Webhosting Nederland

Kristjan

Webhosting Nederland

Bericht door Kristjan »

Ik ben gebeld door webhostingnederland.com met een heel gek verhaal. Een bedrij in Amsterdam Zyuidoost zou een dommeninaam willen registreren met mijn naam. Het zou gaan om een .online domein. Zij zouden inzage hebben in die vermeende registratie en belde mij om mij de kans te geven die registratie te blokkeren. De administratie kosten voor die service zouden rond de 15 euro zijn.

Terwijl ik het gesprek voerde met deze verkoper heb ik ondertussen bij mijn reguliere registratie service de desbetreffende .online domein gekocht :)

Toen ik kritische vragen ging stellen over hoe dit allemaal zit en wie dit bedrijf eigenlijk is kon de verkoper niet snel genoeg het geprek beeindigen.

Ik heb het telefoon nummer gebeld wat op hun site staat. Er werd opgenomen en ik heb opnieuw vragen gesteld over wat het nou allemaal inhoud. Weer hele vage antwoorden.

Volgens mij is dit een regelrechte scam.

Hun site ziet er op zich redelijk netjes uit, maar er is nergens een echte tool omdomeinregistraties te doen. Alleen een contact formulier.

Hun KvK nummer is trouwens van 333Hosting in Veendam.

PaulaGraafland

Re: Webhosting Nederland

Bericht door PaulaGraafland »

Herkenbaar verhaal!
Fijn dat je dit even online hebt gezet, ik wist niet 100% zeker of het oplichting was maar ik vertrouwde het niet. Je verhaal bevestigd het.

Werd vanochtend gebeld door Vera Bos van Webhosting Nederland.
Dat er inderdaad een ander bedrijf was dat de .online extensie van mijn site wilde kopen om een doorlink te maken naar mijn eigen .nl site. Was dat een bedrijf dat ik ken, klopt de situatie? Nee.
Ze klonk heel vriendelijk en betrouwbaar maar haar antwoord op de vragen (wat betekent dat dan, hoe werkt zoiets, mag dat dan jurdisch?) hielpen me niet want de enige mogelijkheid was het eerste recht nemen.
Wat dat betekende? Nee, daar had ze geen antwoord op, maar dat was wel de beste optie. Ze gebruikte wat vage woorden die mij als web-nit-wit niets zeggen. En wat voor bedrijf zijn jullie dan? Ja, een ebdrijf waar alle dit soort domein wijzigingsaanvragen van heel NL binnen komen.

Anyway: haar verhaal met 'eerste recht' op het domein landde echt niet, het klopte niet wat ze zei en ik kon er geen chocola van maken. Gevraagd of zij die info even op de mail kon zetten, lees ik het eens rustig door en dan kom ik erop terug.
Nee dat kon niet, als een aanvraag was gedaan moesten zij die binnen 24u reactie geven. Ik kon het beste nu tegen haar zeggen dat ze het recht in gang moest zetten. Ik heb aangegeven dat ik er geen tijd voor had op dit moment, druk met werk.
Ik vroeg of ze op de site dan een webpagina had waar ik meer kon lezen over dit rechten verhaal, nee ook dat was er vervelend genoeg niet.

Ze heeft overigens niets gezegd over de kosten die eraan hangen. Ben benieuwd of ze mij morgen terugbelt om de deal proberen rond te breien. If so, iemand nog tips voor dat gesprek? ; :wink:
Laatst gewijzigd door PaulaGraafland op 06-01-2021 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Moderator
Site Admin

Bericht door Moderator »

Dat klinkt als de praktijken van het failliet verklaarde bedrijf Trademark Office, waar wij in het verleden meer dan eens aandacht aan hebben besteed: https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... men-voort/

Het 'eerste registratierecht' is een verzinsel, het bestaat niet. Ze hopen dat je snel telefonisch toehapt zodat ze je kunnen opzadelen met een waardeloze domeinnaam tegen een veel te hoog tarief. Zeg dus onder geen beding ergens 'ja' of 'akkoord' of 'goed' op, want in de wereld van de acquisitiefraude is het manipuleren van (opgenomen) telefoongesprekken niet nieuw.

