Recensies telefoongids een groot nep gebeuren

Plaats reactie
Hermes

Recensies telefoongids een groot nep gebeuren

Bericht door Hermes » 16-09-2017 02:42

Mensen ga niet af op een recensie in de telefoongids dat berust veelal niet op echte recensies. Plaatst u een slechte recensie dan wordt hij of wel niet geplaatst of hij wordt later verwijderd. Totaal geen transparantie, je denkt met een eerlijke recensie te maken te hebben maar komt veelal gewoon van het bedrijf zelf af en zeker niet van tevreden klanten, met uitzonderingen daar gelaten. Hoe kan je in de maling worden genomen !!
Een gewaarschuwd mens telt voor 10 ga zeker niet op dit nep gebeuren af en verzeker u voordat u in zee gaat met een bedrijf dat er daadwerkelijk tevreden klanten zijn en niet alleen de eigenaren zelf !! :oops: :oops:

Knorretje132

Re: Recensies telefoongids een groot nep gebeuren

Bericht door Knorretje132 » 21-09-2017 09:06

Hermes,

Ik vraag me af waar u dit op baseert. Heeft u wellicht slechte ervaringen? Ik reageer op dit bericht omdat ik zelf ook recensies heb staan over mijn bedrijf en deze wel degelijk door klanten zijn geschreven/geplaatst.

Wat ik wel vervelend is dat het bedrijf, de DTG, de recensies niet checkt bij de mensen die het schrijven. Dit kan b.v. door een email te sturen welke dan bevestigd dient te worden. Zo kunnen er inderdaad recensie tussen staan die door een bedrijf zelf geschreven zijn.

Ben van mening als u met een bedrijf in zee wilt gaan, u altijd verder moet kijken. Misschien is een bedrijf bij een branchevereniging aangesloten, of wellicht zegt uw intuïtie iets als u b.v. belt met een bedrijf of een e-mail stuurt.
Zelf bel ik altijd minimaal 3 bedrijven voor ik met een bedrijf in zee ga, zo kun je een beetje vergelijken.

Hermes

Bericht door Hermes » 21-09-2017 09:10

Kwalijker vind ik dat de recensies (negatieve) er eerst gewoon tussen staan en later worden verwijderd.
Klanten denken veelal dat het echte recensies zijn daarom zeg ik ook goed checken.
Het valt mij zwaar tegen dat ze daar zo te werk gaan.

Knorretje132

Bericht door Knorretje132 » 22-09-2017 09:15

Ik heb zelf nooit meegemaakt dat een slechte recensie wordt verwijderd. Vraag me dan wel af, waarom wordt die verwijderd, is hij op waarheid berust, staan er vreselijke dingen in, wordt er gescholden. Alleen de DTG kan een recensie verwijderen, en dat doen ze niet zomaar vermoed ik.

Als ik naar mijn bedrijf kijk, zijn het allemaal echte recensies, echter kan iemand anders dat helaas niet zien en daarom vind ik dat de DTG hier een ander systeem op moeten toepassen.

Heeft u zelf een keer een "slechte"recensie geplaatst die verwijderd is? Als dat zo is dan zou ik de DTG op zijn vingers tikken.

Hermes

Bericht door Hermes » 22-09-2017 09:30

Het waren idd echte recensies van gedupeerden. Voorheen met een ander bedrijf van deze persoon is dat ook al gebeurd en dit gaat al jaren zo als het te gortig wordt gaan de recensies zelfs helemaal uit.

In dit geval zijn de bewijzen geleverd en toch is het alsnog verwijderd en het waren keiharde bewijzen daarom is het juist zo wrang je wilt iemand behoeden voor een grote misstap en je krijgt geen voet aan de grond helaas.

Knorretje132

Bericht door Knorretje132 » 23-09-2017 13:02

Dat is inderdaad niet zo als het hoort. Iedereen mag een bedrijf beoordelen, als het maar de waarheid is.
Een telefoongids kan dat naar mijn idee niet beoordelen.
Maar er zijn meer van die site's waarbij je je soms afvraagt of de recensies wel echt zijn.

Paul_Rijnders

Bericht door Paul_Rijnders » 21-12-2017 03:23

DTG is i.d.d. een groot nep gebeuren. Ik heb zeer slechte ervaringen met een bedrijf en dat gepubliceerd. Toen het twee keer verwijderd was, ben ik gaan chatten met een DTG medewerkster, ze heeft mij toen uitgelegd dat een bedrijf de recensie kan laten verwijderen. Kortom, de recensies op DTG zijn bij voorbaat hypocriet omdat je dus alleen de positieve ervaringen te zien zullen zijn.

Denk niet dat mijn recensie aanstoot gevend is of discrimineert is (wat dan wel een reden voor verwijdering zou kunnen zijn), maar oordeel zelf, dit heb ik geschreven: Andy Beumers van Beumers Rioolservice onttrekt zich van zijn verantwoordelijkheden en gaat over tot persoonlijke beledigingen wanneer men hem daarop aanspreekt. Waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt, maar dan is het aan het bedrijf om die voor de klant netjes op te lossen. Dat gebeurt niet!

Plaats reactie