LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

RoyB

Re: OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

Bericht door RoyB »

Volgens mij is het wel duidelijk.. Het zijn voor 99 procent zeker oplichters..
Nu heb ik eigenlijk nog een vraag.. Waarschijnlijk krijg ik het geld van paypal gewoon terug, maar wat ik mij nu afvroeg of ik dan nog wel aangifte kan doen.. Immers ben feitelijk niet opgelicht, omdat ik het geld gewoon terug krijg..

Inmiddels al wel ergens anders een fiets gekocht ;)

Leuven

Bericht door Leuven »

Goedemiddag allen,
Ik vrees dat we inderdaad allemaal zijn opgelicht.
Zelf heb ik het volledige bedrag overgeschreven nadat de betaling eerst was mislukt.
Dit na een mailtje van Vanessa of wie het ook mag zijn.
Ondertussen al klacht neergelegd bij de federale politie. Dit omdat maandag er geen fiets alsook geen trackingsnummer was.(ook DHL wist van niets). En ook omdat ik op jullie forum terecht kwam.
Wel akelig, zeker omdat ik dacht dat dit me nooit zou overkomen.
Moet zeggen dat de politie het ook een prof. site vond alsook de bank waar ik vandaag een betwistingsformulier heb laten opmaken. Hopelijk ben ik mis en krijgen we alsnog onze fiets of geld terug.
En anders zal ik eens gaan horen in Brussel( zal niets opleveren want daar kan je kantoren per dag huren...) of bij de schoonmaakfirma in Antwerpen...

joch3m

Bericht door joch3m »

Goedemiddag,

Via google hier terecht gekomen. Verhalen hier komen exact overeen met wat mij door outletmaxx verteld is. Ook vond ik de manier van communicatie al dubieus. Ik heb via paypal betaald en heb daar na het lezen van dit topic meteen een claim gelegd op mijn betaling. Hopelijk krijg ik mijn aanbetaling retour...

Jochem

joch3m

Bericht door joch3m »

Net de zaak bij paypal gemeld maar wat blijkt:

2. Waarom kan ik geen geschil meer openen?

U kunt tot 45 dagen na een transactie een geschil openen. Als u na 45 dagen een geschil opent, wordt het geschil niet meer behandeld. Onze ervaring is dat 45 dagen genoeg tijd is voor een koper om een probleem met een transactie te melden.
Hoewel het geschil niet meer wordt behandeld, adviseren wij altijd om alsnog een geschil na 45 dagen te openen. Dit geschil wordt automatisch gesloten, maar wordt ook geregistreerd op de rekening van de verkoper. Indien wij merken dat een verkoper veel soortgelijke klachten ontvangt, kunnen wij de nodig actie ondernemen.
Verder adviseren wij u om contact op te nemen met de verkoper om samen tot een overeenkomst te komen.

Ik kan dus naar mijn centen fluiten ben ik bang...

RoyB

Bericht door RoyB »

joch3m schreef:Net de zaak bij paypal gemeld maar wat blijkt:

2. Waarom kan ik geen geschil meer openen?

U kunt tot 45 dagen na een transactie een geschil openen. Als u na 45 dagen een geschil opent, wordt het geschil niet meer behandeld. Onze ervaring is dat 45 dagen genoeg tijd is voor een koper om een probleem met een transactie te melden.
Hoewel het geschil niet meer wordt behandeld, adviseren wij altijd om alsnog een geschil na 45 dagen te openen. Dit geschil wordt automatisch gesloten, maar wordt ook geregistreerd op de rekening van de verkoper. Indien wij merken dat een verkoper veel soortgelijke klachten ontvangt, kunnen wij de nodig actie ondernemen.
Verder adviseren wij u om contact op te nemen met de verkoper om samen tot een overeenkomst te komen.

Ik kan dus naar mijn centen fluiten ben ik bang...
Dit is precies de tactiek die ze aanhouden.
Volgens mij heeft paypal nog wel een uitzondering als echt blijkt dat het oplichters zijn.. Maar ik zou even contact opnemen met paypal als ik jou was..

Daarnaast zou ik ook aangifte doen van oplichting.

Verder heb ik alle sites aangeschreven waar de site nog aanprezen wordt.
Ook heb ik vandaag mollie aangeschreven. Alleen via deze site kun je nog betalingen uitvoeren.

tommy65

Bericht door tommy65 »

624 euro overgemaakt via ideal aan .outletmaxx.dacht dat ik dat ik dat kwijt zou zijn. maar tot mijn grote verbazing is het geld nu terug gestort.waarschijnlijk door die tussenpersoon die tussen de bank en de webwinkel zit.ik heb er wel een hoop van geleerden zal zoiets niet snel meer doen en zeker niet met zo,n bedrag !!!!

tommy65

Bericht door tommy65 »

tot mijn grote verbazing is mijn 625 euro terug. gestort waarschijnlijk door dat bedrijf wat tussen de bank en de webwinkel zit, WAT EEN OPLUCHTING. heb er wel wat van geleerd en zeker met zo,n bedrag. ik hoop dat er nog meer mensen zoveel geluk als mij hebben!!!

joch3m

Bericht door joch3m »

Heb je wel antwoord gehad op je mail waarin je aangaf dat je de order wenste te annuleren? Ik krijg nl geen reactie meer op mijn emails.

