Wie heeft (slechte) ervaring met Fictory.eu

GElzinga1961

Wie heeft (slechte) ervaring met Fictory.eu

Bericht door GElzinga1961 » 08-04-2017 13:56

Ik ben vorig jaar een keer benaderd door Fictory.eu.
Al gauw kwam ik erachter dat er iets niet klopt. Oplichterij of iets dergelijks.

Ik heb ze een brief gestuurd met het verzoek geen gebruik meer te maken van hun diensten.
Ze hebben geen mailadres en dat vind ik überhaupt al vreemd.

Nadat ik de brief heb verstuurd heb ik alle automatische incasso's gestorneerd en vervolgens stopgezet.
Vanmorgen krijg ik een brief van ze inzake een 4-tal openstaande bedragen ad.24,95 met een totaalbedrag van
99,80 welke ik moet betalen.

Ze hebben hierbij een incassobureau ingeschakeld genaamd, Carless Debt B.V. (Alvando Incasso).
Of ik dit bedrag maar even wil betalen voor 23 april 2017.

Dit ga ik dus niet doen.
Pure oplichterij en wat kan ik er aan doen?

Wie heeft hier nog meer ervaring mee en wat hebben jullie eraan gedaan.

Met vriendelijke groeten,

Gerald

ikkens

Re: Wie heeft (slechte) ervaring met Fictory.eu

Bericht door ikkens » 13-04-2017 15:43

Hele slechte ervaring met Fictory. In eerste instantie kreeg ik geen contact met ze dus had ik de incasso geblokkeerd en toen ik ze wel te pakken kreeg kon ik pas na betaling opzeggen of ze zouden een incassobureau op me afsturen. Ik heb toen gezegd dat ze dat maar moesten doen.
Een hele tijd niets meer gehoord en toen werd er ineens geld vd rekening gehaald door een incassobureau waar ik nergens gegevens van kon vinden maar wel met hetzelfde lidnr. als Fictory (had ook nooit een brief van dat incassobureau gekregen) . In samenwerking met de bank dit laten stoneren en er is een fraude notitie van gemaakt.
Vandaag idd eenzelfde brief ontvangen waar briefhoofd Fictory aangeeft dat er openstaande rekeningen zijn met een totaal som van 99,80 en dat ik voor eind april over moet maken naar Alvanda Incasso, dat onderdeel is van Careless Debt bv en dat je via Alvanda met ideal over kunt maken. (na de datum komt er 10,- admin kosten bij en dit incassobureau is weer een andere dan de 1e, waar ook niets en niemand bereikbaar of bekend was)

Beide bedrijven hebben voldoende hits op het internet maar geen van de 2 bedrijven is bereikbaar. Komende Dinsdag heb ik dus een vrije dag en die ga ik besteden aan het bereiken van dit bedrijf, inschakelen van juridische hulp en hoop er dan voor eens en voor altijd vanaf te zijn

