Webhosting Nederland

Maura

Re: Webhosting Nederland

Bericht door Maura »

Zojuist ook gebeld door "domeinbescherming-nederland". Bovenstaande verhalen heb ik ook te horen gekregen. Ben er niet in mee gegaan, maar het viel me wel op dat ze enorm veel van mijn gegevens had; mijn volledige naam, e-mail, telefoonnummer, en zelfs een datum waarop ik vorig jaar een 'aanpassing aan mijn domeinregistratie' zou hebben doorgevoerd... Ze liet doorschemeren dat ze 'alles' kon inzien.... Hoe kan het dat zo'n bedrijf al deze gegevens heeft? Daardoor ga je ze sneller geloven.... En is er een manier om ervoor te zorgen dat ze deze gegevens moeten verwijderen?

Jordy19

Bericht door Jordy19 »

Goedemiddag,

Helaas ben ik ook erin getrapt.

Ik vond het verhaal sowieso al vreemd maar geloofde het in eerste instantie.
Uiteindelijk zei ik eerst ja maar einde van het gesprek zei ik nee ik doe het niet ik wil eerst meer informatie per mail.

Meteen krijg ik een orderbevestiging terwijl ik duidelijk heb gezegd nog ik ga niet akkoord.

Wat nu hiermee te doen?

Jornsegers

Bericht door Jornsegers »

Ik ben gisteren gebeld door domeinbescherming Nederland. Zelfde verhaal als hierboven. Ook ik was druk en verhaal klonk plausibel dus ging akkoord. Naderhand zat t me dwars en Google ik het bedrijf. De website is offline (kan server niet vinden) en kon ook geen contactgegevens vinden. Wel een e-mailadres [email protected] maar die werkt ook niet.

Ik heb zelf via mijn eigen hostingbedrijf de .info nu gekocht en via 333 hosting gemaild af te zien van de koop. Betalen ga ik toch niet.

samrutten

Bericht door samrutten »

Ook net gebeld, ik trap normaal absoluut niet snel in zulke praktijken maar dit was toch erg overtuigend.
Gelukkig toen hij mijn akkoord wou toch een paar kritische vragen gesteld waarna de meneer die zichzelf Kelvin Vrijdag noemde snel het gesprek verbrak.

Enge praktijken en ze weten je met al je bedrijfsgegevens te overtuigen.
Ook in heb 'just in case' mijn .online voor een euro voor de zekerheid besteld.

JanSteen17

Bericht door JanSteen17 »

Jordy19 schreef:
08-04-2021 16:53
Goedemiddag,

Helaas ben ik ook erin getrapt.

Ik vond het verhaal sowieso al vreemd maar geloofde het in eerste instantie.
Uiteindelijk zei ik eerst ja maar einde van het gesprek zei ik nee ik doe het niet ik wil eerst meer informatie per mail.

Meteen krijg ik een orderbevestiging terwijl ik duidelijk heb gezegd nog ik ga niet akkoord.

Wat nu hiermee te doen?
Hoe is dit afgelopen als ik vragen mag? Ben er vandaag ook ingeluisd en heb een factuur ontvangen.

Plaats reactie