OPGELICHT slotenmaker-sleutelkoning.nl

Robin.L83

Re: OPGELICHT slotenmaker-sleutelkoning.nl

Bericht door Robin.L83 »

Hier nog een gedupeerde van slotenmaker koonings.

"Na (te laat) onderzoek gedaan te hebben ben ik achter uw bericht gekomen die mijn vermoeden helaas bevestigt. Ik heb zo'n 5 uur geleden in alle haast de eerste de beste slotenmaker gebeld en vooraf geen prijs besproken (stom). De jongen die mij hielp kwam ogenschijnlijk onschuldig over in doen en laten en had netjes een prijslijst bij zich. Echter toen alles eenmaal in gang was gezet ging het van kwaad tot erger; mijn slot kon niet open geflipt worden en moest uiteindelijk open geboord/gefreesd. Ik moest uiteindelijk 505 euro betalen en dat is zonder het plaatsen van een nieuw vergelijkbaar slot a 385. Dit heb ik afgewezen. De jongen die mij kwam helpen had geen bedrijfskleding aan maar wat leek een zelf in elkaar geflanste werktrui en de werkbus had geen logo's. Hij kwam tijdens zijn werkzaamheden wat onkundig over en heeft een paar keer moeten (video)bellen met zijn leidinggevende die ook onkundig klonk. Naar mijn inziens waren zij beiden van noord Afrikaanse origine. Ik heb een lijst met wat gegevens moeten invullen echter heb ik mijn handtekening niet geplaatst. Helaas heb ik wel al betaald zonder hier een bevestiging van te hebben gekregen. Ik had de mogelijkheid om contant te betalen of via pin zoals hij dit noemde. Dit was echter niets anders dan een directe overboeking naar een rekeningnummer die ik ook al niet vond matchen. Het gaat om dit rekeningnummer: NL94BUBQ2048560288. Sloten Service Noeny

Ik hoop dat u hier iets aan heeft".

Ik heb dit bericht verstuurd naar een verzameltopic op dit forum van slotenmakerholland.

Ik zoek dingen normaal altijd heel goed uit en had nooit gedacht dat mij dit zou overkomen.

tess.kuiper

Bericht door tess.kuiper »

Ik heb gisteren precies het zelfde mee gemaakt.. de eerste beste sleutel maker gebelt, jongen kwam op slippers. Na 15
Min bezig geweest en een nieuw slot rekende hij 635 euro.. en zou hij morgen terug komen om het lijstje er om heen te vervangen voor 350
Euro.. terwijl dit op internet 80 euro kost, ik heb hem afgebelt voor morgen. En werd gelijk geblokkeerd.. voel mij zo stom dat ik betaalt heb..

loodgieter

Bericht door loodgieter »

Allemaal even een paar keer op hun advertenties op Google klikken, dan maken ze enorme kosten en leren ze het misschien af (Google slotenmaker [random plaatsnaam] en je vindt er genoeg)

JV87

Bericht door JV87 »

Helaas ook opgelicht door deze partij.
In verband met een verstopte afvoer vanmorgen vroeg op zoek gegaan naar een loodgieter.
Na een aantal bekende partijen in mijn omgeving te hebben gebeld (die allen pas over een week tijd hadden) kwam ik bij het verder Googelen deze site tegen: https://loodgieter-smet.nl/loodgieter-rhenen51b5b2434/.
Gebeld en er kon iemand tussen 14.00u en 16.00u langskomen. Van tevoren heb ik geen prijsopgave gevraagd (wel moeten doen), ik was allang blij dat er iemand kon komen, want met een peuter in huis is een verstopte afvoer in de keuken erg onpraktisch. En zelf ontstoppen was helaas niet gelukt het weekend.

Eind van de middag kwam er inderdaad een man van mijn leeftijd (eind twintig, begin dertig) in een wit busje (zonder opdruk) en die ging aan de slag met een stofzuiger en ontstopper.
Hij kwam vriendelijk over en was beleefd. Het kwam ook over alsof hij wel graag wilde dat de afvoer het weer helemaal goed zou doen en vertelde van tevoren wat hij zou gaan doen (maar hij heeft het niet over kosten gehad).
Na ongeveer anderhalf uur was hij klaar. Hij haalde daarna een factuur tevoorschijn en tot mijn grote verbazing kruiste hij daar een aantal vakjes op aan waren bedragen van 100/200 euro bijstonden. Uiteindelijk kwam hij met een totaalbedrag van 508,20 euro (voor kleine anderhalf uur werk). Daarvoor had hij al de vraag gesteld of ik het bedrag met mobiel bankieren kon overmaken.
Achteraf had ik toen misschien op mijn strepen moeten gaan staan en moeten zeggen dat het bedrag te hoog was, maar zo scherp was ik toen even niet en als alleenstaande vrouw durfde ik het ook niet zo goed aan eerlijk gezegd.
Uiteindelijk het bedrag dus via internetbankieren overgemaakt (naar het bedrijf Lock Solutions, dat ik toen nog helemaal niet kende) waarbij hij ook nog even aangaf wel even te moeten zien dat ik het daadwerkelijk had overgemaakt.
Ik had toen al wel in de gaten dat ik opgelicht werd maar kon voor mijn gevoel ook geen kant meer op. En achteraf storneren lukt niet bij de ING omdat ik het zelf heb overgemaakt en het geen incasso betreft.

