Opgelicht via Booking.com

Plaats reactie
Joke60

Opgelicht via Booking.com

Bericht door Joke60 » 25-05-2018 21:48

Van de week werd ik opgelicht via Booking.com. Volgende week ga ik op vacantie en twee dagen geleden kreeg ik een app bericht van het hotel dat ik de prijs van de overnachtingen vooruit moet betalen. Deze oplichters beschikten over alle gegevens van mijn hotelboeking via booking.com. Het app bericht was getooid met de logo van het hotel. Ik ging dus het geld overmaken naar een bankrekening in Ierland. Een paar uur later kreeg ik twijfels en belde ik met Booking.com en ze bevestigden dat iemand die het niet had gemogen toegang kreeg tot mijn gegevens. Helaas kon ook de bank de betaling niet meer terugdraaien.
Volgens mij ben ik niet de enige die op deze manier is opgelicht. Ik heb wel wat gegevens van de oplichters (rekeningnummer in Ierland, telefoonnummer uit Spanje, ip-adres in de VS) maar aangezien het internationale charakter van de oplichting zal de politie het niet makkelijk hebben om achter ze aan te gaan. Wat zijn jullie ervaringen?

Debby1973

Re: Opgelicht via Booking.com

Bericht door Debby1973 » 24-09-2018 21:51

We hebben van de zomer geboekt bij booking.com .
Met de creditcard we keken vandaag op onze rekening.ze hebben 925 euro in Engeland bij een verhuur bedrijf onze gegevens gebruikt.
We hebben de bank meteen gebeld.
Ze vroegen meteen of we iets hadden gereserveerd met de creditcard bij booking.com.
Je gegevens zijn daar niet veilig daar .
Een hoop ellende

JeffreyN

Bericht door JeffreyN » 05-10-2018 21:41

Hallo! Ik ben deze zomer naar Thailand gegaan. Ik boekte al mijn hotels met booking.com. Tot de laatste week is dit goed bevallen. Wij wilden de vakantie in luxe afsluiten in een 4 sterren hotel. De foto's op booking.com waren fantastisch. Het zag er echt paradijselijk uit. Eenmaal in de accommodatie aangekomen troffen we helaas heel wat anders aan. Ten eerste werden wij een kwartier genegeerd door het personeel en vervolgens werd er heel verveeld gereageerd.

Vervolgens werden wij naar onze kamer geleid. Deze leek niet eens op de foto's van booking.com. De kamers waren onhygiënisch vies en beschimmeld. Er zaten gaten in de vlonders wat gewoon gevaarlijk was. Er zaten vlekken op de muren en in het beddengoed. Toen wij klaagden over de kamer kregen we een andere kamer die nog viezer was dan de vorige. Al met al waren we nog geen uur in het hotel. Wij werden uitgescholden door het personeel en belachelijk gemaakt. Ze vertelden ons dat de foto's van booking.com oude foto's waren en dat we maar pech hadden.

Dit accepteerden wij niet en we hadden foto's van de kamers gemaakt en hebben dit direct naar booking.com gemaild. Na veel telefonisch en mailverkeer kregen wij ons gelijk dat dit niet de normale gang van zaken was en dat wij in ons recht stonden om het geld terug te eisen. Booking.com zou dit voor ons oplossen en in gesprek gaan met de accommodatie. We hebben 3 weken niets vernomen van booking.com dus hadden we weer contact opgenomen. Nog steeds waren ze het met ons eens en we hadden nog steeds gelijk. Inmiddels zijn we vandaag de dag een maand verder en kregen we een compensatie van 15% van het totaalbedrag aangeboden. Dit deden ze omdat onze tevredenheid heel belangrijk was voor hun. Ik kan niet geloven dat een groot bedrijf als booking.com zo een klantonvriendelijk beleid heeft. Ik heb tijdens mijn vakantie geld moeten lenen om de reis af te kunnen maken.

Ons vertrouwen in dit bedrijf is diep gekelderd door de valse advertentie van een zogenaamd prachtig hotel. We stonden in een land aan de andere kant van de aardbol en we werden aan ons lot overgelaten. Vervolgens hebben we, ondanks dat we gelijk gekregen hadden, drie weken niets vernomen van booking.com en tot slot heb ik nooit mijn geld terug gekregen. Ik ben erg teleurgesteld dat dit de gang van zaken is voor zo'n groot bedrijf. Wij zijn opgelicht door deze mensen en hebben betaald voor iets wat wij niet gekregen hebben. Momenteel zoeken wij nog steeds naar een oplossing voor deze kwestie. Iemand tips?

Hans59

Bericht door Hans59 » 20-04-2019 11:51

Ik ben deze week gebeld door Rabobank die een vermoeden van fraude met mijn credit card had. Dit bleek gerelateerd aan de reserveringen van mijn reis welke ik met Booking.com had gemaakt.
Gelukkig heeft de Rabobank mijn credit card geblokkeerd.

Hoe veilig is Booking.com en worden mijn credit card gegevens beveiligd opgeslagen?

Plaats reactie