niet gebruikt.

Verder ontbreekt het thuiswinkel waarborg keurmerk, welke op de echte site van Dixons wel staat.

Meijerink

Bericht door Meijerink » 06-01-2015 11:48

Hallo,
Ook wij zijn gisteravond opgelicht en er met open ogen ingestonken. Wij dachten dat we op de dixons-site zaten.
Maar niks bleek minder waar. Wij zagen vanmorgen dat het geld overgemaakt is naar Adyen ipv Ayden!! Die iPhone zien we waarschijnlijk nooit!!
Kijk uit mensen!! Koop niet via dixons-shop.com!!!

jesse0707

Bericht door jesse0707 » 06-01-2015 20:21

Ook wij zijn gisteren opgelicht bij de aankoop van een playstation4 bij deze dixons.

Na betaling kregen wij de melding dat er iets fout was gegaan bij de bestelling. Via de chat beloofde de man ons te helpen bij het terugstorten van het geld. We hoefden alleen even onze inloggegevens van de bank te geven. Natuurlijk trapte mijn man hier niet in en toen werd de chatsessie meteen afgebroken. Meteen aangifte gedaan van de oplichting en kreeg vandaag al te horen dat meerdere mensen gedupeerd waren. Kreeg ook een mail van sneltegoed.nl, met het bericht dat het geld van mijn zoontje daar was binnen gekomen en dat hij het terug zou storten en ook aangifte ging doen omdat dixons zijn account gebruikte om geld door te sluizen.

Wat hiervan waar is weet ik niet, hoop er maar het beste van!

Nemesis

Bericht door Nemesis » 06-01-2015 21:08

Dat deze website qua beveiliging weinig kan hebben, heb ik al gemerkt. De website is af en toe traag, het systeem is waarschijnlijk gedownload en wordt niet onderhouden en na een korte aanval met een gedownloade tool van Google, lag de website meteen plat. http://i.imgur.com/x3DnQAd.png

Duidelijk oplichters na het horen van de verhalen en echt proff. is het ook niet.

#Update: Vertrouw ze NIET!
Kvk en de algemenen voorwaarde zijn klakkeloos overgenomen van http://www.dixons.nl/klantenservice/alg ... oorwaarden

Toen ik ze hiermee confronteerde in de chat, werd de chat meteen beëindigd en nu reageren ze niet meer op de livechat.

Plaats reactie