Dus bij deze een waarschuwing: dit bedrijf is dus ook niet te vertrouwen.
De gegevens van de factuur: Lock Solutions, KVK 69164614, BTW nummer B02238604925, IBAN: NL34RABO0349126402 en telefoonnummer 0640243678.

Ik weet dat de kans 0 is dat ik ooit nog wat geld terugzie, maar zijn er nog dingen die ik kan doen om het hen mogelijk wat lastiger te maken? Heeft aangifte doen zin? Of andere instanties benaderen?

loodgieter

Ze worden geraffineerder, zie https://feenstra-erkendeslotenmaker.nl/ (gevonden door te Googlen op 'slotenmaker utrecht')

In tegenstelling tot veel van dit soort sites - waar behalve een telefoonnummer vrijwel geen gegevens op staan - staat deze site juist vol met gegevens. Punt is echter dat iemand deze uit zijn duim gezogen lijkt te hebben.

Daar gaan we:

- KVK nummer 9875652 bestaat niet (KVK site meldt: "Een geldig KvK-nummer bestaat uit 8 cijfers.")

- Als adres is Australiëlaan 650, 3526 AB Utrecht, vermeld. Postcode 3526 AB is in werkelijkheid Australiëlaan 5 tot en met 42 (zie https://www.postcode.nl/zoek/3526ab ). Dit is ook de enige postcode die de Australiëlaan in Utrecht kent (zie https://www.postcode.nl/straat/70092/Australi%C3%ABlaan ). Nummer 650 bestaat helemaal niet.

- Het domein is pas geregistreerd op 24 oktober 2020, bij Cronon (waar veel van dit soort sites geregistreerd zijn). Zie http://sidn.nl/whois/?q=feenstra-erkendeslotenmaker.nl .

- De heer 'Klaas Verburg' is met reverse image search all over the internet te vinden, bijvoorbeeld hier http://www.tibercreekpartners.com/who-we-are/team/

Ik heb even wat screenshots gemaakt en het portret van de heer 'Verburg' bewaard, voor het nageslacht.

Afbeelding

Afbeelding

En zie voor de front page hier https://postimg.cc/dkzPHN9H (te groot om weer te geven als afbeelding)

Hieronder nog even een kopie van de gegevens bij contact:
Feenstra Slotenservice NSSG Holding B.V.
Patrick Feenstra (Eigenaar)
Klaas Verburg (Mede-eigenaar)

Australielaan 650
3526 AB Utrecht
Nederland

Kvk: 9875652
BTW: NL2536988642B02
Fax-Nummer: 00370228962
Klantenservice: 085 – 060 8998
Email: [email protected]

Edit: Het bedrijfspand heb ik ook nog even door google reverse image search gehaald, dan kom je in Hellendoorn uit: https://www.berghellendoorn.nl/2/projec ... n-den-berg

loodgieter

Dat van het btw nummer opzoeken kende ik nog niet, maar dat is zeker een mooie tool.

Johannesma

Bericht door Johannesma »

Als respons op het bericht van gwendalin (01-10-2020) wordt het wat duidelijker hoe 'men' te werk gaat:

De site https://desloten-maker.nl/ -- 085-0306009 (uit de lucht)
is nu geworden: https://budget-slotenmaker.nl/ -- 085-0603799
Praktisch dezelfde site, ook opgericht in 1998 door Hendrik van Loon, met dezelfde zogenaamde recensie van 'Nick-2 uur geleden.'
Met hetzelfde Certificaat van Bekwaamheid, waar je niet op kan klikken, want het bestaat niet.
Met hetzelfde zogenaamde ISO-certificaat 100 %...... en werken samen met... oa de politie. ALLES NIET WAAR.

Nogmaals: websites die zwart-op-wit dingen melden die niet waar zijn, dat ís toch fraude??

