LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

wodi

Re: OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

Bericht door wodi »

Check WebsiteRecent ChecksRisk SitesAbout UsFAQ Forums Trust Seal

check

A New Site Involving A High Risk Country
Site is Netherlands based , but most likely from Russian Federation
Trust Rating
Click to See Reviews:0Comments

Want to see what others are saying about them or even add your own comments, click below..
Have Your Say
Popularitypopularity of this siteLast refreshed January 24, 2015, 9:14 am

High RiskSafe
Caution (47%)
Facebook Share Tweet
More Site Details
Facts You Should Know About The Site[-] Collapse
Website: fietsen-outletmaxx24.com
Title: MERK-FIETSEN goedkoper I 50/50 Deals - betaal de rest over 9 maanden
Description: A-merken fietsen super-goedkoop tegen outlet prijzen. Gratis levering. Gratis 90 dagen ret
Type: Deals,Wholesale and Outlet

Domain Age: 92 Days
Website Speed: Average

Organisation: ROJIN BVBA
Owner: Dirk Beckers
Owner Address: Ijskelderstraat 12/7
Owner City: Antwerpen
Owner Postcode: 2660
Phone Number: 32228084425
Phone Type: geographic :Brussel BELGACOM
Email:

Owner Country : Belgium
Website Location : Netherlands

Probable website origin :-
51%; Belgium
24%; Russian Federation
22%; Netherlands
3%; Germany

Notes:-
Alert ResultThis website is 92 Days old
Alert ResultThe website expected life (365 days) is relatively short.
Alert ResultThe website appears to be less than six months old
Alert ResultThis website setup involves countries known to be high risk

Analysis Details:-
This webite is very new , and as such doesn't have an online reputation yet. As with all new businesses , we suggest that you take care and if necessary get in contact with the owners before placing an order of value.
This site has a high risk country associated with it. This may be as you expect but care should be taken if purchasing an item from a site that you didn't expect to be associated with the countries listed above. Certain countries are listed as being high risk because of the high percentage of online fraud or tendency to send fake/replica items.

The website has been newly registered with a short life expectancy, which follows the pattern used by many fraudulent and fake selling websites. Please be vigilant and take extra care before providing any payment information.

Technical Contact[-] Collapse
Name: Dirk Beckers
Country: Belgium
Telephone: 32228084425
Phone Type: geographic :BrussIp Address: 87.250.157.8
Hosting Service: "Net Ground B.V."
Hosting City:
Hosting Region:
Hosting Postal:
Hosting Country: Netherlands
Domain Created: 2014-10-24T14:55:58.0Z
Domain Expires: 2015-10-24T14:55:58.0Z
Domain Life: 365
Est Value: $
Ping: 1394
Speed: Average
Network Name: RIPE Network Coordination Centre
Network Country: Netherlands

4 Other WebSites On This Server
woontrendsxl-meubel-outlet-wageningen.nl....85%
bkssport.nl....90%
deselfiestick.nl....90%
labtotem.com....92% el BELGACOM
Email: [email protected]

Name Servers [-] Collapse
Nameserver 0 IP: 80.69.69.69
Target : ns1.transip.nl
City : Leiden
Region : 11
Country: Netherlands