mare

Bericht door mare » 13-04-2017 22:15

Oplichting door zogenaamde prijsvraagservice. Vandaag factuur gekregen van 99,80 euro van Fictory.eu. Een paar jaar geleden heeft mijn echtgenoot een telefoontje gehad en dacht mee te doen aan een gunstige prijsvraagservice en bankrekening doorgegeven. Niks van machtiging ondertekend of iets dergelijks. Toen werd er 24,95 euro geincasseerd. Ik vertrouwde het niet en kwam online allerlei meldingen tegen en mensen hadden zich bij consumentenbond gemeld en fraudehelpdesk. Ik heb de incasso laten blokkeren, bank was gelukkig heel meewerkend.
alleen de fraudehelpdesk zegt; Bent u toch akkoord gaan? Laat dit weten aan de Kansspelautoriteit. U kunt uw geld terug laten storten, als er sprake is van een onterechte of onrechtmatige incasso. Want u moet altijd schriftelijk toestemming geven voor het automatisch incasseren van bedragen. Dat is sinds 1 augustus 2014 zo bepaald. Als u akkoord gaat, ondertekent u dus een formulier.
Consumentenbond zegt; Prijsvraagbureaus Megapot.nu, Win4you en Fictory.eu schrijven onrechtmatig geld af van rekeningen van consumenten. Dit concludeert de Consumentenbond aan de hand van bijna 200 klachten die het ontving over deze bureaus.
Duidelijke taal dus. Nu is het zo dat in de brief men het heet over 4 maandelijkse betalingen die niet gedaan zijn, terwijl we al een paar jaar niet betalen, omdat we ze meteen geblokkeerd hebben destijds.
De firma is niet bereikbaar op 0512-726091. Ze hebben geen adres vermeld in de brief. Ze geven rekeningnummer NL74INGB0007379709 t.n.v. Careless Debt door in de brief. Alvanda incasso zou verbonden hiermee zijn . Bij geen betaling voor 28 april 2017 brengt men 10 euro administratiekosten in rekening.
Ik snap niet dat zo'n firma gewoon mag bestaan en dat het niet aangepakt wordt door politie of justitie.
Heb paar keer gelezen na speuren op internet dat er 1 persoon achter zit met naam, adres en 06 nummer, maar die werd niet bekend gemaakt.
Het grappige is dat fictory.eu behoort net als Megapot.nu, Super300.nl, Fourever.eu, Win4you is gelinkt aan Administration Services Group Europe Limited, Swalmerstraat 44 Kantoorruimt, 6041CZ Roermond, maar deze is opgeheven bij de kamer van koophandel.
Tevens is alvanda incasso een niet bereikbare website, deze website waar je verwezen wordt in de brief om in te loggen lijkt opgeheven of bestaat gewoon niet meer. Het lijkt of de vogel is gevlogen en alleen het genoemde bankrekeningnummer blijkt nog te bestaan. Hopelijk heeft men iets aan deze info, want ik zou het wel wat waard vinden als de persoon erachter ontmaskerd zou worden.

Jokedc

Bericht door Jokedc » 21-04-2017 11:59

Zelfde ervaring met Alvana ,brief van 7 april jl. met bedrag van 99,80 namens Boomerz oftewel New Match of ...... Vorig jaar incasso's teruggeboekt, nu opeens weer ingehouden en het bedrag gaat nu naar andere rekening. Niet te bereiken telefonisch. Ook Boomerz niet, dus kan niet opzeggen, wat nu?

Jan wieman

Bericht door Jan wieman » 28-04-2017 11:07

Eind december 2014 werd ik gebeld om deel te nemen aan ruim 300 loterijen, hoewel ik hier afwijzend tegenover stond heb ik ja gezegd omdat je direct kon stoppen door je telefonisch af te melden
(0512-726091). Ik heb getracht om mij direct af ie melden doch het telefoonnummer heb ik nooit kunnen bereiken. Daarna zijn ze begonnen met het afschrijven van € 24,95 van mijn bankrekening.
Al deze bedragen heb ik steeds terug laten storten en in september heb ik mijn rekening voor hen laten blokkeren.
Om toch te proberen met hen in contact te komen heb ik op 2 april 2015 een bedrag overgemaakt van
€ 0,10 met de omschrijving dat er gestopt moet worden met deze pogingen tot automatische afschrijvingen.
Enkele maanden later werd ik gebeld met de mededeling dat er een post open stond van € 99,80, toen heb ik aangegeven te zijn gestopt met hun loterijen.
Ik kreeg te horen dat als de betaling achterwege zou blijven er incasso zou gaan volgen.
Nu, 13 april 2017 kwamen er 2 dezelfde facturen per post van ieder € 99,80, deze kwamen van Alvanda Incasso met de vermelding dat dit een onderdeel is van Careless Debt BV. Bij niet tijdig betalen worden er administratiekosten in rekening gebracht.
Het vreemde is dat er geen enkele adres vermelding is op de factuur. Het briefhoofd is van Fictory.eu en als telefoonnummer het eerder genoemde nummer om af te bellen.
Ook navraag bij de ING-Bank om het adres wat bij het rekeningnummer hoort leverde niets op, zij mogen dit niet doorgeven. Verder heb ik een keer een brief ontvangen Van European Lottery Club, Postfach 217,
9014, St Gallen, SCHWEIZ. Onder dit schrijven stond de naam van Ökdemir Slufak.
De Nederlandse Kansspelautoriteit heeft aan Fictory geen kansspel vergunning verleend.
Omdat er door mij niets is ondertekend zal het wel gevolgen hebben voor mij.
Ik wacht af

