LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mysaveaccount.com ervaring?

Froukje

Re: mysaveaccount.com ervaring?

Bericht door Froukje »

2 maanden geleden ben ik ook telefonisch benaderd voor een persoonlijk account. Vervolgens heb ik niks ontvangen! Pas een maand later kreeg ik een factuur toegestuurd. Ik heb direct contact opgenomen met [email protected] en aangegeven dat ik dus mooi niet ga betalen!
Een dag later ontving ik een reactie, dat er een fout was gemaakt bij het noteren van ons emailadres en daarom de juiste informatie nooit is aangekomen.
Gelukkig heb ik excusses ontvangen en een gratis account!!
Het bedrag van €49,95 kon ik laten storneren en ik ontving een credit nota.
Ik was ook huiverig, maar gelukkig is het voor ons netjes opgelost!!

Ballie75

Bericht door Ballie75 »

Beste Jan en Henriette1978,

Fijn dat jullie het een leuke en handige website vinden.
Als dit soort websites pas een factuur gaan sturen als je echt gebruik van hun 'abonnement' gaat maken. Dus via hun website wat gaat kopen, dan heb ik er geen probleem mee. Maar niet als je niet zeker weet of je er ooit wel gebruik van gaat maken.

Als je in een winkel een jas gaat passen en hij bevalt toch niet. Dan wordt je toch ook niet tegen gehouden door het winkelpersoneel met de eis dat je die jas toch moet betalen omdat je 'm heb gepast??

@Jan
Ik heb het net ook even uitgezocht m.b.t. de bandopname en hieronder even de tekst zoals deze staat bij ConsuWijzer.

"Let op:
Vanaf 13 juni 2014 geldt er nieuwe consumentenwetgeving. Veel blijft hetzelfde maar sommige regels veranderen. Er komen ook regels bij. De nieuwe regels gelden voor overeenkomsten die op of na 13 juni 2014 zijn gesloten.
Sluit u een abonnement af via de telefoon? Of een overeenkomst voor energie, gas, water en warmte? Dan gelden er vanaf 13 juni 2014 strengere regels. Het contract is dan pas geldig nadat u schriftelijk hebt ingestemd. Bijvoorbeeld als u uw handtekening zet en u het contract vervolgens terugstuurt. Of dat u zelf een e-mail stuurt aan de ondernemer, waarin u schrijft dat u akkoord gaat met het aanbod. Hebt u niet schriftelijk ingestemd, terwijl dit wel zou moeten? Dan is er geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. U zit dan nergens aan vast."

Volgens mij wordt een account bij MySaveAccount gerekend tot een abonnement, dus geldt hiervoor ook de bovenstaande regel.

Ook moet, sinds 13 juni dit jaar, de bedenktijd wettelijk 14 dagen bedragen.
Zij zijn wettelijk ook niet verplicht om een Nederlandse registratie te hebben er zijn heel wat webshops die niet in Nederland geregistreerd staan en wel diensten of producten aanbieden op de nederlandse markt.
Hierover zegt de KVK het volgende:
"Hobbymatige activiteiten hoeven niet worden ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, voor bedrijfsmatige activiteiten geldt die verplichting wel."
En ik geloof niet dat MySaveAccount.com een hobby project is.

Bovendien berekenen ze wel BTW door op de factuur, maar is er nergens een BTW nummer van hun te vinden. Dit mag dus niet!

Bovendien wacht ik al ruim een week op een reactie van hen op mijn e-mails.

Zijn jullie tevreden over MySaveAccount. En vinden jullie het geen probleem dat je alleen contact op kunt nemen via e-mail en dat er voor de rest geen enkele andere gegevens te vinden zijn. Dan wens ik jullie veel plezier aan deze website. Maar wij gaan er dus gewoon niet mee in zee.