Nameserver 1 IP: 80.69.67.67
Target : ns0.transip.net

Nameserver 2 IP: 37.97.255.53
Target : ns2.transip.nl

Domain Name: fietsen-outletmaxx24.com
Registry Domain ID: 1881975244_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.rrpproxy.net
Registrar URL: [link removed] Date: 2014-10-25T14:57:06.0Z
Creation Date: 2014-10-24T14:55:58.0Z
Registrar Registration Expiration Date: 2015-10-24T14:55:58.0Z
Registrar: Key-Systems GmbH
Registrar IANA ID: 269
Registrar Abuse Contact Phone: +49.68949396850
Domain Status: ACTIVE
Registry Registrant ID:
Registrant Name: Dirk Beckers
Registrant Organization: ROJIN BVBA
Registrant Street: Ijskelderstraat 12/7
Registrant City: Antwerpen
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: 2660
Registrant Country: BE
Registrant Phone: +32.228084425
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext:
Registry Admin ID:
Admin Name: Dirk Beckers
Admin Organization: ROJIN BVBA
Admin Street: Ijskelderstraat 12/7
Admin City: Antwerpen
Admin State/Province:
Admin Postal Code: 2660
Admin Country: BE
Admin Phone: +32.228084425
Admin Phone Ext:
Admin Fax:
Admin Fax Ext:
Registry Tech ID:
Tech Name: Dirk Beckers
Tech Organization: ROJIN BVBA
Tech Street: Ijskelderstraat 12/7
Tech City: Antwerpen
Tech Postal Code: 2660
Tech State/Province:
Tech Country: BE
Tech Phone: +32.228084425
Tech Phone Ext:
Tech Fax:
Tech Fax Ext:
Name Server: ns0.transip.net
Name Server: ns1.transip.nl
Name Server: ns2.transip.nl
DNSSEC: signedDelegation
URL of the ICANN WHOIS Data Problem Reporting System: [link removed] Last update of WHOIS database: 2014-12-24T21:05:55.0Z

riggard

Bericht door riggard »

Klinkt allemaal niet erg hoopgevend.

tommy65

Bericht door tommy65 »

ik heb ook zaterdag een fiets besteld de helft via ideal de rest op rekening.
maar zie toevallig deze site.heb gelijk een mail gestuurt naar de bank ik hoop dat ze het geld
nog tegen kunnen houden.EN NU MAAR HOPEN!!

Thomas30

Bericht door Thomas30 »

Hey,

Na dit allemaal gelezen te hebben bekruipt mij een erg naar gevoel. Weet nog goed dat ik de website tegen kwam op marktplaats.nl.
Op zich scherpe prijzen maar toch kwam het enigzinds geloofwaardig over, vraag me niet waarom.

Heb nog wel even hun url in Google getoetst om te peilen of er enige reviews van bestonden, maar kon niks vinden.
Gelokt door een mooie racefiets en de 50/50 deal wat ik schappelijk vond toch maar betaald en een order geplaatst.
Moet je eerlijk bekennen dat de afhandeling vrij rap ging, so far so good.
Vandaag zou de racefiets geleverd moeten worden maar om je heel eerlijk te bekennen denk ik dat ik gewoon asociaal opgelicht ben. Voel me eerlijk gezegd, redelijk dom.

Heb de helft betaald via Paypal die gelinkt is aan mijn creditcard , hopelijk ben ik daar door verzekerd tegen fraude.
Vermoed dat ik straks ook zo'n "aan de lijn" mailtje ontvang waarin staat dat de fiets transportschade heeft opgelopen.
Heb ze al gevraagd naar een Track&Trace nummer van de verzending zou toch bekend moeten zijn als het al verstuurd is.

Maar affijn, ik zal dit topic in de gaten houden.

Thomas

Natas_jaa

Bericht door Natas_jaa »

Ik heb inderdaad mijn geld terug gestort gekregen, na een verkeerde druk op de knop van "Vanessa"
Ze gaat mij een nieuwe factuur storten, met jawel... 25,- korting voor de vergissing.
Ik heb nog geen factuur ontvangen. En als ik die krijg ga ik hem niet betalen. Ben al blij dat mijn geld op rekening staan en wacht dus maar even rustig af wat er verder gaat gebeuren..... Ik ben heel benieuwd of er mensen überhaupt een fiets gaan ontvangen!

RoyB

Bericht door RoyB »

Ik heb een wielrenfiets besteld.
Deze zou volgens de mail op 26 Januari bezorgt worden(vandaag dus). Na de hele dag thuis blijven helaas niks ontvangen.
Aangezien het nog maar 2 dagen de tijd heb om een geschil in te dienen. Heb ik dit gedaan bij paypal.
Ook door het lezen van bovenstaande informatie.

Na het invullen van het geschil geeft paypal aan dat de verkoper niet in staat is te antwoorden op mijn verzoek.
Nu heb je gelijk de mogelijkheid om een claim in te dienen. Dit heb ik alsnog gedaan en nu is het afwachten.

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.. Tot nog toe belooft het niet veel goeds..

