LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Zonfly.nl

Hic

Re: Opgelicht door Zonfly.nl

Bericht door Hic » 08-07-2015 20:32

Ook ik heb vandaag de e-mail ontvangen dat ze failliet zijn, dus dat we eigenlijk gewoon opgelicht zijn. Ik ben zo boos! Onze vlucht is pas de 28ste. Ik vind het erger voor de personen die helemaal op Schiphol moesten ondervinden dat hun boeking niet bestaat. Is er geen een organisatie die hiermee kan helpen. Is het gewoon eigen schuld dikke bult?! Iedereen werkt hard gedurende het jaar om te genieten van een welverdiende vakantie, er zijn zoveel gedupeerden!

anoniem123321

Bericht door anoniem123321 » 08-07-2015 21:24

[quote="Ersin"]Ik heb in februari 2015 4 tickets geboekt voor mijn gezin. Heb mijn tickets gekregen met boekingsnummer. In het begin leek alles gewoon goed. Tot dat ik een bericht zag op FB. Ik heb geprobeerd om contact te krijgen met zonfly, maar net als iedereen, geen resultaat. Ik heb de vluchtmaatschappijen ( Sun Express & Pegasusu )direct gebeld en gevraagd of er reserveringen stonden onder onze namen. De medewerkers meldden dat hij/zij helemaal niks kon vinden onder onze namen, boekingsnummer en telefoonnummer. Ik heb overal naar gebeld geen resultaat. Ik ben bij twee reisbureaus geweest en zij meldden dat ik verder niks kon doen en dat ik mijn geld kwijt ben. OPLICHTERS. 1 jaar lang gewerkt & gespaard en alles kwijt. Ik hoop dat deze man vervolgd en gestraft zal worden. *** ***”
Aantal gegevens gevonden van Zonfly. Ik heb met de gegevens niks kunnen bereiken. Misschien kan iemand anders ons helpen. ( Peter R de vries Help Help ). :evil: :twisted:

verwijderd door moderator

Sinds gisteren 7 juli komen er bij ons gedupeerden langs ons studentenhuis gezien op zonfly ons adres staat.
Zij kregen een mail waarin stond dat zonfly failliet is.

Echter woont die meneer al 2 maanden niet meer op dit adres. Wij begrijpen de frustratie van de gedupeerden mensen. Echter kunnen wij u helaas met geen enkele informatie helpen gezien wij ook niet weten waar hij nu verblijft.
Wij adviseren dan ook om de moeite te besparen bij ons te vragen waar Wilfred is. Wij hebben geen idee. Zelfs de politie weet het niet.

We hadden ook op geen enkele wijze contact met deze meneer, hij was toen hij hier woonde ook maar sporadisch aanwezig. De politie is al langere tijd naar hem op zoek en is vaak bij ons aan de deur geweest toen hij nog bij ons ingeschreven stond (zonder succes). Om welke reden ze langs kwamen weten we niet precies.

Het enige wat ik kan doen is u doorverwijzen naar politiebureau Hilversum om aangifte te doen.
Helaas is dit alle informatie en het enige waar we u mee kunnen helpen.

Wij hopen dat u zaak zal worden opgelost.

P.S. Ersin zou u er voor kunnen zorgen dat kapelstraat 10 wordt verandert in verblijf onbekend?
Zodat mensen niet alle moeite doen om langs te komen en wij ze moeten teleurstellen dat we zijn verblijfplaats niet weten.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door anoniem123321 op 09-07-2015 13:13, 8 keer totaal gewijzigd.

NCH

Bericht door NCH » 08-07-2015 21:32

22 maart 2015 gekocht 4 tickets , vandaag gebeld :schiphol,corendon,aangifte gedaan , overal klacht ingediend .
ik zou vrijdag vliegen grote teleurstelling .

