www.dinson.nl, www.tampia.nl, www.beautyhunter.nl, www.jenona.nl van Jens Timmers uit Uden

Jos1957

Re: www.dinson.nl, www.tampia.nl, www.beautyhunter.nl, www.jenona.nl van Jens Timmers uit Uden

Bericht door Jos1957 »

Jens heeft weer een nieuw trucje:
https://www.facebook.com/Media-Market-I ... 867543733/
Zou de echte Mediamarkt daar blij mee zijn?

Rita Evita Orumade

Re: www.dinson.nl, www.tampia.nl, www.beautyhunter.nl, www.jenona.nl van Jens Timmers uit Uden

Bericht door Rita Evita Orumade »

Ook ik heb laatst twee robots besteld bij www.jenona.nl onder ordernummer #4068

Het bestempelen van deze webshop met de term “Oplichting” vind ik niet helemaal terecht. Hoewel ik ruim 2 á 3 weken op mijn robotstofzuigers heb moeten wachten, ik kreeg ze uiteindelijk wel binnen.

Zoals je in de bijlage ook kunt zien kreeg ik na het plaatsen van de bestelling een bevestigingsmail waar deze langere levertijd in wordt gecommuniceerd. Ook ben ik bij het doorvragen via de mail altijd goed geholpen door het Support Team.

Ik vroeg me wel af hoe het kwam dat deze levertijd zo lang was en heb daarom een e-mail gestuurd naar [email protected] om te vragen hoe dit zat. Daarop kreeg ik het volgende terug:

“Jenona is een bedrijf dat gebruik maakt van het business model “Dropshipping”. Hierbij wordt uw pakket, nadat u het bij ons bestelt, rechtstreeks vanuit de leverancier verstuurd. Deze leverancier is gevestigd buiten de EU. Hierdoor kunnen levertijden oplopen tot 4 weken.”

Na enige research op Google kwam ik erachter dat “Dropshipping” simpelweg het direct doorverkopen van Aliexpress artikelen via een Nederlandse webshop is. Wanneer een klant bij een dropshipping site (Zoals bijvoorbeeld Jenona) iets besteld, komt het product rechtstreeks vanuit china naar de klant. Dat verklaart dus de lange levertijd. Ook heb ik Jens even gebeld, nadat ik via het KVK zijn uitreksel had opgevraagd. Hij legde mij netjes uit en stelde mij ook gerust. Bij binnenkomst kun je het product direct retourneren en ook als je ontevreden bent over het product kun je het ook terugsturen. Ook gaf hij aan dat het klagen bij Mollie juist tegenwerkt. Het zit namelijk zo dat zijn team geen terugbetaling op dat moment kan doen, omdat Mollie de betaling vasthoudt, wanneer er een klacht binnenkomt. het beste is dus om te wachten op binnenkomst van het product en het vervolgens te retourneren.

Heb je dus iets besteld bij Jenona? Wacht eventjes af, want het product komt uiteindelijk binnen. Al duurt dat wat langer dan de gemiddelde webshop. En een kleine tip voor de volgende keer: Bestel het product gewoon lekker zelf op Aliexpress.

JesseE

Bericht door JesseE »

Ook helaas opgelicht via Jenona, product is na een maand eindelijk binnen maar na een half uur al niet meer functionerend. Retourneren is niet mogelijk omdat product al gebruikt is...... gebruik maken van dropshipping is èèn ding maar dan nog dit soort troep durven te verkopen ook. Bewijst maar weer dat je eerst research moet doen voordat je iets bestelt.

PaulBaptiste

Bericht door PaulBaptiste »

Opgelicht door Jenona robotstofzuiger xit al 3 maanden te wachten

Marsja

Bericht door Marsja »

0610979040 geeft meldingen politie

Jos1957

Bericht door Jos1957 »

Op Trustpilot verschijnen voor jenona.nl de laatste tijd opvallend vaak heel positieve reviews in perfect Nederlands door heel erg buitenlands klinkende namen. Het lijkt me meer dan duidelijk dat Jens er hard aan werkt om positieve reviews te kopen/genereren.
Aangezien de politie maar weinig aan dit soort oplichters kan doen, is het zaak vooral bij de ACM melding te doen. Die kunnen wel optreden en boete's opleggen en zullen dat vast ook doen, als er maar genoeg meldingen binnen komen!

Plaats reactie