Het is pure bluf, niemand wil die domeinnaam met een andere extensie kopen, ik zou zelf eens kijken of je 'm kunt claimen (voor zover je denkt dat dat echt iets toevoegt, uiteraard) en anders gewoon zeggen 'geen interesse, succes ermee en bel me niet meer', er gebeurt helemaal niks met die domeinnaam die zogenaamd op het punt staat om gekaapt te worden. Dat andere bedrijf bestaat niet.

PaulaGraafland

Bericht door PaulaGraafland »

Dank voor de reactie!

Fijn dit te lezen. Ik was me gelukkig bewust van de opties die zij hebben met opnames en telefonische toezeggingen dus ik heb de boot netjes afgehouden en niets toegezegd.

Kristjan

Bericht door Kristjan »

Hee Paula, die Vera is inderdaad degene die ik sprak toen ik het bedrijf terugbelde.

Ik heb na het plaatsen van mijn bericht de opgelicht uitzending over Trademark Office gevonden op het Opgelicht Youtube kanaal. Klinkt inderdaad als exact hetzelfde. Ook claimt webhosting Nederland in Groningen te zitten dus zal denk ik we de zelfde oplictersclub zijn. Wellicht een follow up van Opgelicht, want kennelijk gaan ze gewoon ongegeneerd door!

Ik heb zelf voor de lol toch maar de betreffende .online domein gekocht. Was in de aanbieding dus ik heb er 1 euro voor betaald voor een jaar :lol:

mejeukens

Bericht door mejeukens »

Hallo,
Ik ben er zojuist ingetuind. Ik werd overrompeld door dit telefoongesprek. Een bedrijf uit Deventer (kom zelf uit Zwolle) zou mijn websitenaam met .online willen gebruiken. Die aanvraag was in de ochtend binnen gekomen en of ik hiervoor toestemming wil geven. Ik wil niet dat er frauduleus gebruik gemaakt wordt van mijn domeinnaam. En het gesprek kwam heel aannemelijk over. Ik moest inderdaad administratiekosten van 15,85 euro per jaar betalen. Een contract voor 5 jaar. Een bandje dat opgenomen is dat ik toestemming geef ervoor. Maar geen bevestigingsmail of iets dergelijks. Ik vermoed dat ik nu een acceptgiro door de bus krijg. Het ging zo snel.... en dat terwijl ik dacht dat zoiets mij nooit zou overkomen. Ik kijk naar kassa, opgelicht enzovoorts.... weet wat spoofing is enzovoorts. Komt ook omdat het bedrag heel weinig klinkt per jaar dat je toestemming geeft. Alsof je geen andere keuze hebt.
Vraag is dan nu ook...... kan ik er nog onderuit? Het bedrijf bellen?

Kristjan

Bericht door Kristjan »

oei, da's balen. Het klinkt inderdaad ook heel aannemelijk. ze doen het praatje erg goed.

Juridisch geen idee hoe het in elkaar steekt. Wat je zou kunnen doen is zelf de desbetreffende url zelf snel claimen. dan kunnen ze niets meer voor je doen, en kunnen ze daar ook geen kosten voor rekenen toch? .online urls zijn heel goedkoop

success iig!

WesleyP

Bericht door WesleyP »

Hallo, allemaal

Ik heb nog veel meer informatie gevonden over de genen achter het bedrijf. Ik heb alle KVK gegevens persoonsgegeven ID kaart copie.