Bibikuhh

Bericht door Bibikuhh » 29-04-2017 14:59

Hier precies hetzelfde ook weer een brief wat niks voorsteld!
Ik betaal geen euro in 2015 melding gemaakt bij de politie.
Aangetekende brief sturen en verder geen aandacht meer aan besteden was het advies en Ze waarschuwde idd ook al over dreigementen etc. aangezien het bedrijf geen gegevens verstrekt gaat dit dus niet!
Ik heb dit bij Fictory gemeld en dan krijg je heel proffesioneel ja de politie kan zoveel zeggen? Idd net zoveel als fictieve Fictory personen.
Ze zouden incasso bureaus inschakelen wat ze keer op keer doen!
Mijn antwoord daarop is en was daag me maar voor de rechtbank. Tot die tijd betaal ik niets!
Ze proberen af te schrijven met verschillende bedrijfsnamen!
Heel frustrerend maar meer kan je niet doen als storneren en het nadeel is dat je de brieven niet kan retourneren er staan geen gegevens op daarbij kunnen ze ook niet bewijzen dat de brieven aangekomen zijn ivm ze niet aangetekend versturen etc!
Ik wacht lekker af tot ik gedagvaard word en laat dan het recht maar spreken

Jan wieman

Bericht door Jan wieman » 08-05-2017 22:31

Wat er regelmatig is gemeld over Fictory is mij nu ook overkomen, de factuur over 4 openstaande posten
met als bedrag € 99,80. Hierop kon ik niet reageren omdat het postadres ontbreekt ook retour sturen gaat niet omdat de enveloppe geheel blanco is.
Nadat ik niet heb gereageerd ontving ik zaterdag 6 mei dezelfde factuur van Alvanda Incasso nu verhoogd met € 10,00 administratiekosten.
Verder met de mededeling dat er bij geen betaling een incassoprocedure in gang zal worden gezet. De daar uit voortvloeiende wettelijke kosten van minimaal € 40,00 zullen voor mijn rekening komen.
Nu staat er onderaan de brief in een blauwe balk met Alvanda Incasso wel het post adres, t.w. Essebaan 19A-321, 2908 LJ Capelle a/d IJssel. Maar er staat dan wel een telefoonnummer bij 085-0299928, ik vind het een vreemd nummer omdat 085 in de regio Arnhem is. Ook de 0 voor het abonneenummer is mij niet duidelijk.
Zal wel vervolgd worden.
JeWe

highflow

Bericht door highflow » 13-05-2017 14:45

Om t kort te houden heb ik ook t zelfde verhaal als voorgaande mensen,
rekening ook geblokkeerd ect. ze hebben echt geen recht op je geld
het zijn criminelen, aangegeven bij de VIOD belastingdienst en kvk
maar er word niets mee gedaan helaas.
Snap niet dat dit nog zomaar kan doorgaan ze doen dit al aantal jaren!

Gewoon niets doen en als je zo callgirl aan de foon krijgt gewoon verrot schelden.
ze hebben me vorig jaar ook al bedreigd met incassoburo maar ze kunnen niets doen,
een rechtzaak zal hun criminele organisatie ontmantellen.
Ze zijn ook in engeland actief... ik weet heel over hun waarom kan de VIOD dat dan niet?