Thomas30

Bericht door Thomas30 »

NIEUW BERICHT VAN VANDAAG:

Code: Selecteer alles

Oplopende wachttijden klantenservice

Vandaag en morgen (29-02 & 30-02) kunnen de wachttijden bij onze klantenservice oplopen 

tot  (max.)  1,   1/2 werkdagen.

Dit omwille van onverwachte werkdruk bij het verwerken van aanvragen.

Wij vragen hiervoor beleefd om uw begrip, mocht u en een aanvraag van u hiervan betroffen zijn.

Te veel herhaaldelijke aanvragen (tel efonisch en per mail) voor hetzelfde onderwerp, die uiteindelijk elkaar blokkeren, hebben bijgedragen aan deze oplopende wachttijden.

Wij vragen beleefd aan klanten om geduld om even de klantenservice de tijd te geven om aanvragen te verwerken.

Dit gebeurt in volgorde en ALLE aanvragen/wijzigingen, etc. worden tot morgen zeker verwerkt.

ECHTER vragen wij u ook om alle aanvragen betreffende LEVERINGEN, WIJZIGINGEN, etc. PER MAIL in te dienen en gelieve een antwoord/verwerking even af te wachten.

U kan hiervoor NIET bij de telefonische helpdesk terech, omdat de collega's daar geen zicht op de planningen hebben en alles aan ons moeten doorsturen met een "ticket-nummer".

Elke nieuwe telefonische aanvraag betekend echter wel een bepaalde vertraging in uw aanvraag.

Onze dank voor u begrip alvast bij voorbaat.

TELEFONISCHE HELPDESK

Om onze collega's te ontlasten zal onze telefonische helpdesk daarom vandaag en morgen (29-02 & 30-02) alleen beperkt bereikbaar zijn.

Onze excuses hiervoor.

Team

Klantenservice
Ze leven al in Februari , goed bezig daar! Stuur mn geld maar terug oplichters! :)

gniles

Bericht door gniles »

vanaf volgende week zijn ze weker weten onbereikbaar geworden.
Alle paypal claims verlopen, al het geld weg.

Als je via CC iets regelt dan gaat dat uit het fonds van de cc-maatschappij....

joch3m

Bericht door joch3m »

Heb deze mail ook ontvangen.

marco1953

Bericht door marco1953 »

Het gaat hier niet voor 99% maar wel voor 100 % zeker om oplichters. Vermits ik verscheidene fietsen had besteld, die allemaal op maandag 26/1/2015 zouden worden geleverd, heb ik gewoon via het in België populaire Maestro (een debet- en geen creditkaart) een 2-tal maanden geleden een paar duizend euro overgeschreven. Die zijn terechtgekomen bij een "tussenbedrijf" Mollie. En per toeval waren al de door mij bestelde fietsen maandag niet leverbaar wegens beschadiging tijdens transport. Dat moet wel een erg groot ongeluk zijn geweest. De fietsen worden nu dinsdag 3/2 of misschien zelfs op 2/2 geleverd ("Vanessa" gaat daar voor zorgen). Uiteraard zal ik geen geld of fietsen zien en is de mooie website volgende week opgedoekt. Heb wel al klacht neergelegd bij de Belgische federale politie.

RoyB

Bericht door RoyB »

Ik ga volgende week ook aangifte doen vanuit Nederland.
Hopelijk gaan dit meer gedupeerden. Dit moet echt aangepakt worden.. Maar of er iets mee gebeurd is even de vraag..
ongeacht of je je geld terug hebt gekregen.

joch3m

Bericht door joch3m »

Ik wacht tot dinsdag, dat zal toch wel moeten. Daarna doe ik aangifte bij de NL politie maar dien ook een klacht in bij dat webwinkelkeurmerk en paypal.

Had iemand nog contact opgenomen met Rojin, ben toch benieuwd wat hun verhaal hierin is.

joch3m

Bericht door joch3m »

Is hier al wat uitgekomen?
RoyB schreef:Ik heb de eigenaar van de site outletmaxx opgezocht op linkedIn..
Heb hem een bericht gestuurd of hij iets met het bedrijf te maken heeft en als hij niet de eigenaar is of hij weet wie de eigenaar is en hoe we in contact met hem kunnen komen..

Dit is zijn linkedIn [VERWIJDERD DOOR MODERATOR - GRAAG DELEN VIA PB] ga niet massaal berichtjes sturen. Misschien heeft hij er niks mee te maken en is hij ook slachtoffer..
Ik ben overigens nog een keer van plan om naar antwerpen af te reizen om wat adressen te bezoeken die worden aangegeven op de site.. :)..

Gesloten