LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Zonfly.nl

Vakantieinhetwater

Re: Opgelicht door Zonfly.nl

Bericht door Vakantieinhetwater » 10-07-2015 00:59

Edmo schreef:
Germee schreef:Heel vreemd: 5 x diverse tickets geboekt via Zonfly. Daarvan 23 juni (2 boekingen) en 27 juni (1 boeking) prima gevlogen met Transavia.
Komende vlucht 1 augustus, tickets Transavia naar Amsterdam vanuit Turkije.......... nagevraagd bij Transavia: wij 2 staan "nog steeds op de lijst"............
Ook 11 augustus van Amsterdam naar Turkije sta ik nog steeds "op de lijst" van Transavia..............
Nu nog erachter komen of de laatste boeking voor 3 en 13 oktober (waarbij wij 2 personen bij Corendon zijn ondergebracht) nog steeds akkoord is ...............
WAT EEN belachelijke en schandalige toestand !! We sluiten ons graag aan bij diegenen die actie ondernemen. Houdt ons op de hoogte aub.
Wat mij bevreemd is dat Transavia aan heeft gegeven niet met Zonfly te werken en ook niet te hebben gewerkt.
Zie https://twitter.com/transavia/status/619116965769150464
Kunnen we ook aan de luchtvaartmaatschappijen vragen of ze wel zaken hebben gedaan met Begs international en tot wanneer?

dupezonfly

Bericht door dupezonfly » 10-07-2015 09:46

Helaas ben ik ook dupe van Zonfly. Kwam er gisteren 9-7-15 met grote schrik achter.
Ik had al lichtelijk mijn twijfels over de site, was eerste keer dat ik boekte via een niet erkende reisorganisatie, maar geen slechte ervaringen kunnen vinden en contact met klantenservice was beantwoord.

Gisteren online aangifte gedaan (moet ik nog naar politiebureau Hilversum?), nadat blijkt dat we niet geregistreerd staan bij Sunexpress en Transavia.

's Avonds opnieuw tickets geboekt bij Sunexpress zelf. Door het incident vertrouw ik dat zelf niet eens en ging mijn mailbox en e-tickets dubbel dubbel checken.
Het zal nog een tijdje duren voordat dit verwerkt is vrees ik....

Zal dit forum bijhouden en help graag mee het dossier op te bouwen, hopende de oplichters op te kunnen pakken!

M.deKoning

Bericht door M.deKoning » 10-07-2015 10:02

Ook wij zijn gedupeerde.

Hebben 3 weken geleden tickets geboekt om 23 juli met Sunexpress naar Izmir te vliegen.

Zowel telefonische als per email contact gehad met Sunexpress maar wij stonden ook niet op de lijst.

Voor veel geld het schip in gegaan en nog nieuwe tickets moeten boeken ook.

Ook wij willen er alles aan doen om te helpen. Aangifte hebben we al gedaan en rechtsbijstand is ingeschakeld. Daar gaan ze ook een dossier aanmaken.

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 10-07-2015 10:05

Na dit gebeuren roept iedereen dat je moet opletten op sgr en anvr. Echter als je losse tickets koopt worden deze niet vergoed! Mensen moeten niet zomaar wat roepen, ik vind dat de overheid de regels moet aanscherpen!!
Met name niet mogelijk maken om mensen nieuwe bedrijven te starten als ze meerdere faillisementen op hun naam hebben staan!

Ersin

Bericht door Ersin » 10-07-2015 10:12

Onderstaande heeft iemand neer gezet op http://www.goreviews :
“zonfly sahibinin ismi behzat unsal , cep telefonu
[persoonsgegevens verwijderd door moderator].sirketi ocak ayinda sattim palavrasina inanmayin,tamamen resmiyete dokulmus bir duzenbaazliktir. kendisi zaandam sehrinde yasamaktadir,kahvelerde kime sorsaniz size yerini gosterir. eigenaar van zonfly heet Behzat Unsal, zijn mobiel is
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]. verhalen dta hij het bedrijf in januari heeft verkocht aan een zogenaamde
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]g is enkel een formaliteit. een sluw doordracht plan is dit geweest. Hij woont in zaandam.”
Ik heb gebeld, neem niet op, Op FB heeft iemand een account met zo een naam en woont ook in zaandam.

