LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mysaveaccount.com ervaring?

herman56

Re: mysaveaccount.com ervaring?

Bericht door herman56 »

Telefonische overeenkomsten MySaveAccount.com ongeldig (met update 03 maart 2015)
Er komen bij de Consumentenbond veel klachten binnen over MySaveAccount.com. Het bedrijf biedt telefonisch een soort spaarprogramma voor kortingen op websites aan, met een gratis proefperiode van 2 weken. Consumenten die in die proefperiode niet opzeggen, krijgen vervolgens een factuur van €95 gepresenteerd. Deze hoeven consumenten echter niet te betalen, omdat zij geen getekende overeenkomst met MySaveAccount.com hebben.

consumentenbond.nl.

mensen ze kunnen ons niks maken!! vieze oplichters ze krijgen geen rooie cent van me!!

Champ83

Bericht door Champ83 »

Deze link heb ik nu ook weer verstuurd. Kreeg al een bericht van incassodesk dat ze de vordering handhaven. Kortom we blijven nog even mailen. Moet wel zeggen dat ik moe begin te worden van die toko.
Betalen ga ik toch niet. Hebben ze bij iemand ooit wel eens een deurwaarder ingeroepen?
Ik kan dat bij niemand nog teruglezen.

Unknown01

Bericht door Unknown01 »

Hoi

@Herman56: bedankt voor de update

@Champ83:
Een deurwaarder wordt alleen ingezet als een rechter hiervoor toestemming geeft.
Het is afwachten of zij daadwerkelijk wel een rechtzaak aanspannen. Dit betwjifel ik na alle publiciteit en voor een dom bedrag van 80,-/100,-/140,- wordt er echt geen rechtzaak opgestart. Dit kost te veel geld en tijd voor ze.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds 18/02 niet meer door MKB ben gebeld (kan ook komen doordat ik al hun nummers heb geblokkeerd). Wel had ik 21/02 en 28/02 een mail en sms ontvangen dat ik binnen 5 dagen moest betalen. Maar het lijkt erop dat het gestalk begint af te nemen.

Ik zou ook niet meer al je energie aan de mensen verspillen door allerlei mailtjes te sturen.
Zo laat je ook blijken dat je op de een of andere manier toch ermee bezig bent en wellicht op het laatste moment gaat betalen (wat wij natuurlijk nooit en te nimmer gaan doen)! En natuurlijk zit het ons allemaal dwars maar dit moet je absoluut niet aan hun laten merken.

Ik mail al weken niet naar msa (los van die link van consumentenbond) en mkb heeft nooit een mail of belletje van mij gekregen.

Het doet me goed om te zien dat we elkaar kunnen steunen hierin!

red.one

Bericht door red.one »

Heb al met consuwijzer gebeld, ook die zeggen dat er geen overkomst is zonder handtekening en dat voor automatische incasso ook een handtekening moet worden gezet.
Verder nog een paar van hun zogenoemde aangesloten bedrijven gemaild, ze zeggen niet aangesloten te zijn bij mysaveaccount.
En een postadres hebben hun ook al niet, waar sturen die "2500 aangesloten bedrijven" dan hun post heen?
En wie eist die bewijst, dus laat ze maar komen met die "wettelijke" overeenkomst.
Als je alle feiten naast elkaar ligt, wat is dan nog het discussie punt?

hompy4

Bericht door hompy4 »

Dit was de reactie van het incasso bureau :Geachte heer, mevrouw,

Helaas maakt de consumentenbond een fout, zij hebben het over een periodieke
wederkerige overeenkomst (zoals bij een sportschool, energiebedrijf en
internetverbinding) . De aankoop van de My Save Account is een eenmalige
aankoop. Die hoeft u niet schriftelijk te bevestigen. Anders zou niemand meer
een bestelling van bijvoorbeeld kleding via telefoon en via het internet kunnen
doen. Er is inmiddels een klacht bij hen ingediend.

Wij handhaven dan ook de vordering. U kunt de openstaande vordering overmaken op
rekeningnummer IBAN: NL16 SNSB 0851744745 ten name van Stichting Derdengelden
incasso service te Zwolle onder vermelding van uw dossiernummer.

Graag nadere info

vast bedankt

Anton Hompe
Almere

Champ83

Bericht door Champ83 »

Een mondelinge overeenkomst is net zo geldig volgens artikel 3:33 BW als een schriftelijke overeenkomst. U hoeft dus nergens voor te hebben getekend om een overeenkomst aan te gaan. Zolang u zich akkoord heeft verklaard (mondeling) is deze overeenkomst een feit.

Wij handhaven de vordering en wijzen u op de gevolgen die van de extra kosten die het met zich mee kan brengen door uw vordering niet te voldoen.

Nu sturen ze dit weer. Moet zeggen dat ze wel steeds sneller gaan reageren op de mail.
Ik denk dat ik ze ook maar niet meer ga mailen. Is best zonde van me tijd. Dacht ook idd dat ze eerst een titel moeten gaan halen bij de rechtbank. Lijkt mij ook niet dat ze die gaan krijgen. De consumentenbond geeft ook duidelijk aan dat we niet hoeven te betalen. Is dacht ik ook geschreven door een jurist. Lijkt mij dat die mensen het beter weten dan MSA.
Gebeld wordt ik niet. Hebben ook nooit iets ingesproken. We zien wel wie er aan het langste eind trekt.

social knight

Bericht door social knight »

champ83

ik deel volledig je mening maar vermits de Nederlandse en Belgische wetgeving daaromtrent soms wat verschilt zou ik graag weten of telefonische overeenkomsten in België rechtsgeldig zijn of niet.
ik zit ook op juridisch forum België en daar werd er vermeld dat een telefonische overeenkomst voldoende is in België.
wie heeft er nu gelijk? ik ben zeker niet meer van plan naar die heren van mempay(incassobureau met zogezegde zetel in Rotterdam) te schrijven want je krijgt toch altijd dezelfde onzin te horen. Ik lees wel verder op het forum hoe het zit. ik ben nu aan mijn tweede aanmaning gekomen en merk dat ze me ook proberen te bereiken via gsm maar duw elke keer af wanneer ik privénummer zie. ik vind het jammer dat ik niet kan zien welk nummer er mij belt want dan zie ik onmiddellijk of zij het zijn of niet.
graag advies.