barry123

Bericht door barry123 » 14-05-2017 13:43

Ik heb 24 april brief gekregen van fictory.eu Klantenservice nummer heb ik niet kunnen bereiken.
Nu 10 mei incasso brief gekregen van alvanda-incasso.nl maar website zoals ook al in andere posts vermeld niet te bereiken.
Heb met fictory.eu niets op papier staan dus volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.
Barry

mwcmhaan

Bericht door mwcmhaan » 15-05-2017 13:55

Heb ook al aantal brieven ontvangen van Fictory met een openstaande rekening. (?) Probeer al een tijdje iemand te bereiken, zowel Fictory als het incassobureau Alvanda, echter bij niemand wordt opgenomen. Leuk is dat ik nog nooit iets heb afgenomen bij deze firma, dus een en al oplichterij !!!!
i

highflow

Bericht door highflow » 16-05-2017 00:00

t is dat Roermond en Echt wat ver weg isanders had ik toch graag es polshoogte willen nemen en zien wie die gasten zijn, met fotos natuurlijk voor de social media, als instanties er niets aan doen dan mischien maar door de slachtoffers zelf.
Er is zat te vinden over deze gasten met wat speurwerk, heb fantastische ideen maar dat maar effe niet hier 8)

Zeker niets gaan betalen! niet bang zijn ze hebben al vaker gedreigd , de enige die nu bang moet worden zijn hun zelf.

Mientje

Bericht door Mientje » 29-05-2017 08:51

Het ING bankrek nr. NL74 INGB 0007379709 Fictory.eu bij anderen is mij mij Careless Debt B.V. Zoutkamp staat er bij mij boven als plaatsnaam. Wel gelinkt aan Alvando Incasso. Ik moet nu 3 x 73,90 eu betalen, totaal dus nu 221,70 eu. Heb het steeds gestorneerd nl. Ook net als anderen telefonisch benaderd om mee te spelen met kansspelen. Zij zouden prijzen voor je binnen halen die anders bleven liggen. (in jan. 2016). Takersz.nu staat bovenaan de brief. Het vervelende is dat ze steeds onder andere rekeningnummers afschrijven. Heb je weer een bankrekeningnummer geblokkeerd, doen ze het een tijdje later weer onder een ander rekeningnummer. Ik houd het bedrag van 73,90 steeds in de gaten. Je moet alert blijven. Ook gebeld maar moest dan eerst openstaande schulden afbetalen. Ik heb gevraagd waar mijn prijzen bleven en heb ook gezegd dat ik niet ging betalen voor misleidende informatie.

highflow

Bericht door highflow » 29-05-2017 09:35

Bedankt voor de info Mientje!

je hoeft die criminelen echt niet te bellen, zinloos om met drugsdealers te praten.
Dat bv tje in Zoutkamp ken ik nog niet, maar jee ook weer heel ver weg, dat ligt aan de Wadden,
word wel een eind rijden.
Hoe moeilijk kan t zijn voor in ieder geval de VIOD om die hele organisatie op te rollen....
moeten de burgers nu zelf met geweld hun recht halen?

highflow

Bericht door highflow » 29-05-2017 10:05

CAREless Debt B.V., [adres verwijderd door Moderator] Capelle aan den IJssel , dit is wat ik kan vinden,
mischien dat die "vestiging' in Zoutkamp net geopend is in een wietzolder ofzo :D

Het is op dit forum niet toegestaan persoonlijke gegevens te plaatsen

GElzinga1961

Bericht door GElzinga1961 » 30-05-2017 16:33

Ik heb telefonisch contact gehad met de fraudehelpdesk inzake Fictory.eu.
Zij hebben mij vervolgens doorverbonden naar Consuwijzer en zij hebben mij te woord gestaan.

Een medewerkster van Consuwijzer heeft me prima geholpen en aangegeven dat zolang er geen schriftelijk overeenkomst is er geen sprake is van een overeenkomst. Dus: mondelinge overeenkomst is in dit geval niet geldig.
Op http://www.consuwijzer.nl kun je een voorbeeldbrief downloaden.
Zij adviseren wel deze brief op sturen naar [adres verwijderd door Moderator] CAPPELLE A/D IJSSEL.

Ik hoop iedereen hiermee geholpen te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Gerald Elzinga

Het is op dit forum niet toegestaan persoonlijke gegevens te plaatsen

Plaats reactie