Kleine aanvulling: In de mail geeft men aan dat het pakket gestuurd wordt via DHL. DHL kan nakijken of de goederen zijn aangeboden.. Men kan gewoon zoeken op naam. En wat blijkt er is nooit een pakket/fiets aangeboden :)..

Gr.

Roy

gniles

Bericht door gniles »

Ze gaan wel geraffineerd te werk.

Zou vanochtend de fiets ontvangen, maar (uiteraard?) niks geleverd.
Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven door er één mail aan te spenderen om de reactie af te wachten.
Dit was het (te verwachten) antwoord:

SORRY,...MAIL WERD PER VERGISSING EERST VERZONDEN AAN EEN VERKEERD MAILADRES

ORDER:
Uw levering / transportschade "lading fietsen bij expeditiebedrijf"
-te late verwittiging door Transporteur

Geachte ,

Mijn oprechte excuus voor de late verwittiging, maar wij zijn helaas ZELF veel te laat verwittigd door de transporteur.

Wij hebben tot onze spijt er pas heel laattijdig melding gehad over een transportschade aan meer dan 20 van onze fietsen gekregen door de transporteur. Het betreft HELAAS ook UW FIETS / uw levering.

Dit kan echter gebeuren met dit weer, maar de slechte communicatie kunnen wij natuurlijk niet aanvaarden, maar wij hebben dit nu eerst tegenover onze klanten te verantwoorden.

Echter willen wij EERST u als klant tevreden stellen en zijn al druk bezig met het organiseren van een vervangende fiets in de juiste maat, model, etc.

De transporteur wou de leveringen laten "doorgaan" omdat er "alleen beschadigingen aan de verpakkingen" zouden zijn.

Echter hebben wij ter plaatse in het depot nagevraagd, waar de fietsen na het ongeval op een andere vrachtwracht. Helaas waren de beschadigingen toch ernstig en wij hebben de verdere uitlevering moeten stoppen en hebben liever er werk van gemaakt om snel een vervangende fiets voor u als klant te organiseren.

Men moet begrijpen dat de transporteur betaald krijgt als hij (ook beschadigd) levert en een kwestie rond de beschadiging is dan later een zaak voor de verzekering en daar heeft hij dan geen "last meer van".

Echter staan wij bij een klant in voor de goede en tijdige levering en doen wij nu ook ons best om dit op te lossen.

Ook was er door het ongeval en de slechte communicatie bij de transporteur een zeer grote onduidelijkheid over welke fietsen (met welk ordernummer) nu eigenlijk beschadigd waren en welke niet. Dit was helaas een "puzzelwerk" en daarom konden wij een aantal klanten ook helaas niet meer op tijd verwittigen.

Echter heeft onze directie besloten om uit een andere levering met exact uw model en maat een nieuwe fiets als vervanging ter beschikking te stellen.

Dit is reeds ingepland en de aflevering van de beschadigde fiets is gestopt en er werd direct de nieuwe op transport naar u gezet.

Deze kan geleverd worden op dinsdag, 03-02-2015, waarbij u de tijd nog vrij kan kiezen (dat zal ik kunnen regelen). Misschien krijgen we het ook voor elkaar een levering op maandag, 02-02 mogelijk te maken, dit kan dan alleen in de ochtend (08.00-11.30 uur).

Dit is echt het beste wat wij zo snel kon regelen en ik hoop dat u ondanks teleurstelling tevreden zult zijn.

Hiervoor en voor uw hele ongemak kunnen wij u een financiële compensatie van Eur: 75,00- aanbieden.
Deze kan dan automatisch verrekend worden en u toekomen.

Echter is het ook geen probleem als u op grond van de vertraging uw bestelling wenst te annuleren, uiteraard zullen wij dit zonder problemen accepteren en u ook uw betalingen integraal (en direct) terugstorten.

U kan hierover nog beslissen, de nieuwe fiets heb ik alvast gereserveerd en op transport gezet naar u.

Nogmaals ook onze excuus voor de late verwittiging, maar dit is niet aan ons te wijten (ongeacht dat wij er wel de verantwoordelijkheid ervoor nemen) MAAR VOORAL wilden wij ook graag direct met een oplossing komen, en niet alleen "slecht nieuws".

