Modegram

Plaats reactie
sherelle91

Modegram

Bericht door sherelle91 » 20-06-2017 14:09

Hi,

Ik vroeg mij af of andere mensen ook (bijna) opgelicht zijn door online webshop Modegram?

Een aantal weken geleden heb ik een paar schoenen op pre-order bij hun gekocht. Als ik nog niet eerder ergens iets heb gekocht of het toch niet 100% vertrouw, kies ik eigenlijk altijd voor de optie achteraf betalen. Zo ook bij Modegram, wat achteraf slim is geweest. Ik heb de schoenen binnen gekregen en ze waren helaas te klein waardoor ik ze terug heb moeten sturen.
Ik heb daarna nooit een ontvangstbevestiging ontvangen van de webshop, terwijl ik via de track & trace van postnl wel heb gezien dat het pakket is afgeleverd op het juiste adres. Ik heb een paar dagen gewacht en daarna het contact formulier ingevuld op de website van Modegram. Het eerste wat ik al apart vond was dat ik geen automatische bevestiging kreeg dat het bericht goed was aangekomen. Ik heb 2 weken gewacht op antwoord, niks gehoord waarop ik nogmaals gemaild heb (als antwoord op hun nieuwsbrief, want die konden ze wel gewoon nog versturen). Na een paar dagen nog geen contact een appje gestuurd. Tot op heden heb ik op geen enkele contactpoging antwoord Mogen ontvangen. Ik heb zo'n 2 weken geleden contact opgenomen met de achteraf betalen organisatie, zij hebben gelukkig mijn factuur on hold gezet en hebben zelf ook nog een mail gestuurd. Voor zover ik weet hebben zij tot op heden ook nog geen reactie gekregen.

Ik vraag mij een beetje af hoe ik verder hiermee moet?
En zijn er anderen die iets soortgelijks bij Modegram hebben meegemaakt?

Joseph21

Re: Modegram

Bericht door Joseph21 » 23-06-2017 11:10

Bij klachtenkompas vind ik 56 klachten terug over dit Almelose bedrijf.
Daarnaast is het telefoonnummer dat gebuikt is voor Modegram hetzelfde als in het verleden was voor Ozzystar uit Almelo.
De gegevens van het houderschap van deze site zijn afgeschermd.
Bij de KvK. wordt de site bij Modegram uit Almelo niet genoemd.
Aangezien op Ozzystar ook een behoorlijk luchtje aan zit, vrees ik het ergste. (Daar waren in het verleden ook veel klachten over.)
Misschien dat opgelicht een en ander wat kan combineren.

sherelle91

Bericht door sherelle91 » 27-06-2017 16:04

Wow, dat zegt dan al een hoop.

Bedankt voor de informatie Joseph!
Joseph21 schreef:Bij klachtenkompas vind ik 56 klachten terug over dit Almelose bedrijf.
Daarnaast is het telefoonnummer dat gebuikt is voor Modegram hetzelfde als in het verleden was voor Ozzystar uit Almelo.
De gegevens van het houderschap van deze site zijn afgeschermd.
Bij de KvK. wordt de site bij Modegram uit Almelo niet genoemd.
Aangezien op Ozzystar ook een behoorlijk luchtje aan zit, vrees ik het ergste. (Daar waren in het verleden ook veel klachten over.)
Misschien dat opgelicht een en ander wat kan combineren.

Susy

Bericht door Susy » 06-07-2017 21:07

Hoi,
Volgens mij zijn er heel veel opgelicht. Ik dus ook alleen ik heb niet betaald. Ik wil graag van de rekening af maar krijg ook geen gehoor. Ben in staat om er naartoe te rijden.
Word er heel boos om maar weet niet zo goed wat ik moet doen om dit op te lossen.
Heb wel gelezen dat de schoenen die wel geleverd zijn van hele slechte kwaliteit zijn.
Heb je inmiddels al iets ondernomen?