dupezonfly

Bericht door dupezonfly » 10-07-2015 10:18

Vakantieinhetwater schreef:....., ik vind dat de overheid de regels moet aanscherpen!!
Met name niet mogelijk maken om mensen nieuwe bedrijven te starten als ze meerdere faillisementen op hun naam hebben staan!
Mee eens, en omdat dat nu het geval niet is, ben ik van mening dat deze zaak - zulke zaken - serieus en hard aangepakt moet worden!
Starten met onderzoek, via recherche, banken, wat dan ook....

dupezonfly

Bericht door dupezonfly » 10-07-2015 10:29

Ersin schreef:Onderstaande heeft iemand neer gezet op http://www.goreviews :
“zonfly sahibinin ismi behzat
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] , cep telefonu
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]sirketi ocak ayinda sattim palavrasina inanmayin,tamamen resmiyete dokulmus bir duzenbaazliktir. kendisi zaandam sehrinde yasamaktadir,kahvelerde kime sorsaniz size yerini gosterir. eigenaar van zonfly heet Behzat
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]. verhalen dta hij het bedrijf in januari heeft verkocht aan een zogenaamde leeuwenburg is enkel een formaliteit. een sluw doordracht plan is dit geweest. Hij woont in zaandam.”
Ik heb gebeld, neem niet op, Op FB heeft iemand een account met zo een naam en woont ook in zaandam.

Op FB staat een omslagfoto van een man met 2 dochters lijkt..... Weet niet... als hij zo doordacht is, laat ik dat niet staan op de omslag...

Ersin

Bericht door Ersin » 10-07-2015 10:32

Wel een beetje opvallend, op FB staat bij werk: zelfstandig

jamine

Bericht door jamine » 10-07-2015 10:55

Eigenaar van Zonfly was tot 23 januari 2015 de heer Behzat Unsal.

Deze heeft tot deze datum boekingen aangenomen op de website van Zonfly en het geld op de rekening van BEGS international BV laten voldoen.

De boekingen heeft hij niet doorgeboekt bij de luchtvaartmaatschappijen

Op deze manier heeft hij liqiditeit (geld) opgebouwd welke hij later niet heeft gebruikt waarvoor deze bedoeld is.

Op 23 januari heeft Behzat [verwijderd door moderator] het bedrijf formeel verkocht aan de heer Wilfred Sander [verwijderd door moderator]

Vervolgens heeft de heer Behzat [verwijderd door moderator]l zijn werkzaamheden achter de schermen doorgezet bij Zonfly en nieuwe boekingen aangenomen met Zonfly en betalingen laten verrichten op het rekeningnummer van Zonfly

De heer [verwijderd door moderator] is in de periode van 23 januari tot op heden enkel een formeel eigenaar geweest.

Alle activiteiten werden verricht door de heer Behzat Unsal, echter als u Zonfly belde werd u zogenaamd door een medewerker van een callcenter te woord gestaan, wat niet het geval was.

De dame die zich Mirjam noemde heet werkelijk Meryem, deze was ook onderdeel van het plan.

Het bedrijf was formeel in Hilversum gevestigd, echter als u het adres [verwijderd door moderator] via Google Maps bekijkt of zelf bezoekt ziet u dat dit een achtergelaten woning is.

Hij was tot op de dag van het faillissement werkzaam op zijn kantoor in [verwijderd door moderator]te Zaandam.

Het kantoor is leeggehaald op 7 juli 2015.

Kortom de heer Behzat Unsal heeft op een sluwe en doordacht manier het faillissement voorbereid, en dit was niet zijn eerste faillissement, zie link artikel hieronder.

Zie hieronder nuttige informatie en doe aangifte bij de politie.

Er zijn rond de 1500 enkele reizen verkocht met een gemiddelde ticketprijs van 175 euro.

1500 x 175 = 262.500 EUR is ongeveer het bedrag welke Behzat [verwijderd door moderator]l en zijn netwerk achterover heeft gedrukt.

