Wie heeft (slechte) ervaring met Fictory.eu

highflow

Re: Wie heeft (slechte) ervaring met Fictory.eu

Bericht door highflow » 30-05-2017 16:37

Met Careless gebeld om ze uit te dagen en te zeggen dat ik niks met criminelen te maken wil hebben,
vandaag alweer een brief, dit zijn spam praktijken.
Kom maar op Victory, een rechtzaak verliezen jullie zeker, liever vandaag dan morgen
heb me nette pak klaarliggen :D

highflow

Bericht door highflow » 30-05-2017 17:46

Doe geen moeite, het zijn criminelen , ook die zgn incasso buro`s zijn in hun handen,
brieven zullen ze lak aan hebben en er hun kachel mee aansteken of hun joint :lol:

kan t ook nog niet echt begrijpen waarom de banken zelf die rekeningen niet gewoon kunnen blokeren
of verwijderen.... ze moeten echt meer macht krijgen om criminelen te weigeren

ikkens

Bericht door ikkens » 01-06-2017 14:35

Voor de mensen waar geld van de rekening wordt gehaald door wisselende bedrijfsnamen (die je niet kent en waar ook via i-net contact niet mogelijk is) maar wel steeds datzelfde bedrag, neem contact op met je bank. De mogelijkheid bestaat dan dat zij het geheel dan door kunnen sturen naar het fraude team. Bij mij hebben ze het nl ook 1x geprobeerd (een incassobedrijfsnaam??) en de contactpersoon bij de bank vertelde me dat ik het in de gaten moest houden want als het nog een keer gebeurde konden ze met deze 1e notitie (door bank gemaakt) naar de fraude afdeling.

highflow

Bericht door highflow » 01-06-2017 15:23

Tja iedere bank zou een fraude afdeling hebben maar naar mijn gevoel doen ze bar weinig,
kan toch niet zo probleem zijn om de databases te scannen op de meestvoorkomende geblokeerde
rekeningen door de klant? dan moeten ze toch een helder overzicht krijgen en simpel checks kunnen doen.
Als zo`n IT-er dan ook nog effe Googled op die betreffende nummers dan moet dat toch een fluitje zijn,
vervolgens kan de bank om rechtmatig bewijs vragen om die bedragen af te schrijven,
en dan is t bingo want kunnen ze niet overhandigen.
Met een melding naar de FIOD kunnen ze dan huisbezoek plannen, ik kan als nuchter burger niet inzien
dat dit dan moeilijk zou zijn, de banken hebben er baad bij , de staat en de burgers ook.

Mja .. t zal nog lang gaan duren voor al die partijen wakker worden vrees ik want Fictory criminelen
zijn zeker al 2 jaar bezig :evil:

boele620

Bericht door boele620 » 02-06-2017 11:36

Ook ik heb ervaring mee, maar niks ontvangen van Fictory een brief met contactgegevens of gebruikersnaam en wachtwoord.
wij hebben onze rekening geblokkeerd zodat er niet meer afgehaald kan worden ook hebben wij vorig jaar Das rechtsbijstand erop gezet, maar zij konden ook niks met het nummer en kwam al snel uit dat ze oplichters zijn, nu beginnen ze dood leuk opnieuw en staat er een bedrag open van 109.80 euro. :x Ik heb contact gezocht met het incasso bureau Alvanda gezocht en hij zou een melding ervan maken, ook heb ik van hem een mailadres en telefoonnummer gekregen, vandaag zijn ze gesloten en maandag weer open zegt die man, komisch op 2de pinksterdag. Nu heb ik een mail gestuurd naar het adres wat ik van die man kreeg en ben erg benieuwd wat ze nu gaan doen. Ik blijf erbij om niet te gaan betalen en mijn rekening laat ik geblokkeerd, iemand die echt geld van me moet krijg ik wel een acceptgiro van om te betalen, al zijn alle bedrijven daar niet happy mee, maar dat interesseert me geen moer. :D

highflow

Bericht door highflow » 02-06-2017 13:51

Nou die Alavanda is niet pluis, ze zijn handlangers van tzelfde straatje, waarschijnlijk een op t oog
een net kantoortje gehuurd in een kantoorpand ( heb de foto gezien op Googlemaps) waar maar zelden iemand aan t werk is.
Ook al zou Alvanda wel een goed bedrijf zijn ze mogen niet onrechtmatig gaan incasseren dus riskeren ze een rechtzaak.

