LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Zonfly.nl

Joopie012

Re: Opgelicht door Zonfly.nl

Bericht door Joopie012 » 09-07-2015 14:27

BEGS International BV is een dochter van Sey Holding BV. Dit bedrijf is gevestigd aan
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Hassaniser

Bericht door Hassaniser » 09-07-2015 14:30

Ook ik ben helaas opgelicht. Ik kreeg gisteren (9-7) ook een e-mail van [email protected]. Ik vraag me echt af wie deze mail heeft verstuurd.... Ik ben meteen gaan zoeken op het www en vond uit dat Zonfly door Dhr. W.S.
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] wordt/werd gerund.
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] Telefoons worden niet opgenomen en e-mails worden niet beantwoord. Ik vond gister (zoals ik plaatste op GoReviews) de registratie van de website: http://whois.domaintools.com/zonfly.com. Ook blijkt onze vriend een geregistreerd leerbedrijf te hebben gehad met z'n ZonFly: http://mijn.ecabo.nl/zoeken/Leerbedrijf/Index/9759186. Goed; leuk allemaal; inmiddels zijn er meerdere mensen achter deze informatie gekomen. Begs International B.V. IS volgens mij ZonFly / LongFly en een dochteronderneming van Sey Holding B.V. http://drimble.nl/bedrijf/zaandam/16319 ... al-bv.html. Toen ik gisteren vroeg in de middag het nummer belde dat staat vermeld bij Sey Holding https://plus.google.com/117225015926338 ... l=nl&hl=nl, kreeg ik een 'zo op het gehoor 'aardige' jongeman aan de telefoon. Hij vertelde me dat op 1 januari 2015 ZonFly (Begs) niet meer onder zijn bedrijf vielen. Alle vluchten geboekt vóór 1 januari zijn nog op de normale manier ingeboekt. Deze mensen moeten kunnen vliegen. Hij vertelde verder zelf ook gedupeerd te zijn... Ook zei hij (en dat wist ik al) dat ZonFly niet direct bij Airlines boekt, maar bij Touroperators. Verder 'stuurde ik hem een SMS met de vraag wie er achter ZonFly zit / zat en hij stuurde me een SMS terug met de naam W.S.
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] Ik vroeg hem naar het telefoonnummer van WSL en hij meldde dat de hij onbereikbaar is (wat klopt, want ik heb hem ook tig keer geprobeerd te bellen). Mijn mening is dat onze gemeenschappelijke vriend
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] ons geld heeft gepakt, valse tickets heeft gestuurd en niks geboekt bij de touroperators. Bij eerdere boekingen gedaan bij hem, kreeg ik altijd een PNR-nummer en bij m'n boeking in mei 2015 niet... Zelf heb ik via het internet aangifte gedaan bij de politie. Van Pegasus Airlines kreeg ik een antwoord dat de namen van de mensen die ik heb ingeboekt, NIET op de passagierslijst staan en SunExpress meldde me hetzelfde. Tsja, daar sta je dan! Weg centen en waardeloze tickets! Het gaat hier om een bedrag van 1000+ EUR. Echt BOOS :oops: :evil: Ik hoop dat deze knakker snel wordt opgepakt, maar naar ons geld kunnen we zeker fluiten! Oja, ik wil niemand beledigen of erbij betrekken die er niks mee te maken heeft, maar in een oud mailtje vond ik de naam N. Beijers; maar misschien is dit slechts een stagiaire geweest o.i.d.....

Germee

Bericht door Germee » 09-07-2015 14:56

Heel vreemd: 5 x diverse tickets geboekt via Zonfly. Daarvan 23 juni (2 boekingen) en 27 juni (1 boeking) prima gevlogen met Transavia.
Komende vlucht 1 augustus, tickets Transavia naar Amsterdam vanuit Turkije.......... nagevraagd bij Transavia: wij 2 staan "nog steeds op de lijst"............
Ook 11 augustus van Amsterdam naar Turkije sta ik nog steeds "op de lijst" van Transavia..............
Nu nog erachter komen of de laatste boeking voor 3 en 13 oktober (waarbij wij 2 personen bij Corendon zijn ondergebracht) nog steeds akkoord is ...............
WAT EEN belachelijke en schandalige toestand !! We sluiten ons graag aan bij diegenen die actie ondernemen. Houdt ons op de hoogte aub.