Jan Verdaas

Bericht door Jan Verdaas »

Dag Ballie,

Je had toch volgens mij 7 dagen om te weten of je er gebruik zou van gaan maken? dus dan begrijp ik niet waarom je het niet weet.

en zij werken dus ten opzichte van heel veel andere bedrijven niet met abbonementen en dat is de reden waarom ik er ook mee in zee ben gegaan je betaald dus EENMALIG en niet maandelijks of jaarlijks!

tot slot is het uiteindelijk een Nederlandsgeldige incasso bedrijf die de opdracht mbt factuur doorvoert en deze rekent de BTW dus al met al heb ik het idee dat je waarschijnlijk te laat bent met afmelden en nu met tegenzin een factuur moet betalen erg vervelend.

hoop dat je dit kan oplossen met ze.

mvg

Jan verdaas

Ballie75

Bericht door Ballie75 »

Jan,

Mijn vrouw is er helaas ingetrapt en door drukke werkzaamheden en de kinderen helemaal vergeten. Ik kwam er helaas te laat achter.

En welk rechtsgeldig incasso bedrijf is dat dan? Want er staat alleen een logo-tje van MySaveAccount op de factuur en voor de rest niet.
hoop dat je dit kan oplossen met ze.
Graag maar zoals gezegd ze reageren totaal niet op mijn e-mails.
Werk jij toevallig niet bij MySaveAccount? :D

Jan Verdaas

Bericht door Jan Verdaas »

haha nee nee ik ben vrachtwagen chauffeur:)

LM24

Bericht door LM24 »

Wederom Jan,

Waarom krijg ik dan alsnog geen antwoord op mijn vragen...?

Heb in het begin ook duidelijk verteld dat mij is verteld dat ik 7 dagen had om het account te activeren..
Dan klopt er iets niet toch? Want ik heb niets geactiveerd maar moet wel betalen.

Maar van een oplossing willen ze ook niets weten.

Begrijp me niet verkeerd....maar dan begrijp je de twijfel toch wel..

Ballie75

Bericht door Ballie75 »

Eindelijk een mailtje ontvangen. Maar alleen met een voorbeeld mail, hoe mijn vrouw gaar account had moeten opzeggen. Geen antwoorden m.b.t. BTW en KVK nummer.

Hierop weer gereageerd en nogmaals hun BTW en KVK nummer gevraagd. Alleen als antwoord kreeg ik terug:
U geeft aan de openstaande factuur niet te gaan betalen, dat is uw eigen verantwoordelijkheid!
Verder geen enkele antwoord op mijn vragen.

Nu heb ik mijn eerste aanmaning al gekregen via een e-mail adres [email protected] dit blijkt een gewoon statische webpagina te zijn. Ook geen KVK en BTW nummer te bekennen.

Uitgezocht wie eigenaar van dit domein is en ik kwam uit op MKBusiness. Deze mensen een mailtje verstuurd. Maar had ze eerst even moeten googlen.
Google eens: mkbusiness.nu, hotelgoldcard, Puzzel4U, Elderzzz, Creditpay, Solay multivitamine het is allemaal één pot nat. Daarbij kan MySaveAccount ook toegevoegd worden.

LM24

Bericht door LM24 »

Hoi Ballie,

Ik heb niks meer ontvangen behalve dan hetzelfde citaat als jij.
Ben ook nog niks tegen gekomen in de brievenbus....

Ben benieuwd...