En natuurlijk hebben wij ook alle begrip voor "klanten die klagen" en nemen daarom ook alles betreffende de klant-tevredenheid zeer serieus. Echter krijgen "die 25 klanten... die luidop roepen" ...meestal meer aandacht dan de andere 250.. die echter zeer tevreden zijn.

Dus het spijt ons uitermate dat " U " bij de zeer kleine groep klanten hoort, bij die nu echt iets mis is gegaan! Wij betreuren dit ten zeerste en zullen ons best doen om dit weer "recht te zetten" en u financieel te compenseren.

Met vriendelijke Groet,
VANESSA
Aangegeven dat ik hem dan maandag 02-02 wel zie verschijnen en eerst een track&trace wil hebben ;-)

Ik verwacht er niks van, is er maandag niks binnen dan mag mijn creditcardmaatschappij het oplossen.

Thomas30

Bericht door Thomas30 »

Ook zo'n mailtje gekregen vandaag en geen fiets. Maar duidelijk kenbaar gemaakt dat ik mn geld zsm terug wil. Ben benieuwd.
Heb bij Paypal de betaling laten escaleren in een claim.

natal

Bericht door natal »

Ik heb ook fiets besteld op 27 november 2014. Fiets zou gisteren (26-1-2015) geleverd worden. Ik was thuis de hele dag, geen fiets. Had outletmaxx24 gebeld naar Nederlands nummer, mevrouw geantwoorde dat zij inhoudelijk niet in mijn order kan kijken en dat ik beter een e-mail naar klantenservice moet sturen. Zo heb ik gedaan. Vandaag (27-1-2015) heb ik naar Belgisch telefoon nummer gebeld, hetzelfde verhaal.
Ik vraag me af of iemand per definitie iets heeft ontvangen van deze leverancier?

RoyB

Bericht door RoyB »

Ik heb de eigenaar van de site outletmaxx opgezocht op linkedIn..
Heb hem een bericht gestuurd of hij iets met het bedrijf te maken heeft en als hij niet de eigenaar is of hij weet wie de eigenaar is en hoe we in contact met hem kunnen komen..

Dit is zijn linkedIn [VERWIJDERD DOOR MODERATOR - GRAAG DELEN VIA PB] ga niet massaal berichtjes sturen. Misschien heeft hij er niks mee te maken en is hij ook slachtoffer..
Ik ben overigens nog een keer van plan om naar antwerpen af te reizen om wat adressen te bezoeken die worden aangegeven op de site.. :)..

RoyB

Bericht door RoyB »

Wellicht ten overvloede, maar dit is de reactie van webwinkelkeurmerk.

We hebben de samenwerking sinds enige tijd (16 december) verbroken. De reden daarvoor is dat we wat vraagtekens hadden bij de prijzen van de webwinkel in combinatie met de levertijd. We hebben echter nog geen klachten van consumenten ontvangen. Het lid was bij ons aspirant lid en nog geen volwaardig lid. Die samenwerking hebben we echter verbroken. Wij kunnen dus geen garanties geven met betrekking tot deze webwinkel.

Bovenstaande informatie kun je in iedergeval gebruiken bij geschil paypal.

===============
extra informatie van webwinkelkeurmerk
======
Ik heb het topic op Opgelicht.nl ook bekeken, de namen die naar genoemd worden alsmede het bedrijfsnummer is bij ons ook bekend. Via de inschrijving en data.be zijn nog diverse gegevens over het bedrijf te achterhalen.

De reden dat wij de samenwerking gestopt zijn, was ook de erg lange levertijd in combinatie met lage prijzen. Oplichters proberen namelijk veel klanten te bereiken, daarvoor zijn 2 ingredienten nodig:
- Of veel bestellingen in een korte termijn
- Of een lange levertijd zodat de argwaan pas later gewerkt wordt

Wij vertrouwen het bedrijf daardoor dus niet voldoende om de samenwerking voort te zetten. Wij hebben hiervan ook melding gemaakt bij diverse partijen zoals payment providers waarmee de webwinkel samenwerkte.