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 09-07-2015 15:15

Mensen begrijpen jullie nou niet dat Wilfred
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] een dekmantel van Sey holding/ Begs international is. Alle betalingen zijn overgemaakt op een rekeningnummer t.n.v. Begs international!
En als Begs niks te maken heeft met dit gebeuren, waarom zijn de telefoonnummers uitgeschakeld???

Hassaniser

Bericht door Hassaniser » 09-07-2015 15:31

Als dat zo is, dan vind ik het vreemd dat ik op dat mobiele nummer dat bij Sey Holding vermeld staat, keurig te woord ben gestaan..... Maar O.K, stel dat je gelijk hebt, hoe kunnen we Sey Holding aanpakken? Iedereen loopt de deur plat in Hilversum (bij een Studentenhuis), maar waarom dan niet bij Sey Holding B.V? :shock:

bilgen

Bericht door bilgen » 09-07-2015 15:37

Beste mensen,

In aanvulling op mijn eerdere bericht kan ik jullie ook mededelen dat de retourvluchten van de passagiers in de genoemde lijst ook geboekt zijn. Dus jullie kunnen ook zeker zijn van je retourvlucht :

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 09-07-2015 15:48

bilgen schreef:Beste mensen,

In aanvulling op mijn eerdere bericht kan ik jullie ook mededelen dat de retourvluchten van de passagiers in de genoemde lijst ook geboekt zijn. Dus jullie kunnen ook zeker zijn van je retourvlucht :

Hoe kan je dat met zekerheid zeggen? Wat is jouw bron?

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 09-07-2015 16:03

Ik ben opgelicht door Zonfly. In mei 10 tickets geboekt voor oktober en vanmorgen ineens dat vreemde mailte van Zonfly failliet.

G.Gun

Bericht door G.Gun » 09-07-2015 16:17

We kunnen er niks meer aan doen. Allemaal opgelicht. Ik zou volgende week met mijn familie op vakantie gaan.
Werk je een jaar lang hard en spaart ervoor wordt je opgelicht. Nadat ik een mail heb opvangen heb ik direct sunexpress gebeld. Er is nog nooit een reservering gemaakt, tevens de e tickets bleken ook nep te zijn.

Gisteren heeft mijn broer een telefoon gehad van Begs BV ofzo iets, hij heeft hem meegedeeld dat Zonfly ongeveer 4 maanden geleden is overgenomen door een ander oplichter. Dus degenen die voor deze data hebben geboekt krijgen alsnog een nieuwe ticket toegestuurd. Ten minste dat is aan mijn broer gezegd. Zijn er nog andere mensen die zon telefoontje hebben gekregen?

Verder is aan mijn broer doorgegeven dat ik niet op de lijst stond ivm late boeking. Dus ik weet niet hoe betrouwbaar dit.

Moderator
Site Admin

Bericht door Moderator » 09-07-2015 17:09

Aantal berichten verwijderd. Reden: dit forum is bedoeld voor gedupeerden, niet voor (links naar) derden.

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 09-07-2015 17:48

G.Gun schreef:We kunnen er niks meer aan doen. Allemaal opgelicht. Ik zou volgende week met mijn familie op vakantie gaan.
Werk je een jaar lang hard en spaart ervoor wordt je opgelicht. Nadat ik een mail heb opvangen heb ik direct sunexpress gebeld. Er is nog nooit een reservering gemaakt, tevens de e tickets bleken ook nep te zijn.

