LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Zonfly.nl

Jupiler

Re: Opgelicht door Zonfly.nl

Bericht door Jupiler » 10-07-2015 12:38

Dit kan eigenlijk toch niet waar zijn dat 100den mensen een reis boeken zonder enige garantie en/of verzekeringsdekking. Het is op een reissom maar enkele 10tjes meer, waardoor je dit soort problemen nooit zal overkomen.

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 10-07-2015 12:41

Ik heb geen mail ontvangen van [email protected]!
Het baart me zorgen dat zoveel persoonsgegevens in handen zijn van deze schurken!

NicoleWaanders

Bericht door NicoleWaanders » 10-07-2015 12:49

Het is toch vreemd dat deze e-mails verstuurd worden via een gmail account en dat de heer [verwijderd door moderator] zijn facebook (en vriendenlijst!) openbaar heeft staan.. Al zijn familieleden zijn gewoon te vinden via Facebook en wonen allemaal in Aydin.
Is het mogelijk om de afzender van [email protected] te achterhalen? Waarschijnlijk is dat iemand die zijn eigen straatje schoon probeert te vegen.

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 10-07-2015 13:00

Jupiler schreef:Dit kan eigenlijk toch niet waar zijn dat 100den mensen een reis boeken zonder enige garantie en/of verzekeringsdekking. Het is op een reissom maar enkele 10tjes meer, waardoor je dit soort problemen nooit zal overkomen.
Jupiler als
Een reisbureau niet verplicht is om
Zich aan te sluiten bij een anvr of sgr dan is een burger toch ook niet verplicht! En daarnaast vraag ik me af of je je geld wel krijgt in deze gevallen als je een verzekering hebt afgesloten.

hakan1973

Bericht door hakan1973 » 10-07-2015 13:06

Bijna iedereen die ik ken hebben via zonfly geboekt. Degenen die in december 2014 en/of januari 2015 hebben geboekt hebben tickets van triptime of cemtravel gekregen. Als je Cemtravel belt krijg je te horen dat de heen of de terugvlucht wat door hun wordt verzorgt wel betaald is.
MAAR BIJ TRIPTIME ZIE JE DAT DE TICKETS GERESERVEERD ZIJN MAAR NOG NIET BETAALD ZIJN. NA MAIL NAAR BEGS HEB IK DE FACTUUR GEKREGEN DAT ONZE TICKETS VOLDAAN ZIJN AAN TRIPTIME MAAR DAAR WIL TRIPTIME NIET OP ANTWOORDEN. MAIL VERSTUURD EN KRIJG VAN TRIPTIME GEEN ANTWOORDT. HOE KAN DIT.

SOYRAN

Bericht door SOYRAN » 10-07-2015 13:08

Ook wij zijn opgelicht 4 tickets retour Izmir van 8 aug. tot 23 aug. sun express gebeld maar helaas we staan niet op de lijst. Omdat we als gezin al 2 jaar niet op vakantie zijn geweest (gezondheids redenen) op nieuw tickets gekocht via arke :cry:

financieel behoorlijk gedupeerd. We gaan wel maar zal niet veel lol meer aan zijn zonder geld :twisted:

Ik zag trouwens nog een kranten artikel over betrokken zwendelaars

verwijderd door moderator

sony54

Bericht door sony54 » 10-07-2015 13:26

twee weken geleden geboekt en betaald. De volgende dag de tickets ontvangen. Ze waren toen al zeer moeilijk bereikbaar. A-fijn, alles ging tot vandaag goed. De vliegtuigmaatschaapij tot 3 keer toe gesproken, ons boeking bestaat niet, boekingsnummer is onbekend, en de rest natuurlijk ook. Sinds gisteren gemaild en gebeld, geen gehoor. A.s zondag moet er gevlogen worden..... gaat dus waarschijnlijk niet door!!!
En dit voor 20 euro goedkopere ticket :(

dupezonfly

Bericht door dupezonfly » 10-07-2015 13:30

Uit bericht van Hakan1973 en het Volkskrantartikel:

Het lijkt er op dat onderstaande bedrijven allemaal op naam van Behzat Unsal zijn/waren, waarvan de meeste failliet en allemaal gevestigd in Zaandam (niet ver van elkaar)......