Ballie75

Bericht door Ballie75 »

Ha LM24

Ik heb hierna nog een mailtje gestuurd met onder andere de volgende zin.
Jullie geven het dus toe dat jullie een bedrijf zijn. Dan zou ik ook graag jullie KVK en BTW nummer willen weten, evenals jullie adresgegevens.
Ook heb ik gevraagd of ze gewoon die factuur teniet doen en ons lekker met rust wilden laten.
Het volgende antwoord kreeg ik dus via de mail te horen:
Uiteraard zijn wij een bedrijf, met een groot, tevreden klantenbestand. We zijn een internationaal bedrijf, vandaar dat we andere verplichtingen hebben. Dus geen KvK en BTWnr hoeven te vermelden.
Bovendien gaven ze even door dat ze het account van mijn vrouw wel weer zouden activeren, zodat we dan het geld niet voor niets gaan overmaken :shock:

Gelukkig werk ik ook in een groot bedrijf en onze accountant zei dat hun quote hierboven bullshit was. Want juist als internationale onderneming moet je je inschrijven en een BTW nummer hebben. Zie ook de website van de KvK en de Belastingdienst.

Heb ze ook meteen duidelijk gemaakt dat het account van mijn vrouw niet geactiveerd mag worden en dat ik klaar met ze ben. En met al die andere 'schaduwondernemingen' van hen. :evil:

Dus laat ze maar komen met die incassobureau waar ze zelf waarschijnlijk ook achter zitten (zie mijn vorige post).
Nog even een quote voor mensen die bang zijn voor incassobureau's. Gevonden tijdens het zoeken naar antwoorden.
Een incassobureau heeft geen wettelijke status, zij mogen u alleen maar 'vriendelijk' verzoeken om te betalen, dwangmiddelen mogen zij niet gebruiken.
Zoals gezegd ik ben er klaar mee. Ik hoop dat we wat mensen de ogen hebben geopend. Laatste tip:
Teken niets aan de deur en ga nooit akkoord met een bandopname via de telefoon!

RiaB

Bericht door RiaB »

Tja... wat moet ik nu doen. Ik ben gisteren gebeld en heb net een mail gestuurd naar [email protected] omdat me toch niet lekker zit...

Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een telefoontje gehad gisteren (18-11) of ik me aan wilde sluiten bij My Safe Account. Ik had een keer een enquête ingevuld voor een winkel of iets dergelijks. Ik ben akkoord gegaan, maar ik had later ineens allerlei vragen en zie het niet meer zitten. Ik heb nog even gekeken wat het allemaal inhoudt en ik besef me dat ik toch niet vaak online shop. Ik wilde gelijk opzeggen. Ik heb geprobeerd een account aan te maken om uit te zoeken hoe ik me af kan melden voordat de 7 dagen bedenktijd om zijn, maar er staat dan: terwijl ik het juiste mailadres en account invoer.

Ik krijg een Mail Delivery Subsystem

Je hebt 7 dagen bedenktijd, dus ik ben er snel bij, maar ja als ik nu niks terug hoor...

Ballie75

Bericht door Ballie75 »

Beste RiaB,

Je was gelukkig op tijd. Ik raad aan alles goed te bewaren (je e-mail correspondentie).
Desnoods elke dag hetzelfde mailtje sturen, dan moeten ze hem ooit een keer binnen krijgen.
Anders voor de zekerheid ook proberen via hun "uitgebreide" contactpagina.

Volgens mij kun je, als je al inlogcodes heb gekregen, ook je eigen account verwijderen als je bent ingelogd.
Zou ik dan ook even proberen. succes

nottie

Bericht door nottie »

is het niet [email protected] ?

knilliske

Bericht door knilliske »

Ik ben er ook ingetuind. In het eerste deel van het telefoongesprek heb ik minimaal drie keer gevraagd of het geheel vrijblijvend en kosteloos was. En dat was het volgens de "goede" man aan de lijn. Daarna heb ik dus niet meer zo goed opgelet bij het opgenomen gesprek, waarin een afmeldingstermijn van 7 dagen gesteld wordt om op te zeggen na aanmelding. Ik heb dat gewoon niet goed geregistreerd. Dom, dom, dom.
Overigens is bedenktijd volgens de wet 14 dagen en geen 7.
Toen ik na zeven dagen een aankondiging van een rekening kreeg, heb ik zeer heftig gereageerd, maar mysaveaccount hield voet bij stuk. Uiteraard ook meteen mijn account opgezegd. Na veel heen en weer gemail, beloofde MySaveAccount mij de rekening van 49,95 kwijt te schelden.
Ik was opgelucht, maar toen ik vandaag(1-12-2014) mijn financiën naliep, stuitte ik op een afschrijving (7-11-2014) van:
CREDIT INVESTMENT
Omschrijving:MySaveAccount
Tegenrekening400585979
MutatiesoortIncasso
Mededelingen
Naam:CREDIT INVESTMENT
Omschrijving:MySaveAccount
IBAN:NL13ABNA0400585979