GSM Behzat [verwijderd door moderator]

Hij woont in Zaandam, je kunt elke Turkse koffiehuis binnenlopen en ze zullen je verder wegwijs maken als je om hem vraagt.
Artikel in het verleden over Behzat[verwijderd door moderator]

GSM Wilfred Sander [verwijderd door moderator]

Geen vaste woon- en verblijfplaats.

Is zogenaamd werkzaam in een andere sector, import export van producten

Deze mail kreeg ik vandaag

Memet

Bericht door Memet » 10-07-2015 11:17

Ik ben ook opgelicht door zonfly ik zou 12 jullie vertrekken ,maar helaas via Facebook ben ik achter gekomen en ben meteen naar schiphol gereden en nagevraagd ,helaas ik was niet geregistreerd heb aangifte gedaan en nu is het wachten. Naam van de oplichter is B.[verwijderd door moderator] Dit is wat ik gehoord heb of het waar is???

Gencer

Bericht door Gencer » 10-07-2015 11:18

ik heb dezelfde mail ook net ontvangen, heb het maar voor de zekerheid doorgestuurd naar de politie. Wel vreemd dat dit bericht ook afkomt vam [email protected]. Van het zelfde emailadres heb ik dus gisteren een mail gehad dat ze failliet zijn.

jamine

Bericht door jamine » 10-07-2015 11:45

Zeker vreemd. Ik heb het ook doorgestuurd naar de politie, opgelicht.nl en naar red mijn vakantie
Laatst gewijzigd door jamine op 10-07-2015 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ANO GD

Bericht door ANO GD » 10-07-2015 11:50

Ik heb ook hetzelfde mail en brief ontvangen.hoop dat de politie achteraan gaat!!!

Edmo

Bericht door Edmo » 10-07-2015 12:08

Vakantieinhetwater schreef:
Edmo schreef:
Germee schreef:Heel vreemd: 5 x diverse tickets geboekt via Zonfly. Daarvan 23 juni (2 boekingen) en 27 juni (1 boeking) prima gevlogen met Transavia.
Komende vlucht 1 augustus, tickets Transavia naar Amsterdam vanuit Turkije.......... nagevraagd bij Transavia: wij 2 staan "nog steeds op de lijst"............
Ook 11 augustus van Amsterdam naar Turkije sta ik nog steeds "op de lijst" van Transavia..............
Nu nog erachter komen of de laatste boeking voor 3 en 13 oktober (waarbij wij 2 personen bij Corendon zijn ondergebracht) nog steeds akkoord is ...............
WAT EEN belachelijke en schandalige toestand !! We sluiten ons graag aan bij diegenen die actie ondernemen. Houdt ons op de hoogte aub.
Wat mij bevreemd is dat Transavia aan heeft gegeven niet met Zonfly te werken en ook niet te hebben gewerkt.
Zie https://twitter.com/transavia/status/619116965769150464
Kunnen we ook aan de luchtvaartmaatschappijen vragen of ze wel zaken hebben gedaan met Begs international en tot wanneer?
Het gaat er om wanneer je hebt betaald en naar welk rekeningnummer.

haranka

Bericht door haranka » 10-07-2015 12:30

Helaas hebben wij ook geboekt bij Zonfly. Afgelopen woensdag werd ik gebeld door de "heer" [verwijderd door moderator]l, dat ik donderdag 09 juli nieuwe tickets zou ontvangen, omdat Zonfly "failliet" was verklaard. Verder dus niets aan de hand vlgs de "heer" [verwijderd door moderator]l. Tot op heden geen nieuwe tickets ontvangen. Zowel Zonfly als de "heer" [verwijderd door moderator]l zijn telefonisch of per e mail niet bereikbaar. Vanmorgen gebeld met de vliegmaatschappij (Sunexpress). Wij staan niet geboekt voor onze vlucht en onze betaling is niet ontvangen. Kortom.... wij zijn ook bedrogen.
Ik begrijp niet dat deze oplichters nog met zichzelf kunnen leven, bah!! Heb er geen woorden voor.

Plaats reactie