LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Zonfly.nl

Leo Ophof

Re: Opgelicht door Zonfly.nl

Bericht door Leo Ophof »

Ook ik wil melden dat wij met 3 tickets zijn opgelicht. In maart via internet gekocht.

M .Ophof

Alican

Bericht door Alican »

Het is onzin dat Behzat niet schuldig is aan deze oplichterij.
Hij heeft ongeveer 10 jaar geleden met imprxtur dezelfde gein uitgehaald.
Hij is ook door zijn kennisen op het matje geroepen en gedreigd met klikken bij de politie.

Trap niet in de smoesjes van Behzat Ünsal uit Zaandam Brandaris

Adem

Bericht door Adem »

Wat gaat er nou eigenlijk gebeuren? Hoe meer ik er aan denk des te meer ik naar zaandam wil gaan zodra die klojo terug is om hem vervolgens te verhoren. Zoveel mensen gedupeerd kan ik niet verwerken in mijn hoofd.

Kunnen de banken al het geld niet bevriezen? ik bedoel, hij kan toch niet alles contant opnemen???? Banken kunnen toch communiceren met elkaar? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn???

marcellewijnand

Bericht door marcellewijnand »

In mei van dit jaar had ik 9 Vliegtickets gekocht via http://www.zonfly.nl om met Corendon naar Dalaman te vliegen. Op 8 juli in de ochtend ontving ik een vreemde email dat Zonfly failliet zou zijn. Op mijn mails en telefoontjes naar Zonfly kreeg ik geen enkele reactie. Daarna met Corendon gebeld omdat het een vlucht van hun betrof. Zij zijn intern op onderzoek gegaan en vonden onze reservering niet terug op de door Zonfly aan ons bevestigde vluchten.
Via de KvK uitgevonden dat Zonfly een handelsnaam is van Longfly. Een eenmanszaak op naam van Leeuwenkamp, Wilfred Sander.

Direct aangifte gedaan bij de politie. Het nummer van deze aangifte is: 150708-172923416. Verder gemeld bij:
Fraudemanagement van SNS ([email protected])
SIM van ABN AMRO (020 - 628 86 88)
http://www.opgeletopinternet.nl
http://www.fraudehelpdesk.nl.

Betrokken banknummers:
NL35SNSB0907870155 bij de SNS Bank t.n.v. verwijderd door moderator
NL25ABNA0831167793 bij de ABN t.n.v. verwijderd door moderator

adschilten

Bericht door adschilten »

1 - Op welke datum heb je het geld overgemaakt voor de tickets?
1-6-2015 2 personen, we zouden 14 sept vliegen t/m 10 oktober Amsterdam Antalya sunexpress

2 - Op welk rekeningnummer is het geld overgemaakt?
NL34 DEUT 0499 4389 06 via ideal, afgeschreven op 1-6-2015.

Op afschrift ING-rek staat:
Naam: Stichting Escrow Ice Pay
Omschrijving: znfly101484765 1150
Tegenrekening 499438906
Mutatiesoort Internet bankieren
Mededelingen
Naam: Stichting Escrow Ice Pay
Omschrijving: znfly101484765 1150
000404310737 T5JI7Q ZonFly
Kenmerk: 01-06-2015 14:13 1150000
404310737
IBAN: NL34DEUT0499438906

3 - Welk bedrag is er overgemaakt?
436 euro

4 - Heb je eerder zaken gedaan met zonfly.nl en is dat toen goed verlopen en zo ja, wanneer was dat?
Nee

Johan k

Bericht door Johan k »

Zoals ik al eerder melde op de site zijn wij ook opgelicht voor 4 tickets bedrag 1462 euro.vertek 24 juli 2015 terugkomst 4 augustus 2015 Turkije izmir.
Donderdag 09-07-2015 gebeld voor afspraak te maken om aangifte te doen politie bureau den bosch,dit om dat iedereen word verzocht aangifte te doen.
Woensdag 15-07-2015 kan ik terecht 19.30 om aangifte te doen bij politie den bosch,vandaag 14-07-2015 krijg ik telefoon van politie den bosch ivm mijn aangifte die ik wil komen doen tegen zonfly 15-07-2015.
Wat word mijn gevraagd of ik morgen nog wel langskom wegens mijn aangifte tegen zonfly,dit omdat ik de enigste ben in den bosch met aangifte tegen zonfly.
Ik zeg tuurlijk hoezo,nou omdat ik (politie den bosch ) niet kan garanderen of we er iets mee doen.
Ik antwoord alle gegevens en stukken heb ik voor je dus het lijkt mijn niet moeilijk voor jullie (politie)om hiermee aan de slag te gaan.
Word mijn verteld door politie omdat het maar 1 aangifte is van mijn bij politie den bosch ,er niet of weinig mee gedaan word waarschijnlijk.
Dus al met al zeg ik als je als enigste bent of je hebt maar 1 aangifte te doen bij politie kan je het beter niet komen doen ,omdat het dan te weinig is.
Vandaag maar via internet aangifte gedaan en ga morgen ook na mijn afspraak politie den bosch.
Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben met politie.en of weet iemand nog raad hoe verder,want ons vertrouwen gaat zo helemaal weg op deze manier nu we zijn opgelicht en we niet echt serieus worden genomen of er wel of niet iets met onze aangifte gaat gebeuren.

Gr Johan

anoniem123321

Bericht door anoniem123321 »

@johan k. Is het niet mogelijk dit op een of andere manier via internet bij politiebureau hilversum te doen.. Daar zijn als het goed is de meeste aangiften binnen..

Edmo

Bericht door Edmo »

Als je bent opgelicht via internet, waarbij je hebt betaald en niks hebt mogen ontvangen dan wordt je verzocht om online aangifte te doen https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... ting/stap1

Sinds oktober 2010 hebben we bij de politie het LMIO (Landelijk Meldpunt Internet Oplichting). Sinds die tijd zouden ze op elk politiebureau inmiddels wel moeten weten dat je aangifte mag doen via internet, zodat alle aangiftes op één punt binnenkomen.
Dus geen aangifte op het bureau in Den Bosch, Hilversum of welke stad dan ook. Online aangifte doen is de juiste wijze.

Voorheen kon je aangifte doen op het bureau en had je geluk als iemand je aangifte oppakte en ermee aan de slag ging. Een onderzoek opstarten kost tijd en geld. Om te voorkomen dat er bij de politie meerdere onderzoeken worden opgestart over dezelfde zaak, waarbij men niet wist dat men elders in het land ook al met dezelfde oplichter bezig was zijn ze begonnen met het LMIO.

Men heeft daar in één klap een overzicht met alle info, waarbij men sneller kan handelen. Dat heeft voordelen voor de politie en de gedupeerden. Echter niet voor oplichters.

De politie in Den Bosch kan voor alsnog niet zien hoeveel aangiftes online zijn gedaan en daarbij loop je het risico dat ze om bepaalde redenen niks met je aangite doen. Volgens de procedure die destijds is afgesproken zouden ze je dus gewoon moeten verwijzen naar het online aangifte doen.

Edmo

Bericht door Edmo »

Adem schreef:Wat gaat er nou eigenlijk gebeuren? Hoe meer ik er aan denk des te meer ik naar zaandam wil gaan zodra die klojo terug is om hem vervolgens te verhoren. Zoveel mensen gedupeerd kan ik niet verwerken in mijn hoofd.

Kunnen de banken al het geld niet bevriezen? ik bedoel, hij kan toch niet alles contant opnemen???? Banken kunnen toch communiceren met elkaar? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn???
Dacht je dat oplichters het geld op de bank lieten staan?
Oplichters sluizen het geld gelijk door of nemen het gelijk op om zo iedereen buiten spel te zetten.
Laat de politie gewoon haar werk doen en ga niet zelf eigen rechter spelen, want dan trek je zelf uiteindelijk aan het kortste eind.

Johan k

Bericht door Johan k »

Bedankt voor de info,ook ik heb aangifte gedaan via politie online.
Ben benieuwd of we nog wat te horen krijgen en of hoe verder.

Gr johan

claudje1970

Bericht door claudje1970 »

Het zou gaan over 600.000 Euro, staat in een Turkse krant
http://www.sabah.de/internetten-bilet-magdur-etti

lydia14

Bericht door lydia14 »

Ja ook wij in totaal 5 personen opgelicht met tickets in totaal een bedrag van 1500,00 geen kattepis toch.
heeft in april 4 tickets geboekt en nog een extra in juni dus 5x.
het rare ervan is dat ik verleden jaar en dat jaar ervoor ook al geboekt had van zonfly ken wel meer mensen die een losse ticket daar kochten is altijd goed gegaan behalve nu meneef had zeker geld nodig en dacht dat zo binnen te kunnen halen
wij zouden 11 augustus vertrekken dus kwamen er nu bijtijds achter degene die nu op schiphol staan en denken op vakantie te gaan komen bedrogen uit heel erg geld kwijt vakantie kwijt enz.
Heb wel aangifte gedaan maar ik denk dat het geld weg is.
maar als je niks doet gaat net gewoon door is niet de 1e keer dat dit gebeurt.

Suat

Bericht door Suat »

claudje1970 schreef:Het zou gaan over 600.000 Euro, staat in een Turkse krant
http://www.sabah.de/internetten-bilet-magdur-etti
In het artikel zegt Aydin Bayka (voorzitter vereniging Turske reisbureaus) dat "vliegmaatschappijen die zoveel passagiers van Nederland [naar Turkije] vliegen geen personeel inzetten voor het controleren van reisbureaus. Een reisbureau gebruikt de naam van een vliegmaatschappij en verkoopt zo maandenlang tickets, maar koopt in feite maar een stuk of vijf tickets bij die vliegmaatschappij." Hij zegt verder dat hierdoor voor het duperen niet alleen de burger en het reisbureau, maar ook de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.
Voorts staat in het artikel dat mensen die zijn gedupeerd sinds vier dagen op Schiphol een actie zijn gestart om hun recht te verkrijgen.

enomisone

Bericht door enomisone »

Doordat mijn dochter ziek was heeft ze zonfly een mail gestuurd of zijn haar ticket om kon boeken naar een week eerder. Kreeg een mail binnen dat er nog een mogelijkheid was voor haar en haar dochtertje. Kostte 140 euro. Oke doe maar. Ze vertrok dan 12 juli i.p.v.19 juli. Wat een drama om dan er achter te komen dat ze was opgelicht.
Pegasus Airline doet er ook geen bal aan om zijn naam te zuiveren. Het enigste wat we kregen te horen was..................Gooi die ticket maar in de prullenbak want wij kunnen er niets mee. Als ik een bedrijf had als Pegasus liet ik mijn naam niet door het slijk halen en deed dan ook aangifte.........................

jamine

Bericht door jamine »

Bericht van de politie gehad. Gaan een strafrechtelijk onderzoek starten. Dus mensen doe aangifte

Gesloten