Champ83

Bericht door Champ83 »

Bij ons heeft de consumentenbond het uitgezocht. Zij geven aan dat je absoluut niet hoeft te betalen als je er geen gebruik van wilt maken.
Nou ben dat niet van plan en ga dat ook niet doen. Zij stellen dat er geen overeenkomst is omdat er geen schriftelijke bevestiging aanwezig is.
MSA zegt dat ze dat niet nodig hebben. Ik laat het MSA en de consumentenbond het maar even uitvechten.

Betalen doe ik toch niet. De aanhouder wint ( hoop ik )

Pien81

Bericht door Pien81 »

Ik krijg inmiddels een incasso van CIB. Deze heb ik op het forum nog niet voorbij zien komen. Vreemd, zullen ze met meerdere incasso bureaus werken?

Van mij zullen ze iig geen geld zien.

social knight

champ83 en pien 81,

ik heb ondertussen in België contact opgenomen met test aankoop meer bepaald met juridische dienst en deze gaven me alvast de raad niet te betalen en ons zeker niet te laten intimideren door incassobureaus.
moest er echt een dagvaarding van komen(hetgeen ze sterk betwijfelen) moest ik alleszins verder met hen contact opnemen. Normaal gezien liep bij mij vandaag de derde aanmaning tot betaling via incassobureau mempay af zonder iets gehoord te hebben van hen.
ik zie wel wat er verder gebeurd. In ieder geval moeten ze op mijn geld niet rekenen. :mrgreen:

red.one

Bericht door red.one »

Het ECC verwijst ook naar het artikel van de consumentenbond.
Dus we wachten maar weer af.......

kaja

Bericht door kaja »

Ik heb ook een ervaring met My Save Account.
Mijn dochter is gebeld terwijl wij als ouders niet thuis waren. Er is niet naar ons gevraagd en hebben haar achternaam gevraagd. Er is niet over voorletters gesproken en hebben haar op de een of andere manier omgepraat op dit af te sluiten. Wat scherts mijn verbazing, de factuur wordt op mijn naam gestuurd. Ik natuurlijk gelijk in de pen geklommen om te zeggen dat ik niets afgesloten had en hier ook helemaal niet van op de hoogte was. Daar hebben ze dus geen boodschap aan en ik dien te betalen. Inmiddels ook bericht van MKB maar ben niet van plan te betalen.
De facturen die beide sturen zijn niet eens rechtsgeldig want er staan geen KvK en BTW nummers op.
Het zijn gewoon oplichters.

hompy4

Bericht door hompy4 »

Misschien dat SAMEN werken in Holland & België een goede optie is of in ieder geval onze Nederlandse klachten en gegevens beter te gaan delen en samen te voegen om nog Sterker te komen staan.
Hopelijk dat [email protected]/[email protected] ook de handschoen op gaan pakken en ONS gaan ondersteunen en begeleiden.....veel andere opties zie ik momenteel nog niet.
De aanhouder wint en noem maar op geeft geen voldoening voor als nog.

Afgelopen dagen ben ik gebeld door het mkb incasso bureau of ik geneigd was te gaan betalen .

Ik heb alles steeds afgeketst maar door veel prive omstandigheden heb ik op 3,- een betaling gedaan van hun voortsel tot aflossing.
Daar wist de dame in kwestie niets van dus word ik terug gebeld of worden er stappen ondernomen door hun ???

Alles is vaag en ik wacht het nu wel af....., als HUN ook niet precies weten hoe het zit en moet gaan dan heb ik nog een kans !!!

suc6 allen en we houden contact ok ?

gegevens en ervaringen uitwisselen en samen bundelen lijkt mij persoonlijk een goede optie dan weten die gasten tenminste dat er niet met ons gedold kan worden !!!

SAMEN STAAN & :idea: ZIJN WE STERK #

social knight

hompy4

het weze duidelijk, van mij krijgen ze geen enkel euro betaald. Ik heb intussen contact opgenomen in België met test-aankoop en deze raden ook aan zeker niet te reageren op de aanmaningen van de incassobureaus en tevens hebben ze mij een modelbrief gestuurd waarin betwisting wordt gedaan voor het betalen van die 95€. Ze gaven mij de raad alles netjes te noteren en bij te houden en moest het tot een dagvaarding komen hetgeen zij sterk betwijfelen dan moest ik direct met hen contact opnemen.
ik vind het jammer dat je al betaalde(een deel) naar ik uit je reactie vernam want het zijn gewoon malafide mensen die het niet waard zijn om geld te krijgen.
het is een uitstekend idee om samen de krachten te bundelen maar ik denk dat consumentenbond en consuwijzer in Nederland en test-aankoop in België veel meer inpakt hebben dan wij allemaal samen. :idea:

hompy4

Bericht door hompy4 »

Het klopt dat de consumenten sites beter bewapend zijn maar die hoor ik nog niet en ik weet ook niet of alle zaken bij hun liggen en ons willen helpen.

eind goed al goed >

suc6 & sterkte allen

Ze hebben me gebeld van het incasso bureau of ik me aan mijn betaling plicht ging houden. :shock:

Gesloten