Ik zou je voor meer informatie aanraden om contact op te nemen met bijvoorbeeld Mollie en Paypal. Zij zullen zeker aanvullende informatie over de webwinkel hebben. Mocht oplichting blijken dan kunnen wij eventueel ook nog in wat aanvullende gegevens richting de politie voorzien, op dit moment mogen wij die echter nog niet verstrekken.

wodi

Bericht door wodi »

Rojin BVBA
Company Information:
Ijskelderstraat 12, Internal Postal Box 7
Antwerpen, Antwerpen, 2660 Belgium
+32-32322582
Tahsin Bildirici
Bestuurder
Davut Cakir
Bestuurder
George Wortelboer
Bestuurder

Davut cakir is op 23/10/2012 benoemd als zaakvoerder:
https://data.be/nl/doc/staatsblad/akte/ ... 0801821660

http://www.scamadviser.com/check-websit ... etmaxx.com
http://www.scamadviser.com/check-websit ... maxx24.com

1/de eerste geregistreerd website fietsen-outletmaxx.com is gecrasht. ip adres : 87.250.157.8 Nederland
en schijnt ook deze naam:

Name: Davut CAKIR en Dirk Beckers
Organisation: ROJIN BVBA
Telephone: 32228084425
Phone Type: geographic : Brussel BELGACOM
Email: [email protected]

2/ fietsen-outletmaxx24.com ip adres 87.250.157.8 Nederland. Dirk Beckers.

3/outletmaxx24.com Ip Address: 66.7.213.43 Orlando United States
Name: Tamara Erdogen
Organisation: Tamara Erdogen
Street: Square Meeûs 40
City: Brussel
State: Brussels
Postalcode: 1000
Telephone: 31251258370
Phone Type: geographic : Beverwijk, Nh KPN B.V
.............................................................................................................................

davut cakir en erdogan ,rojin zijn turks namen. davut cakir is bestuurder bij rojin bvba(+32-32322582)

dus ondanks alles zijn ze makkelijk te vinden.Ik heb paypal gebeld en ze hebben aan mij beloofd om de situatie te onderzoeken en bij meerdere klachten over de verkoper hebben ze recht voor om binnen 180 kalenderdagen alsnog een claim te openen. misschien helemaal niet nodig want mandag of uiterlijk dinsdag krijgen we onze fietsen.volgens venessa krijgen we extra aandacht.

mensen ons geld leegt nu ergens in turkeje.

rojin bvba is gewoon een schoonmakbedrijf en de rest is activiteit onder vergunnen want in Antwerpen bedrijf vergunning is beste breed

http://www.entre-vous.be/rojin-bvba-ser ... 60117.html

ik heb nooit een oplichter webshop met een keurmerk(eerste webwinkel keurmerk en nu voakeurmerk).
ik vraag me af hoe hebben ze de contributie afgerekend.
mandag fiets of politie bellen :evil:

m40

Bericht door m40 »

Afgelopen zondag fiets besteld en vandaag uit interesse gebeld wanneer levermoment zou zijn.
Nummer klantenservice gebeld (daadwerkelijk iemand gesproken) en ordernummer doorgegeven, zou zsm bericht krijgen.
Mail begint met: U heeft gelijk, terwijl ik alleen benieuwd was naar het levermoment..

Onderstaande mail in de avond ontvangen, daarna aangegeven 2-2-2015 de fiets te willen ontvangen, echter nu twijfel over de levering door alle gelezen berichten.
Wantrouwen in Outletmaxx24 ontstond door de onprofessionele mail.

Toch nog de naïeve hoop dat maandag mijn fiets wordt geleverd.

Ontvangen mail:

U heeft gelijk, ik heb uw order gecontroleerd en in der daad zijn er verkeerde mail-adressen en aflever-data "door elkaar heen" gegaan.. De oorzaak leg ik u niet in detail uit, maar het betreft een kleine 10-tal leveringen.

Mijn persoonlijke excuses voor alle ongemak! Dit mag natuurlijk niet gebeuren, ..

Ik heb alles nog eens gecontroleerd en vastgesteld dat uw bestelling echter voor de rest volledig in orde is.

Goed dat u toch even zelf het initiatief neemt en contact opneemt..

Ik kan NU onmiddellijk de levering in orde maken EN BEVESTIGEN voor:

02-02
03-02
04-02 -2015 / u kan een tijdvak (ca. 2 uur) kiezen tussen 06.30 t/m 20.00

Gelieve een van deze dagen en een tijdvak van voorkeur aan mij even laten weten.