KlaarNu

Bericht door KlaarNu » 24-01-2018 17:04

Op https://www.klacht.nl/modegram/ zijn momenteel 105 klachten gemeld over het bedrijf Modegram. Ik noem ze maar De Oplichter-gigant.
Na wat onderzoek kom ik bij de naam Osman Aydemir terecht; Hij is op Facebook te vinden. En zijn adres, gekoppeld aan zijn bedrijf via KvK (nummer 54752337) is [adres verwijderd door moderator]. Volgens mij niet het meest frisse adres (zie Google Maps). Ook gebruiken ze het adres [adres verwijderd door moderator] Almelo, wellicht als opslag-plaats.

Wanneer je naar de site https://www.modegram.nl/nl/Retourneren gaat en even een stuk naar beneden scrollt, zie je dat je kunt retourneren aan de hand van een PDF-formulier onder de naam Shoeparadise (/files/16955/editor/Shoeparadise_Retourneren.pdf). Zo'n andere naam klinkt natuurlijk ook niet lekker betrouwbaar op een site van Modegram.
Als je naar de site https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html en je vult zijn banknummer in (NL47ABNA0612205029) zie je dat de politie met rode letters meldt: 'Er zijn meldingen over deze verkoper!'

Op Facebook is Modegram erg actief. Dit doen ze in samenwerking met de actie-site (Deel/Like/Win) GRATIS DAMES SCHOENEN / GRATIS DAMES KLEDING / GRATIS DAMES JASSEN. Op die manier lokken ze veel mensen en geven in deze actie-berichten de link naar Modegram weg, zodat je daar kunt bestellen. Doe je dat, dan ben je in de aap gelogeerd, want ze hebben namelijk 0,0 voorraad.
Of heb je, net als ik, een bestelling gedaan van een relatief klein bedrag (55,00 euro) dan krijg je het nog terug, maar de grotere bedragen zijn interessanter voor Modegram; daar kun je naar fluiten. Tenzij je misschien, net als ik, een bericht op hun Facebook-site achterlaat met daarin de woorden 'Politie', 'aangifte' en 'samenwerking Rabobank en politie'. Het is helaas wel zo, dat dergelijke berichten binnen no-time van hun site verwijderd worden.
Ook op deze site http://oplichter.eu/check-NL47ABNA0612205029 kun je de oplichter achterhalen.
Daarnaast ben ik 5 diverse telefoonnummers tegen gekomen die gekoppeld zijn aan Modegram. Het 06-nummer dat te vinden is op modegram.nl staat te boek als :
Er is aangifte gedaan bij de politie tegen 0629189852.
Bij ons bekend sinds 20-01-2018 09:14.
Aangifte is ontdekt op 20-01-2018 09:15
.

Dit is het nummer wat Modegram op de site meldt waarop ze te bereiken zijn via Whatsapp (illusie: Ze zijn echt niet te bereiken).
Gebruikte emailadressen: [email protected]**ail.com en [email protected]**egram.nl (de 1e staat via de politie-site bekend als 'niet betrouwbaar').
Overigens verkoopt Modegram op diverse sites; Bol.com, Markplaats, Kleding.nl, enz.
Oppassen dus!

https://domlab.net/groothandelmerkkleding.com

lozevisser

Bericht door lozevisser » 25-01-2018 17:13

Modegram
Hoofdvestiging
KVK 54752337
Vestigingsnr. 000024483168
72
7605AW
Almelo

54752337 0000 000024483168 Modegram. Modegram. Detailhandel via internet in kleding en mode-artikelen. www.modegram.nl. ...

lozevisser

Bericht door lozevisser » 25-01-2018 17:17

Btw-nummer: NL204534513B01

Melden bij de belastingdienst wik soms ook wel helpen.

KlaarNu

Bericht door KlaarNu » 22-02-2018 20:57

Dhr. Osman Aydemir probeert het nog goed te maken met een bericht in mijn privébox:
Beste Heer / Mevrouw,

Ik zie dat u een klacht heeft geplaats. We willen uw klacht oplossen. We zijn ook in staat om u een gratis paar schoenen op te sturen

We willen uw klacht helpen echter weten we niet wie u bent. Als u een ordernummer voor ons heeft of uw telefoonnummer dan nemen we contact op.