AMLC

Bericht door AMLC »

Wij zijn ook in zee gegaan met een malafide slotenmaker bende, en wilde het hier melden, ter waarschuwing :

De website van het bedrijf Feenstra (https://feenstra-erkendeslotenmaker.nl/ , telefoon 085-0608998) is fake. Let op: Het adres is een niet bestaand adres en de KvK nr in de website is ook vals. Het gaat hier om een criminele bende.

We hebben een van deze oplichters over de vloer gehad. De deur is onnodig kapot gemaakt, en de kosten waren absurd hoog.

RichardDenHoudijker

Bericht door RichardDenHoudijker »

Ik inmiddels op 31 -12 ook opgelicht door dit bedrijf

L Bleeker

Bericht door L Bleeker »

Ook wij zijn opgelicht door deze Tim,hij was ditmaal van 24-7 sleutelmaker in Amssterdam.hij heeft mijn buurvrouw 981,99 laten betalen,voor het vervamgen van een slot .het was gewoon dinsdag middag en hij is 14 minuten aan t werk geweest.ze kwamen met vier man in 2 caddy s.ze kwamen dreigend over.begrijp niet dat hier niets aan gedaan kan worden terwijl het zeer duidelijk om oplichting gaat om mensen van hun zuur verdiende spaar centjes af te helpen onder bedreiging.we hebben een melding gedaan bij de polite en fraude bestrijding.er lijkt echter niets wat je als gedupeerde kan doen en je geld terug krijgen kan je helemaal wel vergeten.deze boef moet gestopt worden!!

anita.zwaan

Bericht door anita.zwaan »

Hier hetzelfde verhaal. Achterdeur ging niet meer open, gebeld met het bedrijf no key bovenaan Google. Ze zouden afgelopen maandag om 9 uur hier zijn maar uiteindelijk kwamen ze om 5 uur. Eerst het slot uitgeboord en vervolgens kwam het verhaal dat ik een 3-punts sluiting nodig had die nog besteld moest worden.

Tot die tijd werd er een tijdelijk slot in gezet.

De rekening was totaal 2500 euro. De 3 punts sluiting moest 1300 euro kosten. Omdat ik in paniek raakte van het bedrag bood Tim aan om het dan maar via de verzekering te regelen, ze mochten hem bellen. Dan zou hij wel zeggen dat hij inbraaksporen op het defecte slot had gevonden.

Ik vond het geloofwaardig en heb betaald. Toen ik ging googelen op dit onderdeel kwam ik er al gauw achter dat ik opgelicht was door het zogenaamde bedrijf 24/7 veilig. Een nepfactuur op een gekopieerd vel papier. Ik heb er niets meer van gehoord.

de politie gaf aan niets voor me te kunnen doen omdat het een civiele zaak betreft.

Ik hoop dat we met een groep van gedupeerden alsnog aangifte kunnen doen.

Ik heb overigens vandaag gelezen dat Google besloten heeft de slotenmakers bende te verwijderen uit de commerciële zoekresultaten.

Zo komen ze gelukkig niet meer bovenaan te staan in Google.

Louisscc

Bericht door Louisscc »

Moderator: Dit – inmiddels verbannen – account is een spambot die op goedkope, opzichtige wijze reclame probeert te maken voor onderstaande slotenmaker, iets dat we de laatste weken regelmatig zien via verschillende accounts met Oekraïense IP-adressen.

Of het verstandig is om daadwerkelijk met deze slotenmaker in zee te gaan als diegene kennelijk zulke goedkope trucs nodig heeft, is dan ook maar zeer de vraag.

---
Ooit had ik ook een slotenmaker nodig en koos ik tussen Tim en een andere slotenmaker (securelocks.be/slotenmaker/genk)

Het is maar goed dat ik Tim niet heb gekozen en ik hoop dat er steeds minder van zulke mensen zullen zijn.

Frustikat

Bericht door Frustikat »

Zoals ook al iemand anders zei: ze bieden zichzelf ook aan als elektricien en loodgieter. Ik ben voor een bedrag van €3000 (!) opgelicht door deze bende. Politie wil niks doen. Het moet toch mogelijk zijn hun te stoppen? Kan er nou echt niks gedaan worden?

Illy

Bericht door Illy »

Frustikat schreef:
27-07-2021 08:40
Zoals ook al iemand anders zei: ze bieden zichzelf ook aan als elektricien en loodgieter. Ik ben voor een bedrag van €3000 (!) opgelicht door deze bende. Politie wil niks doen. Het moet toch mogelijk zijn hun te stoppen? Kan er nou echt niks gedaan worden?
Jeetje… vreselijk voor u.
Toevallig dit?

webwinkels-f24/https-ontstoppingsdienst ... 42296.html

Plaats reactie