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 08-07-2015 21:56

Hier ook iemand opgelicht! Opmerkelijk dat ze de mail waarin enkel een zin staat dat ze failliet zijn niet via @zonfly.nl hebben gestuurd, maar via een Gmail account. Kan iemand het IP-adres achterhalen? Is dit überhaupt mogelijk?
Ik heb in ieder geval aangifte gedaan!
En zo goedkoop waren de tickets ook nier, dus het kwam wel geloofwaardig over...

anoniem123321

Bericht door anoniem123321 » 08-07-2015 22:01

Vakantieinhetwater schreef:Hier ook iemand opgelicht! Opmerkelijk dat ze de mail waarin enkel een zin staat dat ze failliet zijn niet via @zonfly.nl hebben gestuurd, maar via een Gmail account. Kan iemand het IP-adres achterhalen? Is dit überhaupt mogelijk?
En zo goedkoop waren de tickets ook nier, dus het kwam wel geloofwaardig over...
Er zijn een groepje van 3/4 jongere personen bij mij langs geweest die 'vermoeden' dat hij de website / het bedrijf heeft overgekocht.

Maar dit is ook slechts een vermoeden.
Laatst gewijzigd door anoniem123321 op 09-07-2015 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 08-07-2015 22:42

anoniem123321 schreef:
Vakantieinhetwater schreef:Hier ook iemand opgelicht! Opmerkelijk dat ze de mail waarin enkel een zin staat dat ze failliet zijn niet via @zonfly.nl hebben gestuurd, maar via een Gmail account. Kan iemand het IP-adres achterhalen? Is dit überhaupt mogelijk?
Er zijn een groepje van 3/4 jongere personen bij mij langs geweest die 'vermoeden' dat hij de website / het bedrijf heeft overgekocht, en het bedrijf toen al failliet was. En dat in principe zonfly / begs international er dus in principe niks mee te maken hebben.

Maar dit is ook slechts een vermoeden. En een van de mogelijke scenario's.
Hoe kom je aan deze info? Best inside info. Valt Zonfly.nl onder Longfly of Begs international b.v.? Is mij niet duidelijk....

Musi

Bericht door Musi » 08-07-2015 23:08

Ik ben ook opgelicht en heb aangifte gedaan ik denk dat dit geen nut heeft omdat politie dit soort zaken niet serieus neemt. Op internet heb ik gezocht maar informatie. Naar mijn bevindingen is de site onder de naam zonfly.nl de echte eigenaar begs international bv [Verwijderd door moderator]

anoniem123321

Bericht door anoniem123321 » 08-07-2015 23:47

@bilgen. Aangifte doen bij politie Hilversum. Bekijk 2/3 berichten terug.
Laatst gewijzigd door anoniem123321 op 09-07-2015 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

anoniem123321

Bericht door anoniem123321 » 08-07-2015 23:54

Musi schreef:Ik ben ook opgelicht en heb aangifte gedaan ik denk dat dit geen nut heeft omdat politie dit soort zaken niet serieus neemt. Op internet heb ik gezocht maar informatie. Naar mijn bevindingen is de site onder de naam zonfly.nl de echte eigenaar begs international bv in zaandam westzijde 33
Hoe weet jij dat de politie dit niet serieus neemt?
Ik begrijp je frustratie en de politie waarschijnlijk ook, maar het heeft weinig zin de politie half de schuld te geven.
Feit is wel hoe meer aangiftes hoe urgenter een zaak zal worden.
De politie zal onder anderen dit forum waarschijnlijk ook nakammen. Als er dan allerlei verwijten naar de Politie wordt gedaan zal dit niet helpen.

Bovendien zijn er pas vanaf gister mensen bij ons aan de deur geweest, dus het speelt nog niet zo lang (denk ik dan).

P.S. zoals eerder vermeld! heeft bij ons [verwijderd door moderator] aankloppen geen zin, Wilfred woont niet meer in ons studentenhuis, en we weten niet waar hij verblijft.

bloempje66

Bericht door bloempje66 » 09-07-2015 00:19

anoniem123321 schreef:@bilgen. Aangifte doen bij politie Hilversum. Bekijk 2/3 berichten terug.