Mvg,

Osman
Modegram
Ik ga daar niet op in. Ik denk eerder dat het zweet hem een beetje uit breekt.... :P
Ik hoef geen gratis schoenen.

sherelle91

Bericht door sherelle91 » 05-06-2018 10:03

KlaarNu schreef:Dhr. Osman Aydemir probeert het nog goed te maken met een bericht in mijn privébox:

Beste Heer / Mevrouw,

Ik zie dat u een klacht heeft geplaats. We willen uw klacht oplossen. We zijn ook in staat om u een gratis paar schoenen op te sturen

We willen uw klacht helpen echter weten we niet wie u bent. Als u een ordernummer voor ons heeft of uw telefoonnummer dan nemen we contact op.

Mvg,

Osman
Modegram

Ik ga daar niet op in. Ik denk eerder dat het zweet hem een beetje uit breekt.... :P
Ik hoef geen gratis schoenen.

ja prachtig dit toch, ik ben er op ingegaan maar heb nu ondertussen alweer 3 maanden niets meer van hun vernomen.
Prachtige oplichting dus :roll:

Tjepkema2018

Bericht door Tjepkema2018 » 24-09-2018 13:15

Hallo,
Het twee weken geleden een vlag voor 24,75 euro besteld bij deze meneer met hetzelfde banknummer.
Er is nooit iets geleverd. Hij blijkt meerdere websites te hebben. Ik kon hem op zijn nummer 0629815160 nooit bereiken om te vragen hoe het stond met mijn bestelling. Ik heb daarna een bericht op VLAGZO.nl geplaatst naar hem toe dat ik graag 5000 vlaggen wil gaan bestellen. Meteen werd ik gebeld. Ik heb hem gewaarschuwd om het bedrag direct terug te storten omdat er niet geleverd is. Hij zou dit deze week doen. Ik wacht het af.
Blijkbaar zijn er ook veel mensen die niets verder doen en krijgt hij kleine bedragen binnen waar klanten niet meer achter aan gaan.

CodeC

Bericht door CodeC » 25-09-2018 11:30

Tjepkema2018 schreef:Hallo,
Het twee weken geleden een vlag voor 24,75 euro besteld bij deze meneer met hetzelfde banknummer.
Er is nooit iets geleverd. Hij blijkt meerdere websites te hebben. Ik kon hem op zijn nummer 0629815160 nooit bereiken om te vragen hoe het stond met mijn bestelling. Ik heb daarna een bericht op VLAGZO.nl geplaatst naar hem toe dat ik graag 5000 vlaggen wil gaan bestellen. Meteen werd ik gebeld. Ik heb hem gewaarschuwd om het bedrag direct terug te storten omdat er niet geleverd is. Hij zou dit deze week doen. Ik wacht het af.
Blijkbaar zijn er ook veel mensen die niets verder doen en krijgt hij kleine bedragen binnen waar klanten niet meer achter aan gaan.

Dit is een compleet ander bedrijf en vestigingsplaats. Wat wel hetzelfde is is de verzamelrekening.. Stichting Beheer Derdengelden PayPro. u dient een nieuw topic aan te maken.

CodeC

Bericht door CodeC » 25-09-2018 11:31

http://www.modegram.nl/
De webwinkel is momenteel even niet bereikbaar.
Voor vragen kun je ons e-mailen

lozevisser

Bericht door lozevisser » 25-09-2018 17:01

Ikhelpmee schreef:http://www.modegram.nl/
De webwinkel is momenteel even niet bereikbaar.
Voor vragen kun je ons e-mailen
Administratieve redenen....

Cocacola

Bericht door Cocacola » 23-01-2019 21:19

0629189852 Geeft meldingen

Plaats reactie