Gisteren heeft mijn broer een telefoon gehad van Begs BV ofzo iets, hij heeft hem meegedeeld dat Zonfly ongeveer 4 maanden geleden is overgenomen door een ander oplichter. Dus degenen die voor deze data hebben geboekt krijgen alsnog een nieuwe ticket toegestuurd. Ten minste dat is aan mijn broer gezegd. Zijn er nog andere mensen die zon telefoontje hebben gekregen?

Verder is aan mijn broer doorgegeven dat ik niet op de lijst stond ivm late boeking. Dus ik weet niet hoe betrouwbaar dit.
G.gun vind je het niet vreemd dat je een telefoontje krijgt van begs? Als ze er niks mee te maken hebben waarom worden bepaalde mensen gebeld?

ANO GD

Bericht door ANO GD » 09-07-2015 17:50

Ook ik ben belazerd,ik heb ze voordat ik ging boeken paar dagen gemaild en vragen gesteld ze hadden overal een antwoord op.call center gebeld en een dame gesproken die zeker van alles sprak.dus ik boeken maar had eerlijk gezegd al spijt nadat ik geboekt had.emotioneel in elkaar gezakt natuurlijk.ben echt stom geweest om via internet een boeking te doen.van de keurmerken wist ik niets af anders had ik het helemaal biet geboekt dit is ook een ervaring.heb alle mails en ook online aangifte gedaan en de ing gebeld alleen bij de bank konden ze niets meer doen.vind het zo *** dat me geld weg is..hoop dat er wat uit zal komen maar denk het eerlijk gezegd niet.het is makkelijk hier een oplichter te zijn zeg.dus voortaan niemand vertrouwen en 2 keer nadenken voordat je iets gaat doen...

ANO GD

Bericht door ANO GD » 09-07-2015 17:50

Ook ik ben belazerd,ik heb ze voordat ik ging boeken paar dagen gemaild en vragen gesteld ze hadden overal een antwoord op.call center gebeld en een dame gesproken die zeker van alles sprak.dus ik boeken maar had eerlijk gezegd al spijt nadat ik geboekt had.emotioneel in elkaar gezakt natuurlijk.ben echt stom geweest om via internet een boeking te doen.van de keurmerken wist ik niets af anders had ik het helemaal biet geboekt dit is ook een ervaring.heb alle mails en ook online aangifte gedaan en de ing gebeld alleen bij de bank konden ze niets meer doen.vind het zo *** dat me geld weg is..hoop dat er wat uit zal komen maar denk het eerlijk gezegd niet.het is makkelijk hier een oplichter te zijn zeg.dus voortaan niemand vertrouwen en 2 keer nadenken voordat je iets gaat doen...

Ayse

Bericht door Ayse » 09-07-2015 18:07

Ik ben ook opgelicht door Zonfly.nl
Vandaag ben ik hier achter gekomen doordat ook ik een mailtje ontvangen heb waarin staat dat ze failliet zijn. Ik heb gebeld met sunexpress, waar ik 4 augustus mee zou gaan vliegen en het blijkt dat het reserveringsnummer dat op mijn tickets staat helemaal niet bestaat en mijn naam nergens voorkomt op de passagierslijst.
Inmiddels heb ik ook contact gehad met het Juridisch loket en mijn rechtsbijstandsverzekering, maar het blijkt dat ze niks kunnen doen omdat Zonfly.nl niet aangesloten is bij de ANVR en/of de SGR.
Het enige wat ik kan doen is aangifte doen bij de politie werd mij verteld. En vragen om een voeging in het strafproces.

Johan k

Bericht door Johan k » 09-07-2015 18:08

24 juli tot 4 augustus zouden wij als gezin op vakantie gaan.
4 x tickets geboekt alles al thuis liggen en betaald en klaar voor vertrek (dus niet).
Wij staan voor alles open en willen graag samen werken met alle slachtoffers.

Gr johan

Plaats reactie