Handige harries allemaal, met een beetje bedrijfskennis gewoon wat bv`s oprichten, de KVK vind ook alles wel best,
heb je al een bedrijf daar waarom dan niet nog een inschrijven :D en voor t gemak zelf ook maar een incassoburo
erbij voor t incasseren, wie doet je wat, t gaat gewoon jaren goed en dan verdwijn je op een dag naar een niet-uitleverland.

mare

Bericht door mare » 09-06-2017 21:45

na mijn eerdere post, inmiddels 2 aanmaningen van alvanda incasso Ze hebben nu ook een website pas opgezet. Opvallend is dat er alleen een telefoonnummer op staat, maar nergens een emailadres of faxnummer. Dus als je iets wil besturen om daar een ontvangstbewijs van te hebben, dan zal dit alleen nog gaan met een aangetekende brief.
Gezien men al klachten meld sinds 2015 en men recent al veel bezig is, is er niks veranderd aan de werkwijze. fictory die net als megapot.nu en takerz en boomerz allemaal via incassobedrijf alvanda gaan. Volgens mij 1 pot nat.
Zonder schriftelijke toestemming kan ik gewoon de aanmaningen negeren. Rekening maar opgeheven, omdat men probeerde via diverse andere rekeningnummers af te schrijven en ik gelijk heb laten storneren.

Gezien er zoveel klachten van oplichting zijn en dit net als 2015 ook weer recent speelt; zou dit een leuk zaakje zijn voor undercover nederland van sbs 6 om de achterliggende dader te ontmaskeren??? Dat zou een interessante aflevering worden.

highflow

Bericht door highflow » 10-06-2017 00:17

Zeker weten dat zou interessant zijn, helemaal omdat dan ook de diverse instanties aan het daglicht komen die niets tegen die criminelen hebben gedaan of willen doen.

Ik hoop dat ze snel ontmaskert worden en dan met foto naam en adres op tv komen, dat zou goed zijn, dan kunnen veel mensen er jacht op gaan maken, vogelvrij verklaren moet gewoon weer terug das de beste oplossing.

lozevisser

Bericht door lozevisser » 10-06-2017 17:15

Kvk 66325757Alvanda Incasso is onderdeel van CAREless Debt BV.

lozevisser

Bericht door lozevisser » 10-06-2017 17:20

Name
Careless Debt B.V.

BTW-nummer (VAT ID) NL 856495463B01

Shelby

Bericht door Shelby » 15-06-2017 12:50

Ook ik heb dezelfde ervaringen met deze nepbedrijven. Werd zelfs gebeld met de mededeling dat ik een reis gewonnen had en om die te claimen stuurde ze mij 4 codes die ik alle vier moest bevestigen om mijn reis te activeren. Het betrof hier echter activeringscodes van een betaal-link waardoor men geld van mijn rekening kon halen. Ben hier natuurlijk niet in getrapt maar heb de mail wel als bewijs gehouden.
Kreeg vandaag alweer de derde aanmaningsbrief van Alvanda, dit keer voor het eerst met een retour-postbusnummer op de envelop gestempeld.
Doe hier natuurlijk niets mee.
Had op de KvK-site al uitgevonden dat het KvK-nummer van Alvanda niet bestaat en ook zijn er geen vermeldingen onder die naam.
Vind het wel vreemd dat deze oplichters al minimaal 5 jaar bezig zijn en er niets tegen gedaan wordt, terwijl er zoveel gedupeerden zijn.
Hoop dat er een vervolguitzending komt, want dit moet stoppen.