Mocht iemand deze informatie kunnen gebruiken graag een whats app naar.
06-44058442

Mvg Wesley

GeeJee

Bericht door GeeJee »

Om te beginnen: niet betalen!
Ik werd vanmiddag ook gebeld door “Webhosting Nederland”. Zelfde verhaal. Ten eerste hoor je onmiddellijk aan de overdreven beleefde manier van praten dat ze je iets aan willen smeren, ten tweede is het in mijn geval uiterst onwaarschijnlijk dat iemand mijn webadres met een andere extensie zou willen gebruiken.
Maar we zijn er ook wel eens ingetuind, jaren geleden, met een andere website. We hebben besloten de rekening niet te betalen, en kregen toen iemand aan de telefoon die heel dreigend overkwam. Hij beweerde dat er een deurwaarder op ons zou worden afgestuurd en dat het daardoor nog véél duurder zou worden.
We besloten nog steeds niet te betalen en hebben er nooit meer iets van gehoord. Het grappige is wel dat ze ons webadres met de afwijkende extensie naar onze website hadden gelinkt.
Maar nogmaals: niet betalen, want ze hebben geen poot om op te staan. Bovendien is het een bedrag waarvoor het niet de moeite loont een deurwaarder in te schakelen. Als ze dat al lukt!

Voodoo Bitch

Bericht door Voodoo Bitch »

Ik word ongevraagd en ongewenst telefonisch lastiggevallen, ondanks ik al jaren geregistreerd sta in het bel-mij-niet-register, zowel privé als zakelijk, word overvallen met leugens en bedrog dat ik per direct moet beslissen of ik voor langere tijd een fors bedrag wil betalen om zogenaamd mijn domeinnaam veilig te stellen. Hiervan heb ik een melding gemaakt bij het ACM.
Bij aanvang van dit ongewenst telefoongesprek ben ik heel duidelijk geweest, dat ik niet op verkoop zit te wachten en géén interesse heb. Ik heb meteen met de botte bijl het gesprek afgekapt.
De dame aan de telefoon zei dat het misschien toch handig is om haar even te laten vertellen waarom ze belde en ik moest er volgens haar niet altijd vanuit gaan dat iedereen die mij met een afgeschermd nummer belt een verkoper is. Zij wilde mij niets verkopen, ze had geconstateerd dat iemand mijn domeinnaam wil kapen, om mij daartegen te beschermen nam ze telefonisch contact met mij op.

Een bedrijf in dezelfde regio en dezelfde branche als ik zou mijn domeinnaam met .online extensie willen kapen, omdat ik het eerste registratierecht heb heeft ze mij gebeld om mij tegen oplichting te beschermen. Ze zou voor mij die domeinnaam nog even vasthouden, totdat ik besloten heb wat ik met deze domeinnaam wil doen, want het bedrijf kan mij wel schade berokkenen. Dit zou nog wel eens hele vervelende gevolgen kunnen hebben voor mijn onderneming, maar gelukkig houdt zij hier controle op en kan ze mij behoeden voor dergelijke vorm van oplichting.
Er werd meerdere malen herhaald dat de urgentie hoog is, want wat zij met mijn domeinnaam van plan zijn was voor haar ook een raadsel.
Er werd ook wat laconiek gedaan, ‘tja, als het u niets uitmaakt, dan geven we de domeinnaam gewoon vrij’. Eigenlijk zijn dit psychopathische manipulatie technieken.
Omdat dat andere bedrijf zat te wachten op de goedkeuring van de registratie moest ik meteen beslissen of ik deze voor vijf jaar tegen een flink bedrag van 96.13 wil blokkeren voor andere gegadigden.
Van mijn domeinnaam, met elke extensie, zou intellectueel eigendom worden gemaakt. Er is zelfs beloofd dat alle andere extensies geblokkeerd worden binnen de Benelux, zodat niemand meer een domeinnaam met mijn bedrijfsnaam als domein kan registreren. Dit staat zelfs op de factuur.
Het eerste registratierecht bestaat helemaal niet. Er bestaat helemaal geen toezichthouder die domeinnamen controleert. Het is onbegonnen werk om alle domeinnaam-extensies bij een bepaald domein te blokkeren.
In werkelijkheid kun je alleen aanspraak maken op een domeinnaam als je de naam via het merkenrecht hebt verkregen en dit moet je dan via ingewikkelde procedures afdwingen.
Vervolgens word je een woekerovereenkomst aangesmeerd.
De .online versie van mijn domeinnaam is overigens nog steeds gewoon beschikbaar.