1. Triptime
Routebeschrijving
2. Reisbureau
3.
4.
5. Adres: [verwijderd door moderator]

1. Begs International B.V.
Routebeschrijving
2. Reisbureau
3.
4.
5. Adres: [verwijderd door moderator]

2003:
Impekstur Reizen in Zaandam met telefoonnummer: [verwijderd door moderator]

2007:

West Travel B.V.. Sektör : [ Turizm Seyehat Acentaları ] ... [verwijderd door moderator]

West Travel B.V.
Sektör : [ Turizm Seyehat Acentaları ]
Peperstraat 147/1
Zaandam - - Hollanda
[verwijderd door moderator]

sony54

Bericht door sony54 » 10-07-2015 13:51

triptime net gesproken, niets aan de hand. Ze zijn toevallig wel in de zelfde buurt gevestigd.

jamine

Bericht door jamine » 10-07-2015 16:17

Fijn voor je sony54. Meer geluk dan ons

claudje1970

Bericht door claudje1970 » 10-07-2015 19:38

die schurk heeft zijn facebook foto veranderd. hahaha :D had foto al gedownload verwijderd door moderator

orhan

Bericht door orhan » 10-07-2015 21:31

ja mensen allemaal genaaid wat kunnen we doen behalve aangifte bij de politie ik heb vandaag weer een mail gehad van Zonfly door onbekend geadresseerde daar in staat twee namen en twee telefoon nummers ik zal de ontvangen mail hier onder plakken.
--------------------------------------------------------------------------
Eigenaar van Zonfly was tot 23 januari 2015 de heer verwijderd door moderator
Deze heeft tot deze datum boekingen aangenomen op de website van Zonfly en het geld op de rekening van BEGS international BV laten voldoen.
De boekingen heeft hij niet doorgeboekt bij de luchtvaartmaatschappijen
Op deze manier heeft hij liqiditeit (geld) opgebouwd welke hij later niet heeft gebruikt waarvoor deze bedoeld is.
Op 23 januari heeft verwijderd door moderator het bedrijf formeel verkocht aan de verwijderd door moderator
Vervolgens heeft de heer verwijderd door moderator zijn werkzaamheden achter de schermen doorgezet bij Zonfly en nieuwe boekingen aangenomen met Zonfly en betalingen laten verrichten op het rekeningnummer van Zonfly
De heerverwijderd door moderator is in de periode van 23 januari tot op heden enkel een formeel eigenaar geweest.
Alle activiteiten werden verricht door de heer verwijderd door moderator, echter als u Zonfly belde werd u zogenaamd door een medewerker van een callcenter te woord gestaan, wat niet het geval was.
De dame die zich Mirjam noemde heet werkelijk verwijderd door moderator, deze was ook onderdeel van het plan.
Het bedrijf was formeel in Hilversum gevestigd, echter als u het adres (verwijderd door moderator via Google Maps bekijkt of zelf bezoekt ziet u dat dit een achtergelaten woning is.
Hij was tot op de dag van het faillissement werkzaam op zijn kantoor in verwijderd door moderatorZaandam.
Het kantoor is leeggehaald op 7 juli 2015.
Kortom de heer verwijderd door moderatorheeft op een sluwe en doordacht manier het faillissement voorbereid, en dit was niet zijn eerste faillissement, zie link artikel hieronder.
Zie hieronder nuttige informatie en doe aangifte bij de politie.
Er zijn rond de 1500 enkele reizen verkocht met een gemiddelde ticketprijs van 175 euro.
1500 x 175 = 262.500 EUR is ongeveer het bedrag welke verwijderd door moderator en zijn netwerk achterover heeft gedrukt.

GSM verwijderd door moderator
Hij woont in Zaandam, je kunt elke Turkse koffiehuis binnenlopen en ze zullen je verder wegwijs maken als je om hem vraagt.
Artikel in het verleden over verwijderd door moderator
Is zogenaamd werkzaam in een andere sector, import export van producten

Zielig

Bericht door Zielig » 11-07-2015 00:01

İk zat in de lijst dat bilgen had geplaatst.
İk had het wel ergens in december 2014 geboekt.
Cem travel in Heerlen gebeld en alsnog mijn tickets ontvangen,
Maar dan alleen heen tickets dus GEEN retourvluchten.
Hier en daar gebeld en nergens kon ik mijn retourvluchten krijgen.
İs gewoon triest.

Musi

Bericht door Musi » 11-07-2015 00:14

Vandaag nogmaals.contact.opgenomen met de politie om aanvullende informatie te geven over mijn aangifte. Wat bleek dat mijn aangifte niet is terug te vinden in de systeem die ik inrinciepe online had gedaan. Werd doorverbonden naar een ander afdeling met het idee dat ik geholpen zou worden. En kreeg te horen dat ik het via de mail moet doen. Als het ware boeid het ze niet echt. De eigenaar die dit allemaal heeft gespeelt is inderdaad dhr verwijderd door moderator die op de facebook te zien is met zijn dochters. En zijn firma verwijderd door moderator. Veel succes mensen

jamine

Bericht door jamine » 11-07-2015 09:22

[verwijderd door moderator i.v.m. linken naar derden]

Plaats reactie