Bramsmits

Bericht door Bramsmits » 27-06-2017 23:13

Wie heeft er ook slechte ervaring met Fictory eu? Ik ben in 2015 telefonisch door dit bedrijf benaderd met de mededeling dat ik mee kon doen aan kansspelen en dat zij de beste kansen voor je zouden maken. De eerste maand gratis en daarna beslissen of je lid wilde worden. Zo naïef als ik was zei dat ik er wel naar wilde kijken zodra de code binnen was. Deze code werd via tel doorgegeven.
Toen ik de code had ontvangen wilde ik kijken wat voor bedrijf het was maar de code werkte niet. bericht teruggestuurd dat de code niet werkte, dit kon paar dagen duren. binnen een week besloot ik hier nier mee in zee te gaan en stuurde een bericht via tel waar code mee gestuurd was dat ik geen gebruik ging maken van hun diensten. Hoorde niets maar de maand daarop werd er geld van mijn rekening geschreven 24,95 we hebben dit gelijk terug laten storten en rekening nummer geblokkeerd, Ik heb heel veel keren geprobeerd om Fictory te bereiken wat eerst helemaal niet lukte. Eindelijk na lange tijd lukte het mij een medewerker aan de lijn te krijgen. Ik heb mijn probleem uitgelegd maar werd behoorlijk onbeschoft behandelt. Die vrouw gaf het volgende aan: je betaald gewoon je heb een lidmaatschap afgesloten dus je betaald het ook. Ik gaf aan dat ik niets aan was gegaan en dat ik binnen een week al een bericht had gestuurd dat ik geen gebruik wilde maken van hun diensten. Je kan dit niet via berichten doen zei ze je moet een brief sturen? Ik zei ik heb je nu aan de telefoon dus je kunt nu gelijk wel melding maken dat ik geen lidmaatschap bent aangegaan. Dit was niet mogelijk volgens haar, als je alles betaald kunnen we pas opzeggen en niet eerder dus ik zou maar betalen. Ik heb toen het gesprek beëindigt omdat ze steeds harder ging schreeuwen en ook schelden.
Ik heb een paar keer een handgeschreven brief gestuurd en kreeg opeens geen berichten meer en ook het proberen geld van mij rekening af te halen stopten (even) Na een periode van ongeveer een half jaar begon het weer nu een ander rekening nummer dus gelijk weer geblokkeerd. Ik heb toen weer contact met fictory gezocht door middel van tel contact. Heb weer alles uitgelegd en dat ik al een aantal keren had gebeld en brieven had gestuurd. Het volgende kreeg ik te horen, je heb nooit gebeld en je heb ook geen brieven geschreven anders was dit hier geregistreerd. Dus ik lieg volgens u vroeg ik, ja anders kon ik wel zien dat je had gebeld en geschreven en ik zie niets. Nu hebben ze een incasso bureau ingeschakeld genaamd, Carless Debt B.V. (Alvando Incasso). Ik heb dit bureau gebeld en alles uitgelegd maar ook daar gaven ze aan dat ik maar beter kon betalen anders kwam het voor de rechter en kreeg ik ook die kosten voor mijn rekening. inmiddels heb ik 2 brieven van ze ontvangen met het verzoek te gaan betalen. wat moet en kan ik verder nu nog doen??????????? wie heeft het zelfde meegemaakt en wat heeft u gedaan

dabaal

Bericht door dabaal » 03-08-2017 17:53

Ik heb hier evengoed ervaring mee.
in 2014 in contact gekomen, dom genoeg geweest mn eigen in te schrijven.
uiteindelijk rekening geblokkeerd... na een jaar of 1,5 begonnen ze weer af te schrijven en kreeg ik het incassobureau alvanda op mn dak met facturen.

Echter... nu ben ik vanmiddag zowaar gebeld door alvanda doordat ik nogsteeds niet betaald heb.
Zij zouden nog een factuur versturen, welke ik binnen 2 weken dien te betalen.
Als ik deze niet zou betalen, dreigde ze om juridische acties te ondernemen.
Ik kreeg als naam van de medewerkster "Lisa Vermeer"

Iemand anders ook al een telefoontje gehad?

gr Danny

highflow

Bericht door highflow » 03-08-2017 18:28

oh oh oh .... lees terug , zoveel van tzelfde ..... "medewerker" is beter te omschrijven als maatje van de crimineel.

Waarom moeite doen om brieven te schrijven of te bellen naar een criminele club.... wat verwacht je van een tokkie die niet wil werken maar alleen maar op de makkelijkste manier geld wil ronsellen van eerlijke burgers......
die wil je alleen maar bij Scheveningen de grens over zetten.

Plaats reactie