My Deals Club

MarcovanW
Berichten: 1
Lid geworden op: 29-04-2019 15:08

My Deals Club

Bericht door MarcovanW » 29-04-2019 15:44

Ik ben enige tijd geleden gebeld door het bedrijf My Deals Club (https://mydealsclub.nl/).
Dit bedrijf heeft mij telefonisch aangeboden om gratis kennis te maken met hun lidmaatschap. Na de periode van 2 weken zou dit worden omgezet in een lidmaatschap van € 200,- per jaar waarbij ik unieke deals zou ontvangen die ik via mijn account toegestuurd krijg.

Ik heb deze mail echter nooit ontvangen waarna ik na enige tijd een mail kreeg of ik de lidmaatschapskosten á € 200,- wilde over maken naar een duits bankrekeningnummer.

Ik heb hierbij ook gevraagd naar het KVK nummer van het bedrijf maar werd verwezen naar de factuur. Op de factuur staat echter geen KVK nummer.

Ze hebben tot op heden al 3x aangegeven het door te zetten naar een incassobureau maar ze blijven bellen over de te betalen factuur.

Een aantal punten zitten mij nogal dwars:
- Waarom krijg ik de eerste mail (die nodig is voor opzeggen) niet binnen (volgens het bedrijf in mijn spam box ontvangen).
- Waarom krijg ik vervolgens alle overige mails in mijn postvak in (facturen etc.)
- Waarom word ik voor een KVK nummer telefonisch doorverwezen naar de factuur, maar staat in de factuur geen KVK nummer
- Op alle bovenstaande vragen krijg ik geen antwoord via de mail, telefonisch geven ze aan dat ze alles hebben toegestuurd

Na onderzoek (via het juridisch loket heb ik het volgende gevonden:
https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... instemming

Volgens de persoon die belt is dit niet van toepassing omdat het hier om een 'gecombineerde overeenkomst' zou gaan.
Ik heb dan ook aangegeven geen kosten te wensen betalen, maar omdat ze zo aardig zijn krijg ik wederom tot het einde van de dag de tijd om het bedrag van € 42,50 (€ 27,50 standaard en € 15,- externe kosten) over te maken naar een duits rekening nummer. Nadat ik heb aangegeven dit niet te betalen werd mij nogal boos en verbeten verteld dat er dan wel een incassobureau op gezet wordt en werd de verbinding verbroken.

Gezien er de vorige keer ook geen incassobureau is ingeschakeld (nadat ze hier toen al toe zouden overgaan) ben ik benieuwd of er nog op mijn mail gereageerd wordt (voorbeeldbrief consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... ereenkomst).

Omdat het bedrijf alleen een inlogpagina heeft en geen normale website vraag ik mij af of er nog andere mensen zijn die ervaring hebben met dit bedrijf? Ik wordt in principe altijd telefonisch benaderd door een anoniem nummer en ze zeggen bereikbaar te zijn via een vast nummer (0570 xxxxxx).
Ik hoor graag of er nog tips of ervaringen zijn met deze partij!

Plaats reactie