Ze hebben toch het bedrag afgeschreven, terwijl ze toegezegd hadden dat niet te doen. Ik heb nu mijn bank opgedragen het bedrag te storneren en verdere incasso's van MySaveAccount te blokkeren. [Verwijderd door moderator]
Ik heb hen ook nog even een niet zo'n vriendelijk mailtje gestuurd met de aankondiging dat ik dit zou melden, omdat ik mij voel opgelicht, terwijl ik me overigens wel realiseer dat ik niet zo slim ben geweest door met hen in zee te gaan.
Cor Dekkers

Ballie75

Bericht door Ballie75 »

Voor iedereen die er is ingetrapt. Bekijk even de eerste factuur die jullie van MySaveAccount zelf hebben ontvangen en vergelijk deze even met de wettelijk verplichte factuureisen volgens de belastingdienst. Hoeveel dingen missen jullie op de factuur?
Dan vermeldt u op uw facturen altijd de volgende basisgegevens:

- uw volledige naam en die van uw afnemer
- U vermeldt de juridische naam. De handelsnaam mag ook, als die in combinatie met het adres en woonplaats bij de Kamer van Koophandel is geregistreerd. Bij fiscale eenheden is het gebruikelijk dat de naam van het onderdeel dat de prestatie levert op de factuur staat.
- uw volledige adres en dat van uw afnemer
- U vermeldt het adres waar de onderneming feitelijk is gevestigd. Vermelding van alleen een postbusnummer is niet voldoende.
- uw btw-nummer Bij fiscale eenheden is dat het btw-nummer van het onderdeel dat de prestatie levert.
- uw KvK-nummer
- de datum waarop de factuur is uitgereikt
- een uniek volgnummer
- een omschrijving van de goederen of diensten die u hebt geleverd
- het aantal geleverde goederen of diensten
- de datum waarop de goederen of diensten zijn geleverd, of de datum van een vooruitbetaling
- het bedrag dat u in rekening brengt, exclusief btw Levert u prestaties met verschillende btw-tarieven? Vermeld dan de aparte bedragen. Neem daarnaast de eenheidsprijs op, als dit van toepassing is.
- het btw-tarief dat u in rekening brengt
- het btw-bedrag
Ik mis sowieso het vestigingsadres, het BTW-nummer, het KvK nummer.
Bovendien berekenen ze 21% BTW, zonder dat er een BTW-nummer op de factuur staat.

Dus de factuur is niet rechtsgeldig en dus gaan we ook niet betalen.
Hmmm BTW berekenen zonder BTW nummer, dit ruikt naar belastingfraude. We gaan de FIOD en de belastingdienst ook maar even inlichten over MySaveAccount. Wie doet er mee?

Ballie75

Bericht door Ballie75 »

Nog één tip voor iedereen, controleer altijd de factuur op de bovenstaande wettelijke factuureisen.
Voldoet de factuur hier niet aan dan hoeft u niet te betalen.
Zolang een bedrijf u geen factuur stuurt, hoeft u als klant niet te betalen. Of het bedrijf moet héél expliciet hebben afgesproken welk bedrag de klant elke maand moet betalen. En als de facturen niet duidelijk genoeg zijn of niet aan de wettelijke eisen voldoen, dan hoeft u als klant deze ook niet te betalen!

Gesloten