LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

AEnn

Re: OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

Bericht door AEnn »

Ik heb me ook laten verleiden om op 18-12-2014 een fiets te bestellen bij Oulletmaxx24. Deze heb ik via I-Deal voor 50% aanbetaald (€299,80). De levering was geplant op 28-01-2015 tussen 8 en 11.30 uur, hiervoor natuurlijk de hele dag vrij genomen! Die morgen dus geen fiets ontvangen, wel heb ik die middag enkele malen gebeld met Outletmaxx en te horen gekregen dat klantenservice alleen via E-Mail te bereiken was! Dus gelijk gemaild en de andere dag een mail ontvangen met nieuwe leverdatum en €75,- korting, levering zou 02-02-2015 tussen 6.30 en 8.30 zijn! Die dag wederom geen fiets ontvangen! Sindsdien zijn ze telefonisch niet meer bereikbaar en reageerden niet op E-Mails. 03-02-2015 heb ik aangifte gedaan. En sinds 04-02-2015 is de site van Outletmaxx uit de lucht.

marco1953

Bericht door marco1953 »

Beste lotgenoten,

Toch opnieuw een sprankeltje hoop dat de oplichters kunnen worden ontmaskerd, gelet op de duidelijke link met de Belgische Rojin BVBA. Ik contacteerde zowel mijn eigen bank (AXA Belgium) als Keytrade Bank. De anti-fraudecellen van beide banken zijn met mekaar in contact gekregen en van de anti-fraudecel van mijn bank ontving ik zoëven volgend bericht:

"Geachte Heer,

Keytrade Bank is ondertussen op de hoogte van de oplichting.
De rekening bij hen staat op naam van “ROJIN BVBA – BTW 864.962.856).

De fondsen zijn niet meer beschikbaar op de rekening.
Keytrade heeft de rekeningen van voormelde firma laten blokkeren. Zij vragen mij hen een kopie van het PV van uw klacht bij de politie door te zenden."

Daaruit kan worden geconcludeerd dat Rojin bvba meerdere rekeningen heeft. Vermits zij als titularis van de rekening van Outletmaxx24.com zeker op de hoogte waren zit er een mogelijkheid in dat wij vooralsnog worden vergoed uit de tegoeden van de andere Rojin-rekeningen.

joch3m

Bericht door joch3m »

Dat lijkt goed nieuws, ik heb met de Keytrade bank ook contact gehad maar op mijn laatste email geen reactie nog gehad. Zal maar weer eens in de pen klimmen voor mijn 300 euro.
marco1953 schreef:Beste lotgenoten,

Toch opnieuw een sprankeltje hoop dat de oplichters kunnen worden ontmaskerd, gelet op de duidelijke link met de Belgische Rojin BVBA. Ik contacteerde zowel mijn eigen bank (AXA Belgium) als Keytrade Bank. De anti-fraudecellen van beide banken zijn met mekaar in contact gekregen en van de anti-fraudecel van mijn bank ontving ik zoëven volgend bericht:

"Geachte Heer,

Keytrade Bank is ondertussen op de hoogte van de oplichting.
De rekening bij hen staat op naam van “ROJIN BVBA – BTW 864.962.856).

De fondsen zijn niet meer beschikbaar op de rekening.
Keytrade heeft de rekeningen van voormelde firma laten blokkeren. Zij vragen mij hen een kopie van het PV van uw klacht bij de politie door te zenden."

Daaruit kan worden geconcludeerd dat Rojin bvba meerdere rekeningen heeft. Vermits zij als titularis van de rekening van Outletmaxx24.com zeker op de hoogte waren zit er een mogelijkheid in dat wij vooralsnog worden vergoed uit de tegoeden van de andere Rojin-rekeningen.

Willemdhondt

Bericht door Willemdhondt »

Hier ook 299,85 euro kwijt.
bij de politie in België pv laten maken en bij de bank ook pv overgezet.
Wel om verder mijn geld te recuperen vroeg de bank de soms van 30 euro administratie kosten.
en dan was het nog geen garantie dat ik het terug ging krijgen.
We hopen enkel hier.
Hou hier alles in de gaten en post wel indien meer info bij mij.

RoyB

Bericht door RoyB »

Inmiddels aangifte gedaan bij de politie.

Gelukkig wel mijn geld terug via PayPail.

Ik weet nu wel dat ik alle betaling alleen nog maar verricht doormiddel van Paypal.
Als ik dan niks binnen heb voor 40 dagen dan dien ik een claim in.. Ongeachte welke beloftes gedaan worden.
Inmiddels zijn de voorwaarde wel veranderd bij paypal en is de 45 dagen verhoogt naar 180 dagen.

Alleen maar goed nieuws naar mijn mening en is Paypal de meest veilige betaling voor consumenten die ik ken.
:D

daco

Bericht door daco »

Ook wij zijn helaas de dupe geworden van deze zaak. Begin december 2 fietsen besteld en via ideal betaald. Het is bij ons hetzelfde gegaan als bij de 'mede gedupeerden', klinkt allemaal heel bekend. Wat zijn de stappen die we nu het beste kunnen ondernemen? Aangifte via de Nederlandse politie hebben we al gedaan.