En @ de vraag waarom we dit vermoeden. Onder andere omdat je als bedrijf niet via een gmail adres mailt.
Op de website staat [email protected] niet [email protected] oid.
Nou ik heb gewoon mail van zonfly zelf: Van: "zonfly" <[email protected]>

dus die hebben er echt wel mee te maken. Of BEGS INTERNATIONAL BV ermee te maken heeft weet ik niet, maar die zijn wel eigenaar geweest en hebben ook al in 2007 een bedrijf gehad wat failliet ging. dat heette zonplan.nl , toeval?! google maar

Vakantieinhetwater

Bericht door Vakantieinhetwater » 09-07-2015 00:23

Is het wel Wilfred, want een beetje Googlen en je komt uit op Begs international b.v. Daarnaast heb ik gevonden dat de voorganger van Zonfly.nl zonplan.nl is geweest. Als je zonplan zoekt in KVK kom je weer uit op Begs international b.v. Om de zoveel jaar failliet raken om de belasting te ontduiken zeker!!! En mensen zoals wij duperen!!!
Heeft iemand een poging gewaagd om t adres in Zaandam van Begs te bezoeken?

Musi

Bericht door Musi » 09-07-2015 00:25

Hoe ik dat weet is omdat er geen nederlandse wetgeving momenteel bestaat voor dit soort dingen dit zei de politie tegen mij dus niemand hoeft zich aan een bepaalde voorwaarde te voldoen om vliegtickets en dergelijke dingen online te verkopen. Wilfried is een of andere junk waar op ze de bv op zijn gestart in januari, de hoofdbron is sey holding die zich ook op de zelfde vestigings adres bevind als De begs international bv [verwijderd door moderator][/b. Deze holding runt naar min idee de bv onders de naam zonfly longfly en dergelijke en ieder bedrijf is op een ander persoon die niet traceer baar is. Bedrijf kan nooit zomaar verkocht worden wat ik net las als het ware terwijl het al faillet is. De notaris zal bij de verkoop de de benodigde papieren en overname balans opvragen en voor het overdrag vragen ze erbij dat het bedrijf niet in staat voor faillesement is. Buiten dat om zal voor de overige schade de oude eigenaar verantwoordelijk moeten zijn.

anoniem123321

Bericht door anoniem123321 » 09-07-2015 00:36

Vakantieinhetwater schreef:Is het wel Wilfred, want een beetje Googlen en je komt uit op Begs international b.v. Daarnaast heb ik gevonden dat de voorganger van Zonfly.nl zonplan.nl is geweest. Als je zonplan zoekt in KVK kom je weer uit op Begs international b.v. Om de zoveel jaar failliet raken om de belasting te ontduiken zeker!!! En mensen zoals wij duperen!!!
Heeft iemand een poging gewaagd om t adres in Zaandam van Begs te bezoeken?
Er zijn zo veel scenario's mogelijk. Niemand kan wat met zekerheid zeggen.
Misschien is het nog mogelijk te zoeken waar het bankrekening nummer naar leidt?
Als dit enkel Wilfred betreft weet je dat hij de enige is. Gaat het naar ontraceerbare bronnen is het een een of andere geraffineerde bende die zijn identiteit gebruikt, of hem misschien afperst? Het kan allemaal.

Anyway, hier nog een ander 'forum' [verwijderd door moderator] Maar het handigste lijkt me dat iedereen op dit forum blijft.

Musi

Bericht door Musi » 09-07-2015 01:44

Nog een reactie dan maar. Ik heb mijn ticket via ideal betaald en op de afschrijving zie je stichting escrow ice pay staat en daarna nl34deut0499438906 dit rekening nummer. Nu heb ik hiernaar gezocht en blijken er nog meer sites te zijn waar spulletjes en acties worden verkocht maar niet word geleverd onder de naam groupdeal.nl dit is de zelfde oplichter die goed bezig is.

anoniem123321

Bericht door anoniem123321 » 09-07-2015 02:29

zie volgende pagina
Laatst gewijzigd door anoniem123321 op 09-07-2015 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie