LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mysaveaccount.com ervaring?

Unknown01

Re: mysaveaccount.com ervaring?

Bericht door Unknown01 »

Hi allemaal,

Ik heb meerdere keren om het adres gevraagd want er is mij geadviseerd (consuwijzer) om naast de emails ook een brief te sturen. Zij willen natuurlijk geen adres geven omdat ze weten dat er juridische stappen tegen ze wordt genomen. Echt triest van ze.
Tegen het incassobureau heb ik ook gezegd ik ga niet betalen. Zij konden mij het adres van mysaveaccount ook niet geven omdat ze die niet hebben. Heel vreemd!
Het incassobureau zal waarschijnlijk aanmaningen sturen, dan maar via het incassobureau mysaveaccount voor de rechter slepen.

Laat je aub niet intimideren. Jullie reacties doen mij goed, samen staan we sterk!

red.one

Bericht door red.one »

Ook ik heb/ben deze fout begaan :(
En ook dezelfde mail gehad met "Omdat wij als buitenlandse bedrijf geen fysieke vestiging hebben zijn wij niet verplicht om een KvK nummer te vermelden.
Daarom vallen wij onder andere wetgeving wat betreft kvk en btw. "
Maar dan wel het volgende op de factuur vermelden
BTW: NL812881267b01 (Ongeldig BTW nummer)
KVK: 24484046 (nummer van Callassist B.V.)
Wel even een Whois gedaan maar verder als een postbus ergens in Rotterdam kom ik ook niet.
Ik snap het niet meer..............................
Blijven mailen maar.

herman56

Bericht door herman56 »

idd ja callassist bv. en als je even op internet gaat surven over callassist kom je helemaaaaal terecht in Turkije. ze bestaan niet eens in Nederland dus maar oplichten vanuit Turkije en als je dan slecht over de Turken praat ben je aan het discrimineren. nou wat is dit dan? een of ander kutbedrijf die ons land probeert op te lichten.

nu jullie toch in Turkije zijn besodemieter je eigen volk daar! wij gaan hier werk van maken tot jullie de deuren gaan sluiten!

Unknown01

Bericht door Unknown01 »

Hi allemaal,

Ik heb met juridisch loket gebeld, en ze zeiden zelf als je na 7 dagen afmeld, maar binnen 14 dagen dan kunnen ze je niks maken ondanks de bandopname. Ook het feit dat ik meerdere malen heb aangegeven waaraan ze niet voldoen (geen btw, kvk of vestigingsadres) staan ze zwak.
Een incassobureau gaat echt niet voor €90 zijn bed uit en heeft trouwens toestemming van een rechter nodig om beslag op je spullen te leggen.
Het is wel duidelijk dat mysaveaccount geen rechter gaat inschakelen aangezien ze niet in hun recht staan en de boel belazeren.De negatieve publiciteit is ook niet in hun voordeel. Ze was zo aardig om mysaveaccount te google en vertrouwde het zelf ook niet.

Het zijn de mensen die zich geïntimideerd voelen door mysaveaccount/incassobureau en denken laat me snel dat geld overmaken, zo komen ze aan hun geld en gaan ze door met hun malafide praktijken.

Laat je dus vooral niet intimideren, ook niet door de aanmaningen.
Er is mij gewoon geadviseerd om dit alles te negeren, want ze kunnen je niks maken. Ik zal ze ook echt nooit meer mailen.

Geef je melding trouwens door aan het fraudehelpdesk.nl
Zodat zij ook hiervan op de hoogte zijn.

Gr.

red.one

Bericht door red.one »

Nu blijkt het kvk en btw nummer van MK business te zijn, volgens hun dan.
Dus een btw nummer wat niet bestaat en een kvk van een in Turkijke gevestigd callcenter, zijn van MK business.
Die met een totaal ander nummer in het kvk register staan.
KVK 08223350

Is dit onlogisch of snap ik het gewoon niet........ :roll:

Champ83

Bericht door Champ83 »

Geachte mevrouw Butter,

Wij hebben al uw vragen netjes beantwoord.

Nogmaals:
Omdat wij als buitenlandse bedrijf geen fysieke vestiging hebben zijn wij niet verplicht om een KvK nummer te vermelden.
Daarom vallen wij onder andere wetgeving wat betreft kvk en btw.
Wij opereren niet alleen in Nederland maar ook in Belgie en Duitsland.

Hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Selin Vera

Dit sturen ze iedere keer. Echter geven ze nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat nou hun adres is.
En IDD ze moeten een titel gaan halen bij de rechtbank om beslag te mogen leggen. Mag toch aannemen dat een rechtbank een fraudeleus bedrijf geen titel geeft.
Ook is het volgens mij nog steeds zo als zij een zakelijke rekening openen in NL ze verplicht zijn een inschrijving te hebben van KVK anders kun je niet eens een zakelijke rekening openen. Maar na meerdere keren vragen om hun rekeningnummer geven ze hier ook geen antwoord op.

Maar goed betalen ga ik toch niet. Heb gister wel een brief ontvangen dat ik moet betalen. In een witte envelop zonder bedrijfsgegevens. Beetje raar. Maar we wisten al dat het oplichters zijn. Had ook nog mail gestuurd naar de
incassoservicedesk maar die moeten nog antwoorden.

We zullen zien wie hier de langste adem heeft. :lol:

red.one

Bericht door red.one »

Standaard mail die iedereen krijgt, ik had precies hetzelfde antwoord gekregen.
Inmiddels ook al een email gestuurd naar het Europees consumenten centrum, aangezien hun niet uit Nederland opereren (volgens hun zeggen dan)
En is het plaatsen van verkeerde btw en KvK gegevens geen economisch delict ?
Maar wel inmiddels een vriendelijk mailtje gehad dat ik nog 14 dagen had om het bedrag te voldoen, anders wordt het verhoogd. :lol:

Denali

Bericht door Denali »

Hoi,

Een paar weken geleden ben ik gecontacteerd door iemand van MySaveAccount. Er werd mij iets verteld in de trant van dat mijn vader iets had gewonnen waardoor hij kassakorting zou krijgen op producten bij allerlei winkels. Mijn vader is onlangs overleden, dus toen ze hem noemden, ben ik, van mijn stuk gebracht, maar akkoord gegaan met het verzoek om mijn rekeningnummer door te geven. Ik kreeg de mail na een paar dagen. Ik was niet geïnteresseerd en heb verder geen actie ondernomen. Maar hier stond inderdaad helemaal niets in over de bedenktermijn.

Echter, daar ik hier al een slecht voorgevoel over had, heb ik tijdens de bandopname nog specifiek aan de medewerkster gevraagd of er automatisch geld van mijn rekening zou worden gehaald. Zij vertelde mij dat dit absoluut niet het geval was, en dat ze na een week verplicht zijn om het rekeningnummer uit het systeem te halen. Niet één keer heeft zij mij in klare taal verteld dat er geld van mijn rekening af wordt gehaald als ik geen e-mail terugstuur voordat de bedenktijd voorbij is.

Ik heb alle reacties doorgelezen, en voel me nu toch wel weer wat opgeluchter. Ik ga ook niet betalen, en als ze het geld toch van mijn rekening halen, zal ik het bedrag storneren en meteen een blokkade plaatsen. Bedankt! Ik hoop dat we er met z'n allen uitkomen. :P Is iemand al van dit stel parasiterende portemonnee-graaiers afgekomen?

dokterdrea

Bericht door dokterdrea »

Mijn man is inderdaad benaderd door MySaveAccount, maar er werd bij gezegd dat je het binnen een week kon annuleren, dus dat heb ik gedaan. Ik heb me wel eens een Nationale Autokaart aan laten smeren en dat was ook geldverspilling. Dat er geen telefoonnummer of KvK-nummer bij stond en ik er ook niet van overtuigd was dat ik het bespaarde geld daadwerkelijk terug zou krijgen van MSA, heeft mij doen besluiten ervan af te zien. Nu ik al deze klachten zie, ben ik daar heel blij om!

Nu zijn we beiden benaderd door iets soortgelijks: Final Dealz. Zij zouden een mail sturen met informatie. Die mail hebben we nooit ontvangen, maar vandaag kregen we wel bericht dat ze binnen acht dagen gaan incasseren! Ik heb een mail teruggestuurd dat ik van dit soort praktijken niet gediend ben en dat ik geen toestemming geef voor de incasso. Doen ze het toch, dan laat ik het terugboeken. Ook heb ik mijn man gevraagd voortaan maar gewoon nee te zeggen...

tevszz

Bericht door tevszz »

dus ik ben ook erin getrapt? ben gisteren gebeld door een Mevrouw heel aardig, en die vertelde ook dat ik enquete had ingevuld. ik dus niet meer weten wanneer. Maar dacht ach zal wel. daarnaast zei ze dat ik een reis naar turkije had gewonnen 2 personen T.A.V van 800 met hotel en vliegreis. En moest alleen luchtvaartbelasting betalen. dus ik dacht yes en direct me moeder gezet. Maar vertrouwde het niet dus ik kwam bij jullie uit Opgelicht.nl en lees ik alle slechte verhalen. Nu de vraag aan jullie moet ik het echt niet vertrouwen en zo snel mogelijk afzeggen?

Unknown01

Bericht door Unknown01 »

@dokterdrea bedankt voor de tip. Ik heb de website van final dealz bekeken en het is gewoon precies hetzelfde als mysaveaccount alleen bieden ze wat anders aan (zelfs de lay out van de website ziet er hetzelfde uit). Echt een oplichters zijn het.

@tevszz als ik jou was zou ik mij zsm afmelden nu het nog kan. Tegen mij zeiden ze ook ik zal een vliegticket krijgen. Maar het is zo onwerkelijk want ik betaal eenmalig €49,95 en heb dat account me hele leven maar krijg wel een ticket van €800,-
dus dan zou iedereen een account maken want het account hoef je in principe niet te gebruiken en die vliegticket heb je mooi voor 49,95 gekocht :wink:

Anti_Webwinkels

Bericht door Anti_Webwinkels »

Wat leuk van de oplichters ze proberen mensen op een andere manier op te oplichten omdat het met mysaveaccount niet is gelukt. :)

Ze denken dat ze slim zijn vieze buitenlanders ga je eigen volk maar oplichten. Telkens met een andere naam op de markt komen eerst mysaveaccount en dan final dealz. Mensen laat je zelf aub niet oplichten door deze mensen. Wanneer komt dit op tv? We moeten wat doen voor dat ze verder gaan met mensen oplichten. Ik snap nog steeds niet dat mensen met hun mee gaan. Hoe dom kan je zijn voor € 49 krijg je een turkije trip? Geloof je het zelf?
Trouwens heb nog wat gegevens van ze gevonden voor de mensen die de hen niet kunnen bereiken. (See also the older comments) call assist of zo. Het is wel turkse gegevens.

Callassist.nl
Sahabiye mah, Yıldırım cad, Güllübahce iş merkezi 21-B
Kocasinan/KAYSERİ
P: 0352 222 61 40

Schorpioentje73

Bericht door Schorpioentje73 »

Hallo,
Ik werd deze middag opgebeld door een heel vriendelijke dame, die perfect Nederlands sprak.
Ze wist met ook iets te vertellen over een enquëte dat ik had ingevuld, en dat ik daarom de kans kreeg om mij te registreren om zo geld terug te verdienen op aankopen.
Ik zei dat ik het niet vertrouwde, maar ze wist er haar steeds goed uit te praten.
Ik kreeg ook een reis naar Turkije aangeboden, ter waarde van 800 euro, maar uiteraard enkel als ik het contract zou aangaan. Ik zei dat ik niet snapte, dat ze voor een contract van 95 euro, zomaar een reis van 800 euro konden schenken.
O maar dat was maar aan een paar personen, en ik had geluk.
Ik zeg sorry, maar ik heb vliegangst, en mij krijg je ten eerste niet op een vliegtuig, en al zeker niet naar Turkije, ben geen voorstander en al zeker niet met al die terreurtoestanden.
Dat begreep ze, dan mocht ik een weekend met de boot naar Engeland :mrgreen:
Ik zei de ganse tijd het zaakje niet te vertrouwen, maar ze bleef aandringen, dat echt alles ok was.
Toen ze mijn rekeningnummer vroeg, en ik weigerde het te geven, zei ze dat het enkel was voor terugstortingen.
Nu ik heb voet bij stuk gehouden en mijn rekeningnummer NIET gegeven, alsook gezegd dat ik het eerst allemaal eens wou nazien op de pc, en ik niet onmiddellijk wou toestemmen.
Toen sloot ze af en wenste me nog een fijne dag.
Oja ik woon ook in België trouwens.
Wel heb ik niks gehoord over het gesprek opnemen, ofwel heb ik het gemist.
Wel wist ze mijn adres :shock: , hoe ze daar aan raken is mij een raadsel, maar gaf me wel een vies gevoel :? .
Na even op google te zoeken, hier terecht gekomen en ben blij dat ik niet akkoord ben gegaan en mijn intuïtie juist zat dat het niet te vertrouwen was.
Al vraag ik mij wel af, of ze me nu toch nog gaan mailen of een factuur sturen ? ook al heb ik gezegd niet te willen inschrijven en heb ik mijn rekening nummer niet gegeven.

social knight

Bericht door social knight »

hallo,

ik kom uit België en heb ook een vervelende ervaring tot nu toe met "my save account"
ik werd eind januari 2015 opgebeld door hen om via hen interessante koopjes te doen waarbij je tevens credits kon sparen. alles werd naderhand opgenomen en het enige wat ik telkenmale moest doen was bevestigen.
nu was er hierin na 14 dagen ook een eenmalige bijdrage van 95€ voorzien.
het eigenaardige was dat ik op een bepaald ogenblik een mailtje toegezonden kreeg met de vermelding dat er binnen 8 dagen een aftrek van mijn rekening ging gebeuren van deze 95€via doorlopende opdracht in opdracht van MEMPAY
ik heb hen onmiddellijk geschreven dat ik met directe ingang niet meer gebruik wenste te maken van hun diensten en dat ik tevens mijn account nog steeds niet geactiveerd had en dus wilde afzien van deze éénmalige bijdrage.
ze blijven schermen met die mondelinge overeenkomst waarin ik akkoord ging met de gestelde voorwaarden.
ik heb grondig al jullie voorgaande reacties doorgenomen en ben eveneens overtuigd dat het hier gaat om oplichting.
ik heb intussen ook die doorlopende opdracht van mempay geweigerd opdat zij niet konden overgaan tot het afhalen van die som.
naar ik zo lees van jullie zal het hierbij zeker niet blijven maar ik voel me er echt niet goed bij. ik vrees een beetje daar ik de termijn van bedenktijd laten voorbij gaan heb dat ik toch zal moeten betalen voor iets dat ik toch niet gebruikt heb of zal gebruiken. :(
wie kan er mij enig advies geven?

msazijnoplichters

Bericht door msazijnoplichters »

Ik heb met die bende oplichters ook te maken.

Enkele tips:
- Zorg ervoor dat je de algemene voorwaarden hebt afgeprint, maak desnoods een screenshot of een foto van de algemene voorwaarden met een duidelijk tijdsmelding, hou desnoods de krant van vandaag ernaast. Er staan veel tegenstrijdigheden in, bovendien stipuleren ze dat het Nederlands/Belgisch recht van toepassing is.
- ze hebben u een factuur via mail gestuurd, hou die factuur bij, de vorm voldoet niet aan de wettelijke eisen, minstens 8 punten ontbreken
- als je aanmaningen krijgt, hou deze ook bij, naar wat ik kan terugvinden worden er veel te veel incassokosten gerekend wat wettelijk verboden is.
- als incassobureau u opbelt, zeg duidelijk dat je niets met hun te maken wil hebben en beëindig dan het gesprek, ik overweeg ook een aangetekend schrijven te sturen naar het incassobureau met de melding dat ik de illegale factuur betwist en dus deze ook nie betaal, naar wat ik kan terugvinden hebben ze nog nooit een rechter of deurwaarder ingeschakeld, en als uw aangetekende zending wordt geweigerd sta je sterker. (Kan iemand hier wat raad in geven, ik overweeg, maar twijfel nog)
- in telefoongesprek hebben ze nooit een duidelijk adres meegegeven, dit is in mijn ogen noodzakelijk om de identiteit van de firma te verifiëren,
- je kan ook alles gewoon negeren, maar dan dek je jezelf niet echt in tenzij je alle mails die je krijgt en hebt verstuurd kan bewaren
- moest er iemand aan uw deur staan ivm deze zaak, je kan hem de toegang tot je huis altijd weigeren, als hij blijft aandringen, bel de politie, ben je assertief, heb je geen schrik ... vraag hem zich te legimiteren met zijn identiteitsbewijs, maak een foto van zijn identiteitsbewijs, accepteer geen kaartje als bewijs...
- staat er een deurwaarder aan uw deur, dit zal iemand zijn uit uw gerechtelijk arrondissement, laat hem bewijzen dat hij een echte deurwaarder is met rechtsbevoegdheid in uw woonplaats, je kan dit eventueel ook controleren door naar de nationale kamer van gerechtsdeurwaarders te bellen (of iets dergelijk), is het een hollander, doe dan hetzelfde als hierboven, hou hem desnoods aan de praat en probeer de politie te bellen, hopelijk willen ze een pv opstellen, noteer ook de nummerplaat van de wagen indien mogelijk
- bel niet naar hun, dat kost je enkel maar geld
- mailen kan, maar altijd hetzelfde liedje, incassobureau MKBusiness reageert zelfs niet op de mail

EN HET BELANGRIJKSTE: LAAT JE NIET INTIMIDEREN

Gesloten