Poging tot oplichting via PayPal/Visacard

Plaats reactie
Frank246b

Poging tot oplichting via PayPal/Visacard

Bericht door Frank246b » 13-05-2015 18:46

Gisteren ontdekte ik dat er € 1 gereserveerd stond met als omschrijving: PayPal 35314369001 GB SPECIALTY RETAIL STORES GB.
Aangezien ik niks besteld heb via PayPal ben ik gaan googelen met de omschreven gegevens en kwam er al gauw achter dat het hier om fraude gaat.
Vandaag heb ik contact opgenomen met ICS/VISA en zij zeiden dat er een poging is gedaan om met mijn creditcardgegevens een aankoop te doen bij Zalando van ruim € 300.
Mijn creditcard is uiteraard onmiddellijk geblokkeerd en ik krijg een nieuwe.
Vraag is hoe lieden aan mijn creditcardgegevens inclusief controle nummer kunnen komen. Ik koop wel eens wat via internet met mijn creditcard en volgens mij zijn er bij die firma's lieden die gegevens doorspelen naar criminelen of zie ik dat verkeerd?

conkerbolox67

Re: Poging tot oplichting via PayPal/Visacard

Bericht door conkerbolox67 » 06-11-2017 17:16

Vandaag kwam ik achter dat bij mij het zelfde is gebeurd. USD 8.95 maandelijks afgeschreven van mijn ICS account sinds juli dit jaar 2017.
Ik heb geen abonnement afgesloten met Superb save Speciality retail stores GB.
Ook had ik via dit bedrijf nooit iets besteld.
Volgens ICS ANWB gaat het om een abonnement en ik moet het zien te annuleren en met het bedrijf zelf contact opnemen omdat te doen.
Na talloze zoek pogingen kan ik nergens een contact emailadres en of telefoon nummer vinden op Google.
Graag wil ik in contact komen met mensen die dit ook heeft ervaren en of wie wel contact heeft gehad met deze bedrijf.

snowandwhite

Bericht door snowandwhite » 19-12-2017 15:31

Verleden maand ben ik erachter gekomen dat er elke maand een bedrag rond de 7 à 8 euro wordt afgeschreven van mijn Visa-account. Dit sinds september 2017. Net als u heb ik hetzelfde te horen gekregen van Visa. (Vervelend om te horen dat het u niet lukt om contact te leggen met First Pick. Om een ongewenst abonnement voor u te beëindigen is een poging van opzegging echter noodzakelijk.
Ik heb voor u op internet gezocht en ben uitgekomen op [email protected]. Stuur ze een poging tot opzegging en bewaar die goed. Mochten zij op .. december wederom afschrijven kunt u het eerder gestuurde betwistingsformulier opsturen met uw poging van opzegging.)
Vandaag heb ik het formulier, gekregen van Visa, ingevuld.
Na het lezen van "Poging tot oplichting via PayPal/Vicard" heb ik gelijk een mail aan Visa gestuurd met de vraag of ik mijn Visa moet opzeggen, blokkeren of dat zij een oplossing hiervoor hebben.
Ik wacht op antwoord.

carry2web

Bericht door carry2web » 27-06-2018 21:03

Wij bleken zonder dat we het wisten een exclusief VIP membership te hebben op een wazige shop, dat maandelijks a $8.95 werd verlengd, tenzij opgezegd werd. Het mail adres bestond niet, het webformulier voor opzeggen deed ook weinig. Dus gemeld als fraude bij ICS cards met bewijs dat we ons best hadden gedaan om op te zeggen.

Esmay

Bericht door Esmay » 22-11-2018 15:33

Ook bij mij is er een poging gedaan te betalen met mijn mastercard.
Deze gegevens stonden erbij:

PP* EBAY 35314369001 NLD

Plaats reactie