Ik kan uw levering dan ook onmiddellijk inplannen en aan u bevestigen.

Voor deze ongemak is er een compensatie voorzien van Eur: 75,00 aan alle klanten met deze vergissing, die dan in mindering wordt gebracht op uw eindfactuur. Deze ontvangt u samen met de fiets.

U hoeft verder NIETS te betalen bij de aflevering. U ontvangt een opgemaakt eindfactuur samen met uw fiets en kan deze dan binnen 30 dagen voldoen via overschrijving.

Hopende dat ik u hiermee NU TOCH SNEL verder kon helpen en mocht u nog enige vragen hebben dan aarzelt u zeker niet om rechtstreeks contact met mij op te nemen.

Graag hoor ik van u nog uw voorkeur datum/tijd

Met vriendelijke Groet,
VANESSA

gniles

Bericht door gniles »

De mailtjes lijken op elkaar en zijn ook nét even anders, de redenen zijn ook anders

(transportschade, leveringen en data door elkaar...)

Ik zou er niet op hopen, maar ik snap niet wat het doel is van je de hele tijd warm houden.
Krijgen ze het paypal geld pas na een bepaalde tijd gestort ofzo?
Zoja, dan wachten ze misschien daarop en dan trekken ze de stekker eruit...

Ik heb ook nog even gevraagd wanneer ik een trackingcode kan ontvangen;

Geachte heer,

Geen probleem, u ontvangt ca. 24 uur voor de levering een SMS, + ca. 2 uur voor de levering een SMS, direct gekoppeld aan deze rit.
Dit is een speciale levering alleen met vervangende fietsen van ons en daar kan niets mis gaan, ook al moet de chauffeur nog eens langs.

De tracking-code zal u normaliter ook pas ca. zondag,maandag (a.s.) ontvangen, omdat het om een aparte levering gaat, maar ik zal het nog eens navragen voor u.

Zonder tegenbericht van mij blijft het gewoon bij deze informatie.

SORRY voor het ongemak en mocht er iets zijn dan laat u het mij even weten, ik help u graag verder.

Thomas30

Bericht door Thomas30 »

Hun Paypal account is al bevroren. Dus ze zullen vanuit die hoek weinig krijgen. Het enige doel is de boel rekken zodat ze maximaal aantal slachtoffers kunnen maken ,wat automatisch geld betekend. De rest houden ze warm met loze beloftes die ze toch niet na gaan komen. ;-)

Als je een fiets met Paypal wou betalen gaf de website aan "account restricted" , mailtje erachter aan whats happening?

Antwoord:

Code: Selecteer alles

Geachte,
Ten eerste onze excuses voor het ongemak met PayPal. Momenteel kan u NIET met PayPal afrekenen omdat wij naar een andere betaalprovider wisselen en ook voor de afrekeningen een ander "PayPal-account" zullen gebruiken.

Maar normaliter hadden de "Plugins" al geblokkeerd moeten zijn met een duidelijke vermelding voor onze klanten, maar hier was ons technisch personeel blijkbaar niet snel genoeg.

Echter is dit GEEN PROBLEEM voor uw bestelling. Deze order heb ik goed ontvangen en zal ik dan ook persoonlijk voor u in orde maken.

U zult dan vanavond daarover een bevestiging ontvangen, ook direct met een ingepland leverdatum.

Voor de afrekening stuur ik u gewoon een "pro-forma factuur" die u dan naar wens per overschrijving kan voldoen. Echter zal ik uw bestelling al als 'bevestigd' in het systeem zetten vanwege een snellere levering. Momenteel gaat dit zeer vlug en ik schat dat u uw fiets dan tegen de 31e jan. of 2e feb. kunnen in huis hebben.

Als compensatie voor de ongemakken zal ik er ook een kortingskode aanmaken voor u, ook al betaald u per "50/50-Deal".

Hopende dat ik u hiermee verder kon helpen en mocht u nog enige vragen hebben dan aarzelt u zeker niet om rechtstreeks contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke Groet,
VANESSA

RIGHT :oops:

Gesloten