Nu voeren ze de naam Domeinbeveiliging Nederland, KvK-nummer 81449593 dat eerst geregistreerd stond bij Webhosting Nederland, daar hebben ze de handelsnaam Domein Beveiliging Nederland aan toegevoegd. Voor 11 februari 2021 stond daar alleen maar Webhosting Nederland. Nu hebben ze ene Arnold Hendrik Boer voor het karretje gespannen.
Dit KvK-nummer is 4 januari 2021 ingeschreven bij de KvK en per 5 januari 2021 actief. De domeinnaam domeinbeveiligingnederland.nl is op 20 januari 2021 geregistreerd en 24 januari 2021 heeft de laatste wijziging plaatsgevonden.
Volgens hun eigen landingspagina op de website hebben ze 2,394 Ratings Google Reviews, welke ik overigens nergens terug kan vinden, dat is toch knap in amper drie weken tijd.
Op de factuur maken ze gebruik van het adres van Webhosting Nederland, dat is een ander adres dan op de website van Domeinbeveiliging Nederland.

De volgende websites behoren allemaal tot dezelfde eigenaar, voorheen bekend onder de handelsnaam Trademark Office:
https://www.domeinbeveiligingnederland.nl/
https://webhostingnederland.com/
https://333hosting.nl/
https://www.iponederland.nl/
https://trademark-benelux.nl/

Freekje

Bericht door Freekje »

domein beveiliging nederland
Ik kan bevestigen dat zij tegenwoordig bellen onder de naam domeinbeveiligingnederland.nl
Inderdaad regelrechte scam zoals bovenstaand uitgelegd. De enige manier om domeinnamen te beschermen is ze gewoon te kopen, doe dat niet bij hen.

Ik heb een opname mocht iemand dat nodig hebben bij een rechtzaak om misleidendheid aan te tonen.

Voodoo Bitch

Bericht door Voodoo Bitch »

Omdat deze vorm van fraude al 15(!) jaar gaande is heb ik een facebookpagina opgericht, genaamd Domeinnaamfraude Nederland. Hier wil ik zoveel mogelijk informatie verzamelen om gedupeerden op weg te helpen.
https://www.facebook.com/Domeinnaamfrau ... 955257412/

Rene de Jager

Bericht door Rene de Jager »

Zojuist gebeld door domeinbescherming-nederland met hetzelfde verhaal. OPLICHTING! dus let OP!
Haar naam (vast een alias) is Angela Boon (of Boom)

chrystal

Bericht door chrystal »

Zojuist gebeld door Domeinbescherming Nederland. Ze houden toezicht op de domeinnamen. Het is een overkoepeld orgaan.
Afdeling Registratiebeheer. Ene Jacqueline Bruinsma.

Er is een bedrijf in Voorburg ? (naam kreeg ik niet) die dezelfde domeinnaam heeft geclaimd.
Er was een klein verschil: .online en geen .nl.
Ze bood een oplossing. Per jaar 19 euro betalen. (administratiekosten) maar ik moet wel alvast voor de komende 10 jaar betalen ?? 198,90 euro. Maar dan is er wel sprake van domeinbescherming.
Per jaar zouden er 500 dubbele aanvragen zijn. Mmm ....een glad verhaal en ik vroeg naar info via de mail. Ik was erg druk dus geen tijd. Tja..toch moet ik binnen een dag betalen want het andere bedrijf heeft al betaald en ze kan de aanvraag maar 1 dag blokkeren.
Ik vroeg of ik morgen teruggebeld kon worden.
Het voelde niet goed...vreemd. Er klopte volgens mij zaken niet. Zou de 'backoffice' mij morgen terugbellen?

Youfit

Bericht door Youfit »

Ook ik ben er ingetrapt.
Ik krijg nu aan aanmaning met dreiging incassokosten.Angstig dit soort praktijken.
Wat kan ik doen?

Plaats reactie