Timpie

Bericht door Timpie »

Zelfde verhaal: Giant racefiets gekocht via de 50/50 regeling. Nadien vriendelijk en langdradig mailverkeer om de zaak wat te rekken. Betaling via PayPal gedaan maar uiteraard was de geplande levering ook hier na de 45 dagen voorzien. Naast het financiële verlies is het ook zuur dat die oplichters mij 2 halve dagen verlof hebben gekost om thuis te zijn voor de voorziene DHL - levering.

Ik heb nu een geschil geopende bij PayPal (helaas +45 dagen) en bij ECC (betaling Visa). Klacht bij de politie heb ik heden nog niet neergelegd.

jehoen

Bericht door jehoen »

Ik heb op de website van fietsen-outletmaxx24.com een fiets gekocht en een week later bestaat de website en het mailadres niet meer. Gelijk aangifte gedaan bij de politie (online).

Het vervelende is dat mijn geld via ideal gestort is op de rekening van Mollie payments, die het doorgestuurd heeft naar fietsen-outletmaxx24.com. Nu zou je zeggen dat ik het geld terug kan krijgen van Mollie payments (rechtsgeldige organisatie), maar dat is dus niet het geval.

Nu een week later heb ik nog steeds niets gehoord van mijn aangifte bij de politie. Ook mijn bank (Rabobank) kan of wil niks doen, omdat ik betaald heb via ideal. Hoe moeilijk is het om achter de bankrekening van fietsen-outletmaxx24 te komen? Niet moeilijk lijkt mij zo. Het wordt zo wel makkelijk gemaakt voor oplichters!

Ik vind het vreemd dat als je via ideal betaald niet je geld terug kan krijgen. Kortom ik ben mijn geld (372,50 euro) kwijt en fietsen-outletmaxx24.com gaat er lachend vandoor.

Jeroen
Laatst gewijzigd door jehoen op 18-02-2015 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

RoyB

Bericht door RoyB »

Ideal zegt dat het de meest betrouwbare manier is van betalen.
Maar eigenlijk is ideal gewoon een bankoverschrijving. Kan ook gewoon iemand bangrekening nummer vragen en het bedrag overschrijven.
Als het misgaat ben je je geld gewoon kwijt. punt. niks aan te doen.. jammer maar helaas.

Het stoort me enorm dat consumenten hierdoor eigenlijk misleidt worden, want ook in programma kassa geven ze aan dat ideal veiliger is dan welk betaalmiddel dan ook.. Misschien is het veiliger ja.. maar je kunt net zo goed gewoon je geld overmaken op de bankrekening van betreffende persoon is net zo veilig en heeft niks te maken met consumenten bescherming..

Bij paypal kun tot 45 dagen (inmiddels verlengt naar 180 dagen) gewoon je geld terug vragen als iets niet geleverd wordt. Dat noem ik veilig betalen via internet!.

In iedergeval alle betalingen die ik doe gaan via paypal.. Die beschermt de consument wel!

joch3m

Bericht door joch3m »

Nog nieuws? Mijn aangifte is nog geen eens aangeraakt door de politie. Staat al een maand in de status "nieuw internet aangifte"

Thomas30

Bericht door Thomas30 »

Denk niet dat je er een terugkoppeling van krijgt. Vermoed dat er misschien tussen de 10 en de 40 aangiftes gedaan zijn zodoende zal het niet zo'n prioriteit hebben.

Jokekn

Bericht door Jokekn »

Zelfde verhaal:
Mollie weigert terug te betalen want claimen enkel tussenpersoon te zijn
Bank kan niets doen want het betreft online betaling
Aangifte gedaan bij politie maar geen nieuws
Ook ik heb geleerd dat betalen met creditkaart enige veilige manier is om online te betalen.
Ik zal mij alvast niet meer laten verleiden om te betalen via bancontact.

anicabello

Bericht door anicabello »

Ik heb klacht neergelegd bij de Lokale Politie en daarna de klacht doorgestuurd naarKeytradebank. Deze hebben op hun beurt klacht neergelegd!

Betreffende een eventuele terugvordering van (deels) uw geld, gezien het aantal slachtoffers en het politieonderzoek, kan Keytrade Bank zich nu niet uitspreken.
Keytrade Bank heeft zelf klacht ingediend onder het nummer BR.20.L4.006140/2015, wij nodigen u uit om dit nummer toe te voegen aan uw PV.
Met vriendelijke groeten

Philippe Fassin | Compliance Administrator – AML & Fraud Investigations | Keytrade Bank NV/SA
 Vorstlaan 100 Blvd. du Souverain, B-1170 Brussels
 +32(0)2 679 90 00  Complian[email protected]

Gesloten